הכל אודות רפלקסולוגיה לפנים – Facial Reflexology

הכל אודות רפלקסולוגיה לפנים – Facial Reflexology. סקירה דוסיז צרכנות.

מאת: עדי קפלן

רבות נכתב ונאמר על רפלקסולוגיה לפנים. כששומעים רפלקסולוגיה, ישר חושבים על נקודות לחיצה שמשפרות מצב מסויים בגוף או בנפש. רפלקסולוגיה לפנים היא אחת מסוגי הטיפול רפלקסולוגי הקיימים, אך היא הכי מסתורית מכולן, לפחות כאן בארץ.

רבים התנסו כבר ברפלקסולוגיה ביד או ברגל, אבל האם התנסיתם ברפלקסולוגיה לפנים?

מעבר לנקודות הלחיצה  (אזורי ריפלקס) שמייחדת את שלושת השיטות, רפלקסולוגיה לפנים היא ייחודית קודם כל כי זוהי שיטה קלה ופשוטה שכל אחד ואחת יכולים לעשות בבית ע"י שימוש במפות פנים שמראות בדיוק היכן להתמקד וללחוץ.

השוני הנוסף, וזה הקסם של השיטה, הוא שבגלל שלוחצים על נקודות ואיזורים ספציפיים בפנים אשר ממריצים את הדם לאיזורים בגוף ובנפש ברפלקסולוגיה לפנים יש בונוס אדיר – ברגע שלוחצים על איזורים בפנים, דם חדש מתחיל לזרום לאותה נקודה בפנים וכך העור מקבל בוסט של חמצן, הזרימה הטובה הזאת מכניסה חיות וצבע לפנים, עוזרת בחידוש הקלוגן ומפעילה את המערכת הלימפטית של הפנים אשר עוזרת בניקוז רעלים שמצטברים על הפנים. הרעלים האלה בפנים הם בצורת בקטריות שגורמות לאקנה, היפרפיגמנטציה (כתמים כהים), נפיחות שמצטברת בגלל תקיעות של הנוזל הלימפטי, עיגולים שחורים סביב העיניים וברגע שהכל זורם חופשי בפנים אחרי טיפול יורדת הנפיחות, העור מתמצק ומתבהר, הקמטוטים נעלמים, הקמטים מתעדנים ועור הפנים נהיה מתוח וזוהר!

 כלומר – ברפלקסולוגיה לפנים יש את הבונוס של טיפול פנים להבהרה ומיצוק שזה בונוס אסטטי שמדבר להרבה אנשים בימינו.

זוהי שיטת טיפול יעילה לאיזון גוף נפש בקליניקה הטיפולית; היא "מאתחלת" את המוח ואת מערכות העצבים של הגוף ומכאן היעילות הרבה שלה גם כרפואה מונעת. אפשר (וכדאי) להשתמש בשיטה גם כטיפול עצמי מאזן. 

הטיפול בנקודות ואיזורי ריפלקס בפנים משפיע מיידית! הניסיון של השיטה הראה שאנשים שלא יכלו לקום מרוב כאבי ברכיים וגב – בלחיצה על הנקודות הנכונות ועבודת מסאג' פנים באיזורים המתאימים – קמו והצליחו ללכת לאחר טיפול של כמה דקות בלבד!

בנוסף, הטיפול ברפלקסולוגיה לפנים מסייע מאוד להפחתת דלקתיות בגוף, משפר את מערכת הנשימה, משפר את השינה, המערכת ההורמונלית והמטבולית, מסייעת בהפגת מתחים ומצבים נפשיים אחרים ועוד,  ומכאן גם משפר מאוד את המצב הבריאותי הכללי של הגוף.  במקביל, רעיון המגע העמוק והמניע בנקודות הריפלקס המיוחדות משפר את זרימת הדם והלימפה לפנים ולכן, בין היתר, מחליק את העור ומשפר את המראה האסתטי שלו.

 ולכן השיטה עובדת על השילוש: mind, body beauty .

המדהים בשיטה היא שכל אחד יכול לעבוד על עצמו בבית, עם כל מקל שיש לו קצה מעוגל (עט, מברשת איפור, מקל אוזניים ועוד)  על פי מפות שמנתבות את האנרגיה לאיזורים הבעייתים בגוף ובנפש.

עם זאת, יש ערך מוסף לקבלת טיפול ממטפל מקצועי כיוון שטיפול מלא כולל פתיחת אזורים תקועים בגוף, ניקוז לימפטי להוצאת הרעלים, הזרמת דם חדש מלא חמצן וכניסה למצב הפרה סימפטטי – מצב רגיעה של המוח כך שבקבלת הטיפול הגוף יהיה מסוגל להניע ולפעול ללא גירויים וסטרס חיצוני.

 את הטיפול והשיטה ניתן לעשות גם כדי לעשות ריסטארט לגוף ושימור הבריאות – טיפול מונע על מנת שלא יתפתחו בעיות ומחלות.

המפה הרפלקסולוגיה של הפנים

בדומה לרפלקסולוגיה ברגל, גם לרפלקסולוגיה של הפנים יש מפות עבודה מובנות ומסודרות המלמדות היכן וכיצד משתקפות מערכות הגוף ואבריו.

יש פרוטוקולים לכאבים באיזורים ספציפיים, לבעיות רגשיות ונפשיות וגם פרוטוקולים אסטתיים כמו עור יבש, ירידה במשקל וטיפול בכהויות סביב העיניים.

