0

לייקים

עונת העקיצות כבר כאן!, כל מה שצריך לדעת על עקיצות וגירודים

באדיבות: ד"ר להבית אקרמן מומחית לרפואת עור , ויועצת המדעית של מותג הדרמו קוסמטיקה לה רוש פוזה

עונת העקיצות כבר כאן!, כל מה שצריך לדעת על עקיצות וגירודים

באדיבות: ד"ר להבית אקרמן מומחית לרפואת עור , ויועצת המדעית של מותג הדרמו קוסמטיקה לה רוש פוזה

שתפו:

לקראת עונת הקיץ שבפתח והשהייה בחוץ ד"ר להבית אקרמן,  מומחית לרפואת עור, ויועצת מדעית למותג הדרמו קוסמטיקה לה רוש פוזה, התגייסה למשימה  וריכזה  את כל מה שצריך לדעת על עקיצות יתושים וחרקים, הגורמים לגרד  ואף לאלרגיות.

לדברי ד"ר אקרמן: "כידוע, יש אנשים עם נטייה להיעקץ יותר מאחרים, בעיקר בקרב ילדים. כמן כן, לעיתים במקום העקיצה מתפתחת מעין תגובה אלרגית של העור- שבאה לידי ביטוי בגבשושית אדומה ונפוחה שלרוב מגרדת מאד. מומלץ  מאוד לא לגרד את העקיצות מכמה סיבות: הגרד פוצע את העור ועלול לגרום לזיהום משני של העקיצה ע"י חיידק, גירוד של העקיצה יוביל לריפוי איטי יותר שלה, גרד ופציעה של העור יכולים להותיר צלקות בעור- ומהן לא ניתן לעיתים להיפטר, הגרד עצמו (על אף שנראה שמביא להקלה), בעצם מעורר הפרשת חומרים (ציטוקינים) שמעוררים עוד יותר את הגרד- כלומר מעין מעגל קסמים של גרד".

מומחי המותג לה רוש פוזה רכזו מספר  טיפים ועצות כיצד  לטפל נכון בעקיצות:

1.שלא יעקצו אתכם!  – ניתן להמנע מעקיצות על ידי תכשירים מומלצים ע"י רוקחים/רופאים: תכשירים למריחה על הגוף להרתעת זני יתושים כשאנו בבית או מחוצה לו. כדאי לדעת- האזורים בהם מגוון היתושים הוא הגדול ביותר הם לרוב אזורים  טרופיים ועשירים בלחות, לכן כדאי לחפש מוצרים המותאמים לאזורים אלו.

2.ברגע שכבר נעקצים  –בעיקר אנשים הנוטים להגיב בגבשושית ונפיחות מלווה בגרד- מומלץ למרוח תכשיר הניתן במרשם רופא (אשר מכיל לרוב סטרואיד חלש ולעיתים גם אנטיביוטיקה) ולמרוח על העקיצה- לפני שהיא מתפתחת למשהו גדול- מעין טיפול מונע. תמיד קל יותר לטפל בבעיה לפני שהפכה לבעיה גדולה יותר.

3.במקום לגרד למרוח תכשיר שמרגיע את הגרד – תכשיר למריחה על העקיצה להקלה מיידית בגירוד ובאדמומיות כדוגמת סיקאפלסט באום –  קרם המסייע לשיקום והרגעת גרד ואדמומיות (בעיקר בשל רכיבים אנטיבקטריאלים וחומרים מרגיעים כמו פנטנול וגליצרין שיעזרו להרגיע את האזור). 

4.לטפל בסימני העקיצות מהר– לפני שיהפכו לצלקות במידה וקיימת כבר צלקת בעור ניתן להשתמש ב- ג'ל להאצת תיקון העור מסדרת סיקאפלסט (המכיל קומפלקס נחושת ואבץ יחד עם חומצה היאלרונית וסיליקון)

5.צלקת של עקיצה– לא לחשוף הרבה לשמש- מאט את הריפוי ועלול להחמיר את הכתם שנוצר.

6.  לאנשים הנוטים להיעקץ– ניתן להוסיף במרשם תכשיר אנטיהיסטמין על מנת להפחית את הגרד. הרבה פעמים מה שמגרד זו התגובה האלרגית לעקיצה.

7. מומלץ להתקין רשתות ע"פ החלונות ולהשתמש במאווררים אשר יקשו על המעופפים לעקוץ.

אולי יעניין אותך גם...

תגובות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא רצית לפספס את זה!

דוסיז
לוגו דוסיז צרכנות
העסקים שנפתחו השבוע
ריאיון השבוע
מבצעים
אופנה
בילוי
נופש-ותיירות
בריאות
בריאות
בתוך הבית
בתוך-הבית
גברים
גברים
גדג'טים וחדשנות
גדגטים
חגים
חגי-ישראל
טיפוח
טיפוח
יודאיקה
יודאיקה
יין ואלכוהול
יין
ילדים
ילדים
לימודים
לימודים
לכבוד שבת
לכבוד שבת
מוצרי תינוקות
מוצרי-תינוקות
מוסיקה
מוזיקה
מזון
מסעדות
מסעדות
מזון
משפחה
משפחה
נדל''ן
נדלן
ספרים
ספרים
פיננסים
פיננסים