כיצד בוחרים ספריה לבית

כיצד בוחרים ספריה לבית. סקירה דוסיז צרכנות.

באדיבות מעצבי הבית של רשת רהיטי קיבוץ השלושה.

עם הזמן, הספריה הפונקציונלית הפכה לפריט עיצוב מרכזי, ולעיתים היא נקודת המוקד של כל החלל. מלבד הפונקציונליות שלהן, הספריות המודרניות משמשות גם להצגת תמונות משפחתיות, חפצי אמנות או אביזרים מיוחדים ודקורטיביים שאספתם לאורך השנים, וכתוצאה מכך, ישנם לא מעט עיצובים וסגנונות של ספריות שם בחוץ, מה שלא פעם מעט מקשה על הבחירה.

לבחירת הספריה הנכונה יש משקל רב, ואת הכוח להוסיף נגיעה של תחכום ואופי מיוחד לכל חלל, לכן, מעצבי הבית של רשת רהיטי קיבוץ השלושה רכזו מספר עיצות, לרגל 'חודש הספר':

השלב הראשון בדרך לספריה – להבין מה המטרה: למה צריכים ספריה בבית? שאלה זו חשובה כי עליכם לבחור את הדגם בהתאם לאופן השימוש. יש לא מעט ייעודים לספריה המודרנית אשר משתנים מבית לבית. ישנם כאלו שזקוקים לספריה כמקום אחסון נוסף, אחרים מעוניינים בה על מנת להפוך את החלל להרבה יותר מסודר ומאורגן. יש בעלי בתים שזקוקים לספריה כדי להציג את אוסף הספרים שלהם, או חפצי אמנות יקרים, ובאמת שאין גבול למטרות ולייעודים. לכן, עליכם קודם כל להבין מה הספריה תייצג עבורכם.

פתוח סגור פתוח?

דבר נוסף שיש להבין הוא מה מעדיפים:  ספריה שמעוצבת כארון או ויטרינה, או ספריה שכוללת מדפים פתוחים. לחלופין, ניתן  לשלב בין שני העולמות בדגם שבוחרים, כאשר השאלה המתבקשת היא אם יש מה להסתיר. אם רוצים מקום אחסון שבו ניתן  לארגן מחדש את כל הבלגן אזורים סגורים בדלתות או מגירות יהיו אופציה. כמו כן דגמים סגורים יהיו טובים אם מעוניינים להגן על חפצים או ספרים מסוימים.  ספריה פתוחה, לעומת זאת, מאפשרת להציג לראווה את כל הדברים שראוי שיהיו מוצגים. היא מותירה רושם והופכת את הכל להרבה יותר נגיש (התמונות המשפחתיות או הספרים האהובים שלכם תמיד נמצאים בהישג יד).

גודל של הספריה משיק לגודל ומבנה החלל:

שיקול נוסף שיש לקחת בחשבון הוא הגודל. וכאן אנו מתכוונים גם לגודל הספרייה וגם לגודלו של הסלון. מטבע הדברים, ככל שיש יותר מקום בבית, כך גם תיהנו מחופש בחירה גדול יותר ותוכלו לשלב ספריה גדולה ורחבה בעיצובים שונים. אם אין הרבה מקום, פשוט שנו את קו המחשבה. במקום לחשוב לרוחב, חישבו לגובה ובחרו בספרייה גבוהה ש"תטפס" על הקיר. כמובן, שאם אינכם צריכים מקום אחסון גדול, במקרה הזה תוכלו פשוט לבחור בדגמים קטנים יותר. קחו בחשבון שספריות גדולות יותר יוכלו לתת מענה הן לצרכים

הפונקציונליים של האחסון והן למטרות דקורטיביות יותר. ככל שהספריה תהיה גדולה ורחבה, כך יהיה יותר מקום לספרים ולתצוגה בו זמנית.

