0

לייקים

טיסות רפואיות ושת"פ חוצה יבשות:

הארגון שמציל ילדים חולי סרטן בפעילות חירום בתקופת הקורונה

שתפו:

טיסות רפואיות ושת"פ חוצה יבשות:

הארגון שמציל ילדים חולי סרטן בפעילות חירום בתקופת הקורונה

שתפו:

שר הבריאות נועד עם ראשי 'רחשי לב' ונחשף לעשיה מצילת החיים של הארגון בתקופת הקורונה

"פירות הפעילות העניפה של הארגון במשך 3 עשורים באים לידי ביטוי בפתרונות שרק הם מסוגלים לספק"

שר הבריאות יולי אדלשטיין נועד אמש לפגישת עבודה עם ראשי ארגון רחשי לב. במהלך הפגישה, שהתקיימה בלשכתו של השר בירושלים, העניק יו"ר ומייסד הארגון, הרב ראובן גשייד, רקע על התפתחות הארגון שפועל מזה 3 עשורים למען ילדים חולי סרטן בבתי החולים בישראל.

הפעילות של רחשי לב מתמקדת הן בליווי הילדים במחלקות במהלך הטיפול במחלקה האנקולוגית, הן בתקופות שבין הטיפולים והן בליווי ותמיכה במעטפת המשפחתית שלהם.

מתנדבי הארגון פועלים בבתי החולים שיבא (תל השומר), איכילוב ובבתי חולים נוספים, לצד פעילויות חוץ דוגמת אמבולנס החלומות, מחנות נופש ועוד.

השר ניצל את ההזדמנות על מנת לקבל תמונת מצב מדויקת בכל הנוגע למצב הטיפול בילדים חולי סרטן בישראל מבחינת מערכת הבריאות, נקודות החוזק בהקשר הזה ואלו שדורשות טיפול ושינוי.

השר התעניין באשר לאופן פעילות הארגון בתקופת הקורונה, על רקע היותם של חולי הסרטן קבוצת סיכון מובהקת. ראשי הארגון סיפרו לשר כי בעקבות המשבר כמות הפניות אליהם זינקה באופן דרסטי, תוצאה של צרכים נוספים על אלו הרגילים באשפוז עצמו והמעטפת.

עיקר הגידול הוא בפניות להטסות לצורך טיפולים רפואיים והבאת תרופות מיוחדות. מאז פרוץ משבר הקורונה סייע ארגון רחשי לב בהטסתם של 16 ילדים חולים לארה"ב ולאירופה, כשכל טיסה כזו דורשת תיאום לוגיסטי מורכב מיוחד מכל הבחינות.

בנוסף דאגו רחשי לב להבאתן של עשרות תרופות מיוחדות, שאינן כלולות בסל הבריאות, ממדינות שונות באירופה – בהתאם לביקוש הרפואי. "כל טיסה כזו דורשת היערכות ושת"פ עם כלל הגורמים הרלוונטים – מרשות שדות התעופה ועד גורמי הבטחון ותיאום המרכזים הרפואיים מעבר לים", מציינים ברחשי לב.

השר אדלשטיין הביע התפעלות עמוקה מהעשיה של הארגון ואמר: "פירות הפעילות העניפה של רחשי לב במשך 3 עשורים באים לידי ביטוי דווקא עכשיו, כאשר הם מאפשרים לסייע היכן שגורמים אחרים אינם יכולים לעשות זאת".

השר אדלשטיין ציין כי הוא השתתף בעבר במספר אירועים של רחשי לב, במהלכם התרשם מאוד מהעשיה של הארגון "אך היום, במהלך הפגישה, נחשפתי להיקף העשיה וחשיבות הפעילות של הארגון שנותן מענה למאות ילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם מידי שנה".

"בשם הממשלה והחברה בישראל אני מודה לארגון על תרומתו הרבה ומברך את הפעילים והמתנדבים שימשיכו בפעילותם החשובה".

השר וראשי הארגון סיכמו בסיום הפגישה להמשיך ולהידבר לקראת קידומן של מספר יוזמות לרווחת החולים ובני משפחותיהם.

אולי יעניין אותך גם...

תגובות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא רצית לפספס את זה!

דוסיז
לוגו דוסיז צרכנות
העסקים שנפתחו השבוע
ריאיון השבוע
מבצעים
אופנה
בילוי
נופש-ותיירות
בריאות
בריאות
בתוך הבית
בתוך-הבית
גברים
גברים
גדג'טים וחדשנות
גדגטים
חגים
חגי-ישראל
טיפוח
טיפוח
יודאיקה
יודאיקה
יין ואלכוהול
יין
ילדים
ילדים
לימודים
לימודים
לכבוד שבת
לכבוד שבת
מוצרי תינוקות
מוצרי-תינוקות
מוסיקה
מוזיקה
מזון
מסעדות
מסעדות
מזון
משפחה
משפחה
נדל''ן
נדלן
ספרים
ספרים
פיננסים
פיננסים