0

לייקים

"למרות העומס הרב, אנחנו עושים הכל על מנת לספק בדיקות לכל מי שצריך"

ד"ר יותם שנהר, מנהל אגף המעבדות של לאומית, על אתגרי הקורונה, העומס על כתפי המערכת והדרך להימנע מטעויות וגם: טיפים חשובים לציבור

שתפו:

"למרות העומס הרב, אנחנו עושים הכל על מנת לספק בדיקות לכל מי שצריך"

ד"ר יותם שנהר, מנהל אגף המעבדות של לאומית, על אתגרי הקורונה, העומס על כתפי המערכת והדרך להימנע מטעויות וגם: טיפים חשובים לציבור

שתפו:

אחד המרכיבים החשובים ביותר במסגרת המאבק בנגיף קורונה הן הבדיקות לאנשים החשודים כחולים בנגיף. בדיקות אלו מתבצעות ע"י קופות החולים, כאשר זמן ההמתנה לתוצאות הוא פרמטר קריטי, היות וככל שהתשובה חיובית יש חשיבות אדירה למהירות שבה החולה מתעדכן על כך, נכנס לבידוד, ומונע הדבקות נוספות.

בבדיקה שנערכה לאחורנה עולה כי 'לאומית' ניצבת במקום הראשון במהירות התשובות שהיא מספקת ללקוחותיה שנבדקו. ע"פ הנתונים, לתוצאות בדיקת קורונה ב'לאומית'  תמתינו 24 – 36 שעות, בעוד בקופות האחרות תאלצו להמתין בין 36 ל-72 שעות.

"העומס הוא מאוד גדול אנחנו מגיעים למספרים שלא חשבנו שנגיע אליהם. זה עומס בכל המערכות. בדיגום, בשינוע, באספקה, בבדיקות עצמן. אנחנו עושים הכל כדי לעמוד בזה", אומר ד"ר יותם שנהר, מנהל אגף המעבדות של לאומית שירותי בריאות.

לדבריו, "היינו שמחים לעשות בדיקה לכל בן אדם שרוצה וחושב שמגיע לו. אבל היכולת שלנו מוגבלת. לכן לפי ההגדרות של משרד הבריאות מי שצריך להיבדק זה או אנשים שיש להם תסמינים או אנשים שהיו במגע קרוב עם חולה מאומת".

ד"ר שנהר מחדד כי "צריך לזכור שהכלי העיקרי לעצור את ההדבקה היא הריחוק והשמירה על ההנחיות. בדיקות הן רק כלי עזר".

היכן מתבצעות הבדיקות? "תשעים אחוז במרפאות הנייחות והניידות שהקמנו לשם כך. במקרים מיוחדים, שהם 10 אחוז, אנחנו מגיעים לבצע את הבדיקה בבית".

על הטענות לאי-דיוקים בתוצאות הבדיקות אומר ד"ר שנהר: "רוב הבדיקות מדויקות. תמיד יכול להיות שיבוש. במקרה כזה אנחנו מדווחים שהבדיקה לא תקינה ויש לבצע בדיקה נוספת. ודאי שאין לנו סיבה לתת תשובה לא נכונה".

ומה בנוגע לתוצאות שהן לא חד משמעיות? "יש מקרים שבהם התוצאה היא לא חד משמעית. יתכן שזה בגלל ערכים נמוכים של הוירוס. במקרים האלה אנחנו פונים למבוטח ודורשים שיבדק שוב. עד אז מתייחסים אליו כאילו הוא חיובי".

"בכל מקרה אסור להקל ראש אחרי הבדיקה, גם אם התשובה שלילית, היות והעומס הנגיפי עלול לעלות בהמשך – לכן ההנחיה היא חד משמעית: להשלים 14 ימי בידוד".

כאמור, לאומית מובילה בפער ניכר בכל מה שקשור ליעילות ומהירות הבדיקות והתשובות. גורמים במערכת הבריאות משבחים את לאומית על היעילות הזו ומציינים כי מהווה המשך לראשוניות וההובלה של לאומית בכל הקשור להתמודדות עם נגיף קורונה.

דבר זה בא לידי ביטוי הן במעבדה המתקדמת של לאומית – מעבדה שהובילה את מערך הבדיקות החל מהרגע הראשון תודות לטכנולוגיה ייחודית ובלעדית, היחידה מסוגה בארץ – הן לפעילות ההסברה במגזר החרדי והן למענה המקיף לחולים תוך התאמת כלל השירותים עבורם.

אולי יעניין אותך גם...

תגובות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא רצית לפספס את זה!

דוסיז
לוגו דוסיז צרכנות
העסקים שנפתחו השבוע
ריאיון השבוע
מבצעים
אופנה
בילוי
נופש-ותיירות
בריאות
בריאות
בתוך הבית
בתוך-הבית
גברים
גברים
גדג'טים וחדשנות
גדגטים
חגים
חגי-ישראל
טיפוח
טיפוח
יודאיקה
יודאיקה
יין ואלכוהול
יין
ילדים
ילדים
לימודים
לימודים
לכבוד שבת
לכבוד שבת
מוצרי תינוקות
מוצרי-תינוקות
מוסיקה
מוזיקה
מזון
מסעדות
מסעדות
מזון
משפחה
משפחה
נדל''ן
נדלן
ספרים
ספרים
פיננסים
פיננסים