התאמה לאורח החיים:

אורח החיים הייחודי של כל משפחה הוא גם פקטור חשוב שיש לקחת בחשבון. לדוגמה – בית עם ילדים. ילדים הם יצורים סקרנים מטבעם, ויש להחליט מראש אם רוצים שתהיה להם גישה לחפצים שנמצאים על הכוננית. אם לא, אפשרות שכוללת ארונות סגורים בתחתית הספריה ומדפים פתוחים בחלקה העליון יכולה להיות מעולה. כך תוכלו לשמור על אותם פריטים מיוחדים, יקרים או שבירים הרחק מהישגן של ידיים קטנות. אם בוחרים במדפים פתוחים, שימו לב שאפשר לחבר אותם לקיר כדי שהילדים לא יהפכו את הספריה לקיר טיפוס.

איזה עיצוב וסגנון מתאים לחלל הבית?

ספריות מגיעות בעיצובים שונים ומגוונים, וזו בדיוק הסיבה שיש לחשוב על המראה והעיצוב שאתם מעדיפים – גדול, קטן, עם גב פתוח או סגור, עם ארונות או בלי, בסגנון כוורת עם סלסלות דקורטיביות או מדפים פתוחים. בנוסף יש לא מעט עיצובים מודרניים ויפים בצורות מעניינות שיוסיפו טוויסט ייחודי לבית. כיום יש גם לא מעט סגנונות עיצוב, מה שמאפשר ליצור את האווירה שאתם הכי מעדיפים בבית:  קלאסי, מודרני, עכשווי, כפרי, תעשייתי, כל אלו ועוד הם סגנונות שונים ואם הבית מעוצב בסגנון כזה או אחר, זה רק טבעי שהספריה שבוחרים תתכתב עם אותו סגנון עיצוב.

לבסוף השקיעו מחשבה בצבע ובחומרי גלם. אחד החומרים הפופולריים ביותר זהו עץ, חומר גלם שעובד טוב עם בתים בסגנונות שונים, במיוחד כאשר ניתן לצבוע אותו והוא זמין בצבעים וגוונים שונים. אם רוצים מראה מודרני יותר,  ניתן  לבחור בספריה ממתכת המשלבת מדפי זכוכית ואם  רוצים  לשלב אלגנטיות בין עולמות שונים, ניתןלבחור בספריה עם מסגרת ממתכת ומדפי עץ, שנחשבת לבחירה טרנדית ואופנתית.

ולבסוף – המקום שבו אתם קונים:

מומלץ לבחור ביצרנית רהיטים איכותית ומקצועית שמציעה קולקציה נרחבת ומגוונת של ספריות, כך שבטוח תמצאו את מה שאתם מחפשים. כמו כן, אם ישנה אופציה של התאמה אישית, מה טוב. כך תוכלו לקבל את ההתאמה המדויקת לגודל החלל, ומענה לכל הדרישות המיוחדות שיש לכם. זה אולי ידרוש מעט יותר השקעה מרכישת ספריה מוכנה, אך התועלות יהיו רבות. לסיום, שימו לב שאתם בוחרים במותג איכותי ומוכר, שיש לו סניפים בפריסה ארצית, מחירים אטרקטיביים ושירות מהשורה הראשונה.

תגובות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דוסיז
לוגו דוסיז צרכנות
העסקים שנפתחו השבוע
ריאיון השבוע
מבצעים
אופנה
בילוי
נופש-ותיירות
בריאות
בריאות
בתוך הבית
בתוך-הבית
גברים
גברים
גדג'טים וחדשנות
גדגטים
חגים
חגי-ישראל
טיפוח
טיפוח
יודאיקה
יודאיקה
יין ואלכוהול
יין
ילדים
ילדים
לימודים
לימודים
לכבוד שבת
לכבוד שבת
מוצרי תינוקות
מוצרי-תינוקות
מוסיקה
מוזיקה
מזון
מסעדות
מסעדות
מזון
משפחה
משפחה
נדל''ן
נדלן
ספרים
ספרים
פיננסים
פיננסים