0

לייקים

בעקבות משבר הקורונה:

צמיחה מפתיעה של התעניינות בהשקעה בנדל"ן בקרב עובדי ציבור!

שתפו:

בעקבות משבר הקורונה:

צמיחה מפתיעה של התעניינות בהשקעה בנדל"ן בקרב עובדי ציבור!

שתפו:

הדירות שמעוררות עניין בקרב עובדי ציבור נמצאות בפריפריה

 

חברת שניר, העוסקת שנים רבות בשיווק נדל"ן, משווקת כיום למעלה מ-30 פרויקטים ברחבי הארץ עם למעלה מ-3000 יחידות דיור. ההתרחשויות בעקבות משבר הקורונה בחודשים האחרונים הובילה את חברת שניר לביצוע כמה סקרים מעמיקים, שהתוצאות שלהם,  מפתיעים במיוחד.

חברת שניר אספה נתונים מ- 397 מתעניינים אקראיים בפרויקטים של החברה, לגבי סיווג הלקוחות שרכשו דירות בארבעת החודשים האחרונים מאז החל גל הקורונה. מהנתונים עלה כי למעלה מ-65 % מהרוכשים הם עובדי ציבור שהכנסתם לא נפגעה כלל בחודשים הללו! בנוסף התגלה, שאותם עובדי ציבור מתעניינים בדירות בפריפריה, שגורם לעלייה במכירות באזורים הללו לעומת המרכז, שם נרשמת האטה בקצב מכירת הדירות.  

לדברי ניר שמול, מנכ"ל חברת שניר: "גל הקורונה שהחל בישראל במרץ 2020 ונמשך ביתר שאת בימים האחרונים, הוביל לחששות רבים בשוק הדיור הישראלי. יזמים רבים היו בחוסר ודאות.  כיצד יתנהג השוק כאשר מצד אחד המספרים עומדים על קרוב למיליון מובטלים ומצד שני קיים מחסור חמור בהיצע של דירות".

"גם הלקוחות  בחשש ובאי וודאות   בנושא רכישת  דירות . משפרי הדיור ביניהם חששו להתחייב על רכישת דירה, כאשר במקרים רבים הם עוד לא מכרו את דירתם הנוכחית. תוכנית מחיר למשתכן שהסתיימה עם חילופי השרים בממשלה, גררה אחריה גזירת מוות על האפשרות להשגת דיור עבור הזוגות הצעירים ומחוסרי הדיור, שהיו קהל היעד המרכזי של תוכנית זו".

על פי הנתונים  שנאספו על ידי חברת שניר, המשווקת עשרות פרויקטים ברחבי הארץ בדגש על הפריפריה ועל אזור המרכז, ניתן לראות את המגמות הבאות בארבעת בחודשים האחרונים:

 

 

  1. בפריפריה נמכרות יותר דירות לעומת כמות הדירות הנמכרות באזור המרכז – מסתבר שמרבית הרוכשים בפריפריה הם עובדי ציבור כלומר אנשי צה"ל וכוחות הביטחון, מערכת הרפואה, עובדי הוראה, חברות ממשלתיות, עובדי מערכת המשפט, מערך המשטרה ועוד. מדובר בציבור ענק של רוכשים, שכרגע לא מושפע ממשבר הקורונה מבחינת ההכנסות האישיות ואולי אצל מקצתם ההכנסה הפנויה אף גדלה, לאור צמצום הוצאות שוטפות כדוגמת חוגים, קייטנות וכו'.

 

  1. לעומת זאת באזור המרכז, היקף העסקאות קטן – לעומת החודשים שקדמו לקורונה והסיבה לכך היא הכמות הגדולה של העוסקים העצמאים והשכירים הגרים במרכז, כיוון שרוב מקורות התעסוקה נמצאים באזור זה. לכן ניכרת השפעה רבה על מרבית העובדים שהעסק הפרטי שלהם נפגע או שיצאו לחל"ת או פוטרו המגיעים מאזור זה. הם נמנעים מלבצע עסקאות כעת כשעתידם הכלכלי אינו ברור.

 

  1. המחירים של הדירות לא יורדים וזאת אף על פי צפי לירידת מחירי נכסי הנדל"ן –  הנתונים מצביעים על  ירידת מחירים בעלויות של הדירות החדשות. הבנקים והיזמים מעריכים כי המלאי המצומצם של הדירות בישראל כיום וגרוע מכך המלאי העתידי של דירות שלא נבנות, נמצא במחסור כבד כבר בהווה. זאת לאור היעדר מכרזים חדשים של המדינה, אשר מוביל לכך שנראה בעתיד עליית מחירים משמעותית, לאור פערי הביקוש מול ההיצע. לכן היזמים אינם ממהרים להציע מכירת דירות בהנחות, בעיקר כשאין לחץ מצד הבנקים שמאמינים בשוק המגורים בישראל.

 

  1. על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בחודש יוני הייתה עלייה של כ-30 אחוז בכמות הדירות שנמכרו בישראל לעומת חודש מאי ומגמת ההתאוששות שחלה במשק הישראלי מאז הוסרו ההגבלות ( ומאז הוחמרו מחדש ) לא פוסחת על שוק הנדל"ן הישראלי.

 

  1. מהנתונים שאספה חברת שניר בקרב קהל המתעניינים בפרויקטים השונים של החברה, נמצא כי למעלה מ 45 אחוזים מהלקוחות הפוטנציאליים מאמינים שהמחירים בשנה הקרובה יעלו, 39 אחוזים מאמינים כי המחירים לא ישתנו ורק 16 אחוזים מאמינים כי המחירים צפויים לרדת במהלך שנת 2020.

 

ניר שמול מוסר: "בשוק של ציפיות, הנתונים הללו מעידים על הלך הרוח הקיים בשוק, למרות משבר הקורונה החריף, והפסיכולוגיה של הכלכלה נמצאת בהלימה למחקרים שבוצעו על ידי מקבלי פרס הנובל טברסקי וכהנמן, החוקרים הישראלים הללו שגילו את המרכיב הפסיכולוגי המשפיע על ההחלטות הכלכליות שחלקן אינו רציונאלי." שמול מוסיף: " התוצאות המפתיעות מעידים על כך שהציבור הישראלי רואה בדירה קורת גג, כלומר מוצר צריכה בסיסי כמו מזון ועל כן אני צופה לצערי את המשך עליית המחירים בשוק הנדל"ן הישראלי, לאור כל המידע שצברנו."

אולי יעניין אותך גם...

תגובות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא רצית לפספס את זה!

דוסיז
לוגו דוסיז צרכנות
העסקים שנפתחו השבוע
ריאיון השבוע
מבצעים
אופנה
בילוי
נופש-ותיירות
בריאות
בריאות
בתוך הבית
בתוך-הבית
גברים
גברים
גדג'טים וחדשנות
גדגטים
חגים
חגי-ישראל
טיפוח
טיפוח
יודאיקה
יודאיקה
יין ואלכוהול
יין
ילדים
ילדים
לימודים
לימודים
לכבוד שבת
לכבוד שבת
מוצרי תינוקות
מוצרי-תינוקות
מוסיקה
מוזיקה
מזון
מסעדות
מסעדות
מזון
משפחה
משפחה
נדל''ן
נדלן
ספרים
ספרים
פיננסים
פיננסים