17

לייקים

עשרת הדברות של דורון דביר, מומחה לשיווק דיגיטלי, מרצה לשיווק ופרסום בקריה האקדמית אונו

דורון, אנחנו שמחים לארח אותך בדוסיז צרכנות. תודה שהצטרפת אלינו!

זה הולך ככה, תשע שאלות הן זהות לכל המרואיינים שלנו. השאלה העשירית, הינה ייחודית לכל מרואיין לתחומו. נצא לדרך!

איזה מותג מבחינתך ראוי לחיקוי?

המוסד הישראלי

מה מייחד אותו מבחינתך?
למעלה מ 70 שנים הוא נשאר אחד המותגים הכי מזוהים עם ישראל. ממשיך להישאר רלוונטי ומעודכן בעולם משתנה, שומר על בידול ועדיין מצליח בכל פעם מחדש לעשות את ה wow ולהפתיע ביצירתיות ובתעוזה.

האם ועד כמה חשוב לייצר בידול למותג?
חשוב מאד, בידול זה הזהות שלך והערכים שאתה מייצג. תמיד תחשוב למה שמישהו יקנה דווקא אצלך ולא אצל המתחרים שלך, או אפילו אם ניקח את זה דרגה למעלה- למה שמישהו ישלם אצלך יותר מאשר אצל המתחרה שלך עבור אותו מוצר או שירות?

מה גורם לך לסיים יום עם חיוך?
לדעת שלמדתי עוד משהו חדש או שעשיתי משהו בפעם הראשונה. האוייב הכי גדול שלנו בעיני זה אזור הנוחות שלנו וצריכים להיאבק בו מאבק יומיומי

מהו המהלך שעשית עד היום שהוא מבחינתך המוצלח ביותר?
כשעזבתי את תעשיית השיווק המסורתית ועברתי לדיגיטל. גרמתי ללא מעט אנשים לעשות את המעבר הזה בעקבותיי וזה שינה להם את החיים.

מהו המהלך שעשית עד היום שאתה מתחרט עליו?
הדבר היחיד שאני מתחרט עליו הוא שלא עשיתי יותר דברים להתחרט עליהם. אבל אני משלים את הפער במרץ.

מה לדעתך חייב שיהיה בארגז הכלים של בעל העסק כדי להצליח?
סקרנות וחדשנות כדי להישאר תמיד רלוונטי, חריצות בלתי מתפשרת כדי להוציא לפועל את הרעיונות והשאיפה הבלתי פוסקת למצויינות.

מהם מדדי ההצלחה על פיהם צריך כל בעל עסק לבחון את העסק שלו?
בעיני המדד העיקרי הוא האם בעל העסק מייצר משוואה של Win-Win
כלומר משוואה בה גם הלקוח וגם העסק מרוויחים. עסק שמרוויח מהפסד של לקוחותיו
זמנו שאול ורווחיו לא מבורכים.
ברגע שבעל עסק מתרכז בערך שהלקוחות שלו מקבלים ממנו, הרווחים יגיעו, השיווק מפה לאוזן יגיע ונאמנות הלקוחות תגבר.

ישנן חברות שעדיין לא פונות ייעודית למגזר החרדי, מדוע זה קורה לדעתך?
בעשור האחרון אני בעיקר נמצא בזירה הדיגיטלית והמגמה בקרב חברות רבות היא להעביר הרבה מאד מהפעילות השיווקית לזירה זו, אבל למגזר החרדי נוכחות חסרה, אני מאמין שעם פתיחת האינטרנט והנגשת האינטרנט למגזר החרדי באופן טבעי נראה יותר חברות שפונות למגזר. כרגע ערוצי השיווק הקלאסיים שדרכם ניתן להגיע לצרכן החרדי הופכים פחות ופחות רלוונטיים בעולם ומאמצי השיווק פשוט זזו לדיגיטל.

ברזומה שלך ישנם פיתוח והשקעות בסטרטאפים מרשימים מחד והרצאות במכללת אונו מאידך, על שני הדברים הללו אשמח לשמוע מה ההשפעה של הקורונה, האם ישנה עצירה של משקיעים בסטרטאפים והאם ישנה עצירה של הצטרפות של סטודנטים למכללות?

בהחלט יש עצירה של השקעות. אי הוודאות בשווקים גורמת למשקיעים לחשב מסלול מחדש, לנהל את הסיכונים בהשקעות שלהם בצורה שמרנית יותר ולראות את ההחזר על ההשקעה שלהם הרבה יותר מוקדם מבעבר. היום מצופה מסטרטאפ להראות יכולת החזר של ההשקעה על הרכשת לקוחות כבר בשנה הראשונה, משהו שלא היה בעבר.

 קרנות הון סיכון הופכות כמעט לקרנות הון סיכון ללא סיכון או בסיכון מינימליסטי. סטרטאפים רבים נמצאים כרגע בצומת דרכים, אך מאידך, יש סטרטאפים שפורחים, לדוגמא הסטארטאפ לילי שאני סמנכ"ל הצמיחה שלו מצליח לגייס דווקא עכשיו, זו הבעת אמון מאד גדולה מצד המשקיעים.

לגבי לימודים, בתקופה האחרונה יש טלטלה בשוק העבודה, אנשים רבים נאלצים להמציא את עצמם מחדש, לכן יש עליה במודעות לחשיבות של למודים, פיתוח עצמי והרחבת אופקים. אני חושב שגם המוסדות האקדמאים מבינים זאת, לכן הם מתאימים את תכניות הלימודים למציאות הזו הן מבחינת הנגשת החומרים והן מבחינת התכנים שמנסים לתת מענה לשינויים בשווקים ובדרישות.

העליה הזו בדרישה ללימודים נובעת גם מהישיבה בבתים בעקבות המצב, אנשים מנסים  להפיק תועלת מהמצב ולימודים זה בהחלט משהו שניתן לעשות אותו תחת מגבלות התקופה.

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter

תגובות אחרונות

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דורון דביר |ריאיון השבוע "דוסיז צרכנות"
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter
מבצעים
מבצעים
ביתר דייס
ביתר דייס חגיגת מבצעים | סקירה
ריאיון השבוע
001-microphone
אופנה
אופנה
בילוי
נופש-ותיירות
בריאות
בריאות
בתוך הבית
בתוך-הבית
גברים
גברים
גדג'טים
גדגטים
חגים
חגי-ישראל
טיפוח
טיפוח
יודאיקה
יודאיקה
יין
יין
ילדים
ילדים
לימודים
לימודים
לכבוד שבת
לכבוד שבת
מוצרי תינוקות
מוצרי-תינוקות
מוסיקה
מוזיקה
מזון
מסעדות
מסעדות
מזון
משפחה
משפחה
נדל''ן
נדלן
ספרים
ספרים
פיננסים
פיננסים
רכב
רכב
תיירות ונופש
בילויי