עבודה עם המפות

כאמור, כל אחד יכול לעבוד עם מפות לפנים. אני נותנת למטופלים שלי שיעורי בית עם מפת פנים שמתאימה להם אחרי כל טיפול. במפות לפנים יש נקודות ולעיתים אף אזורים שלמים לעבוד עליהם. על הנקודות עושים 15-20 סיבובים ועל האיזור עובדים בסיבובים וגם שתי וערב העיקר שנוגעים בנקודות בכל האיזור.  

יש הרבה מאוד מפות כל אחת ייחודית לבעיה בה היא מטפלת. כל מפה מראה פרוטוקול טיפולי מיוחד. הקומבינציה הספציפית של הנקודות עוזרות בטיפטל הבעיה. אפשר לטפל במגוון מאוד מאוד רחב של בעיות כמו עיגולים שחורים סביב העיניים, בעיות בבלוטת התריס, עור יבש, אקנה, בעיות אורטופדיות (ואף להמנע מניתוחים אם מתמידים!), בעיות פוריות, ירידה במשקל וכן בעיות נפשיות כגון חרדות, דכאון ועוד ועוד.

כיצד זה מתרחש ?

בתור מטפלת מקצועית ברפלקסולוגיה לפנים אני משתמשת ב"מקל הקסמים" כמו שאנחנו המטפלים קוראים לו. בשפה המקצועית הוא נקרא detector – גלאי – כי הוא מגלה איזורים בעייתיים בזמן העבודה. בעזרת הגלאי, שעשוי מפלדת אל חלד ומשקלו 250 גר (כדי שיפעיל את רמת הלחץ המדוייקת לכל נקודה בזמן שהמטופל שוכב על מיטה) על נקודות רפלקס מובנות וספציפיות, לפרקי זמן משתנים, מנקודה לנקודה עד להשלמת האזור או המערכת בה מטפלים. והבונוס הוא מראה פנים יפה יותר וחלק.  

למי זה מתאים?

הטיפול הזה מתאים לכולם. מתינוקות ועד מבוגרים. טיפלתי בסבתא שלי בת ה-97 ואני מטפלת בילדים שלי, גם כשיש כאב, או בעונת החורף לחזק את המערכת החיסונית ופרוטוקול הדגל שלי, שאני עושה תמיד למטופלים בפעם הראשונה שהם באים, זה איזון כללי של הגוף והנפש. טיפול שעורך כשעה. טיפלתי אפילו בסבתא שלי בת ה-97!!!!

מתי מספיק טיפול עצמי ומתי מומלץ לפנות למטפלת פנים הוליסטית? 

טיפול עצמי זה תמיד טוב ואפשר גם לעשות טיפולי יופי עם רפלקסולוגיה לפנים (העלמת קמטים, טיפול בשחורים סביב העיניים, אקנה ועוד) אבל כשיש בעיה פיזית ובעיקר כשיש בעיה נפשית, הגוף עובד הכי טוב כשהמטופל רגוע והמח עובר למצב פאראסימפתטי (רגיעה ומנוחה). ברפלקסולוגיה לפנים אפשר להגיע למצב הזה של רגיעה מוחלטת רק כשמישהו אחר מטפל בך כיוון שבטיפול עצמי חייבים להיות ערניים, להסתכל על המראה, להסתכל על המפת פנים וכו'. כשמקבלים טיפול, המטופל עם עיניים עצומות ונרגע. לא חייבים להגיע לקליניקה לטיפול. כשבאים אלי לבעיה ספציפית, אני נותנת שיעורי בית כדי לתחזק את הטיפול ומבקשת מהמטופל שימצא מישהו שיעשה לו את הטיפטל לפי מפת פנים שאני נותנת. אפשר שבן זוג, חברים ואפילו ילדים יבצעו את הטיפול.

במידה ורוצים את אפקט האיזון המלא של הגוף כולל מתיחת פנים טבעית, זה כבר בטיפול אצל מטפלת פנים הוליסטית. 

בנוסף, כאשר מקבלים טיפול (ממישהו אחר או ממטפלת פנים) כדאי להשתמש ב detector   כיוון שהוא שוקל יחסית הרבה ולכן כשהמטופל שוכב והכלי מונח על הנקודה הספציפית הוא מפעיל את הכח הנדרש לריפוי רק מעצם זה שהכלי עומד בעזרת כח הכבידה. 

עדי קפלן, מטפלת פנים הוליסטית, תנחה סדנה על שיטת טיפול ועל מפת הפנים בכנס INSPIRATION 2022 – מפגש הפסגה הגדול בישראל למטפלים ברפואה משלימה ואינטגרטיבית שיתקיים בתאריכים 5-6.7.2022 במרכז וואהל-בר אילן ברמת גן.

תגובות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דוסיז
לוגו דוסיז צרכנות
העסקים שנפתחו השבוע
ריאיון השבוע
מבצעים
אופנה
בילוי
נופש-ותיירות
בריאות
בריאות
בתוך הבית
בתוך-הבית
גברים
גברים
גדג'טים וחדשנות
גדגטים
חגים
חגי-ישראל
טיפוח
טיפוח
יודאיקה
יודאיקה
יין ואלכוהול
יין
ילדים
ילדים
לימודים
לימודים
לכבוד שבת
לכבוד שבת
מוצרי תינוקות
מוצרי-תינוקות
מוסיקה
מוזיקה
מזון
מסעדות
מסעדות
מזון
משפחה
משפחה
נדל''ן
נדלן
ספרים
ספרים
פיננסים
פיננסים