ביתר עילית נערכת לשנת השמיטה: אגפי העירייה השונים כבר ערוכים לקראת שנת השמיטה – רה"ע ומנהל האגף הטכני נפגשו עם מרא דאתרא שליט"א כדי לקבל הכוונה והדרכה מדוקדקת בשאלות הנוגעות לענייני השמיטה בעירייה מבטיחים לשמור על חזותה היפה של העיר גם בשנת השמיטה, תוך שמירה בהידור על כל הלכות השמיטה!

ערוכים ומוכנים: בעיריית ביתר עיר לית הושלמו ההכנות לקראת שנת השמיטה הבעל"ט, בחודשים האחרונים פעלו צוותי העירייה כדי להיערך ולהתכונן לקראת שנת השמיטה.

כעיר שחרטה על דגלה את שיפור חזות העיר ושמירה על יופיה של העיר, ואף זוכה מדי שנה בחמישה כוכבי יופי תמשיך לשמור על חזרתה גם בימי השמיטה, במהלכה אסור לנטוע ולשתול צמחים ועצים לפני ימים ספורים נכנסו רה"ע הרב מאיר רובינשטיין ומנהל האגף הטכני הרב מוטי זיידה למעונו של מרא דאתרא הגר"ח וייס שליט"א, כדי לשמוע הדרכה מפורטת ומדוקדקת בעניין לשנת ההערכות השמיטה. בישיבה הממושכת פירט מרא דאתרא באריכות את דיני הקמה ואחזקה בשנת השמיטה, כזה מותר ומה אסור. כמו כן הנחה המרא דאתרא את המשתתפים בישיבה, מהן כמויות ההשקיה המותרות, אלו צמחים יש הכרח להשקותם יותר ואלו פחות, איזה כיסוחי דשא מותרים ואלו לא, הנחיות ברורות בענייני גיזום עצים כאשר בחלק מהמקרים ישנה סכנה לבריות ויש הכרח לגזום, ואלו פעולות יש לבצע ע"י נכרי.

לאחרונה, נשתלו פרחים בעלות של מאות אלפי שקלים בכיכרות ברחבי העיר, כמו גם בכניסה המחודשת אל העיר הפרחים שנשתלו הינם בעלי פריחה מאוחרת יותר, כל זאת בשביל שהם יוכלו להחזיק מעמד במהלך השנה הבאה.

צוותי העיריה יפעלו בחודשים הקרובים כדי לבצע גיזומי עצים, דישר נים ממושכים ומותאמים יותר שיחזקו מעמד זמן רב. הגיזום שמתקיים מדי שנה לקראת סוף השנה, יוקדם בשנה זו, כדי להגיע לשנת השמיטה כשהעיר נקיה ויפה, כיאה לעיר התורה והחסידות שבהרי יהודה.

בסיומה של הישיבה הוציא האגף הטכני מסמך מסודר עם הוראות רב העיר מסמך שהועבר לכלל הגורמים הרלוונטיים בעירייה.

בעירייה אומרים כי כמדי שנת שמיטה, גם בשנת השמיטה הבעל"ט העיר תמשיך לשמור על יופייה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *