'סולתם' מציגים: טיפים לשמירה על כלי נירוסטה

'סולתם' מציגים: טיפים לשמירה על כלי נירוסטה. סקירה דוסיז צרכנות.

נירוסטה הוא אחד מהחומרים החזקים ביותר עבור מגוון רחב של שימושים ביתיים ותעשייתיים. הרכב הכרום שבו אחראי על עמידותו בפני חלודה וכתמים, ועם טיפול נאות, הוא יכול להישמר ולהישאר מוגן במשך שנים רבות. עם זאת, כלי מטבח מנירוסטה יכולים להישחק מלכלוך ומזהמים אחרים ומומלץ לנקות אותם באופן קבוע כדי לשמור על זוהרם. יצרנית כל הבישול 'סולתם' מעניקה טיפים לשמירה על כלי מטבח מנירוסטה (פלדת אל חלד), איך להגן עליהם מנזקים, ניקוי ואחסון נכון שיישארו איתכם לאורך זמן.

כלי בישול מנירוסטה עוזרים לשפר את תוצאות הבישול בכך שמפזרים ומוליכים את החום בצורה שווה, אחידה ומהירה. כדאי לזכור שגם במהלך הבישול יש כמה טיפים שיעזרו לכם לשמור על כלי הבישול כחדשים:

  • המליחו את המים רק לאחר הרתיחה – כאשר ממליחים את המים בסיר לפני הרתיחה, המלח יכול לגרום לקורוזיה (איכול המתכת), אשר משאיר סימנים זעירים אבל בלתי הפיכים בתחתית הסיר.
  • חממו את המחבת לפני שאתם מוסיפים את השמן – הוספת שמן למחבת חמה גורמת לפלדה להיות סטטית והמשטח הופך להיות נון-סטיק. לכן, מומלץ קודם לחמם את המחבת, להוסיף את השמן ורק לאחר מכן את האוכל.
  • הימנעו ממגע עם מזונות קרים – הנחת מזון קר על מחבת חמה עלול לגרום להידבקות ולכלוך, מכיוון שהפלדה מתכווצת במגע עם טמפרטורה קרירה. אז אם אתם מתכננים לבשל מאכלים כמו בשר, עוף או דגים ישר מהמקרר, תנו להם לשבת בטמפרטורת החדר למשך 10-15 דקות. לפני הבישול, טפחו קלות עם מטלית או מגבת נייר כדי להסיר לחות עודפת.
  • כדי לקבוע אם המחבת חמה מספיק לשמן, בצעו בדיקת מים פשוטה: טפטפו כמות קטנה של מים במחבת. כאשר המים נוגעים במחבת, הם אמורים לתסוס ולרקוד על פני השטח – אז אפשר להוסיף את השמן! שימו לב שהמים לא אמורים לשבת על פני השטח בכלל.
  • אין להאיץ את תהליך החימום מראש באמצעות חום גבוה. מאחר שנירוסטה באיכות גבוהה יעילה בהחזקת והולכת החום, חימום על אש גבוהה עלול להוביל לחימום יתר של המחבת ושריפת המזון שלכם.
  • אפשרו למחבת להתקרר לחלוטין לפני שתשטפו אותה. הטבעה או השריית מחבת נירוסטה חמה במים קרים עלולה לגרום לעיקום בלתי הפיך.

עם הזמן, כלי הנירוסטה שלכם עלולים להתלכלך ולאבד את הברק והמראה הנקי שלהם. אם השטיפה השגרתית במדיח הכלים לא מספיקה כדי להוריד כתמים עיקשים שהצטברו, קיימות כמה שיטות ידניות לניקוי – עם קצת מאמץ אתם יכולים להחזיר את הברק לכלים שלכם ולגרום להם להיראות כמו חדשים:

  • נקו את הכלים לפני הכנסתם למדיח – לזרוק את כלי הנירוסטה ישר לתוך המדיח יכול לגרום להצטברות של חתיכות מזון ולכלוך. כדי למנוע זאת, מומלץ לשטוף קלות את הכלים לפני שמכניסים אותם למדיח. גם מגבת רטובה ומעט סבון כלים יעבדו טוב לניקוי הראשוני של הכלים.
  • בחרו טוב את חומרי הברקה ייעודי לנירוסטה – השתמשו בחומרי ניקוי שאינם משאירים שריטות ואינם שוחקים את הברק של הסיר (מברשת רכה, כרית קרצוף) ושפשפו בעדינות רבה.
  • ייבשו את הכלים מיד לאחר השטיפה – כדי למנוע כתמי מים ומראה עכור של הנירוסטה, יש לייבש את הכלים באופן מידי.
  • לטשו את הכלים כדי להחזיר להם את הברק – ניתן ללטש נירוסטה עם חומרים כמו מנקה זכוכיות, שמן זית, לימון, אבקת כביסה וכו'. יש להרטיב סמרטוט או מטלית עם מעט מחומר הליטוש שבחרתם ולנגב את הכלים. כדי למנוע שריטות של הנירוסטה, עקבו אחר סימני הכרום.

אחסון זהיר ונכון של הכלים חשוב לתוחלת החיים והביצועים שלהם. הכי מומלץ לאחסן את כלי הבישול על מדף תלייה עם שפע של מקום בין פריט לפריט. אם אין לכם מדף תלייה, אחסנו את כלי הבישול בארון והניחו ביניהם בד רך או מגבת מטבח כדי להימנע משריטות או פגיעות של המשטח.

תגובות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דוסיז
לוגו דוסיז צרכנות
העסקים שנפתחו השבוע
ריאיון השבוע
מבצעים
אופנה
בילוי
נופש-ותיירות
בריאות
בריאות
בתוך הבית
בתוך-הבית
גברים
גברים
גדג'טים וחדשנות
גדגטים
חגים
חגי-ישראל
טיפוח
טיפוח
יודאיקה
יודאיקה
יין ואלכוהול
יין
ילדים
ילדים
לימודים
לימודים
לכבוד שבת
לכבוד שבת
מוצרי תינוקות
מוצרי-תינוקות
מוסיקה
מוזיקה
מזון
מסעדות
מסעדות
מזון
משפחה
משפחה
נדל''ן
נדלן
ספרים
ספרים
פיננסים
פיננסים