2

לייקים

מעגל השנה

"הקריאה מעוררת את הזמן." היום, החודש, והשנה היהודיים קשורים בקשר עבות למילות הקודש המלוות אותן.

שתפו:

מעגל השנה

"הקריאה מעוררת את הזמן." היום, החודש, והשנה היהודיים קשורים בקשר עבות למילות הקודש המלוות אותן.

שתפו:

זמנים שונים במעגלי הזמן, המגיעים אלינו בסדר קבוע, דורשים אמירה של ברכות מסוימות ולימוד של ספרים ומגילות מסוימות; ואלו, מצידם, מאצילים על הזמן את קדושתו והשפעתו החוזרת עלינו. יתרה מכן, תדירותם או נדירותם של קריאות אלו מדויקות הן, מסבירים חכמינו, ומתאימות בסינכרוניזציה מושלמת לצורך הנפשי שלנו בהן.

טבעי הדבר, אם כן, שממלכת התורה עוז והדר יעניק תשומת לב להגהת וההדרת והוצאה לאור מחודשת של ספרים אלו, המלווים אותנו לאורך היום והשנה, וקשורים לחיינו באופן קבוע ביותר. תשומת לב זו מתחילה בסידור עצמו, אותו הספר בעל הנוכחות הרבה ביותר בחיינו, ביום ובלילה, בימות החול והקודש. תשומת הלב ממשיכה בספרים אותם אנו מגלים שוב כל שבת קודש – ספרי זמירות השבת, מהם ליבינו ובשרינו מהללים לקל חי מדי שבת. וכלה בספרים המיוחדים אותם נפתח במועדים מיוחדים, החוזרים מדי שנה עם העונות, ובאים להזכיר וללמד אותנו רעיונות יהודיים מסויימים, בהם ההגדה לפסח, מגילות אסתר וקהלת, מגילת תענית, ופרקי אבות המבוארים.

בעריכת ספרים אלו, מפעל עוז והדר העמיד לעצמו כמה יעדים. ראשית, להוציא ספרים נוחים וברורים, עם העימוד ועיצוב עבורם ספרי עוז והדר זוכים בכל מקום, ובצדק, לתהילה. השימוש בספרים אלו צריך להיות קל ופשוט ככל האפשר למשתמש. לשם כך, למשל, בסידורים הוכנסו פסקי הלכה בצורה המסודרת וברורה ביותר, כדי להקל על המתפלל לברר באמצע תפילתו מה לעשות במקרי טעות ובזמנים מיוחדים. שנית, מהדורות עוז והדר מיועדות, כהרגלן, לטהר את כתבי הקודש מכל השגיאות הרבות והשיבושים שנשתרשו בהן לאורך השנים. ולבסוף, ספרי עוז והדר נועדו להעמיק את חוויות מעגל השנה היהודי, לתת נופך נוסף של תורה, מחשבה, וחסידות לכל מעשינו ומילותינו בזמנים אלו. הגדילו לעשות עורכי עוז והדר למטרה זו בהוצאתם לאור את כרכי האוסף 'משנת המועדים', המגלמים אוצר בלום של חכמה ודעת על מועדי השנה.

אולי יעניין אותך גם...

תגובות אחרונות

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא רצית לפספס את זה!

דוסיז
לוגו דוסיז צרכנות
העסקים שנפתחו השבוע
ריאיון השבוע
מבצעים
אופנה
בילוי
נופש-ותיירות
בריאות
בריאות
בתוך הבית
בתוך-הבית
גברים
גברים
גדג'טים וחדשנות
גדגטים
חגים
חגי-ישראל
טיפוח
טיפוח
יודאיקה
יודאיקה
יין ואלכוהול
יין
ילדים
ילדים
לימודים
לימודים
לכבוד שבת
לכבוד שבת
מוצרי תינוקות
מוצרי-תינוקות
מוסיקה
מוזיקה
מזון
מסעדות
מסעדות
מזון
משפחה
משפחה
נדל''ן
נדלן
ספרים
ספרים
פיננסים
פיננסים