0

לייקים

פירמה- הצעדים לבדיקת כדאיות

במסגרת רכישת פירמה, אחת הפעולות החשובות ביותר שיש לבצע היא איסוף מידע.

פירמה- הצעדים לבדיקת כדאיות

במסגרת רכישת פירמה, אחת הפעולות החשובות ביותר שיש לבצע היא איסוף מידע.

שתפו:

רק לאחר קבלת תמונה מדויקת של נתונים מרכזיים, ניתן להחליט האם מדובר בעסקה
כדאית או אם לאו.
עו"ד שמעון צור המומחה בדיני עבודה ומשפט מסחרי מסביר

הנושאים העיקריים בהם יש להתמקד במסגרת איסוף המידע: אופן והיקף פעילות הפירמה
ופרטים אודות בעליה, יעילות ארגונית, מהו מצבו של הענף אליו משתייכת החברה ואיסוף
נתונים על הפירמות המתחרות.

פעילות הפירמה ובעליה
כדאיותה של עסקת הרכישה מתחילה קודם כל בקבלת נתונים על היקף פעילותה של
הפירמה. במסגרת זו יש לבחון לעומק את כל המסמכים הרלוונטיים, בראשם מסמכים
פיננסיים כגון הדוחות השנתיים, על מנת לעמוד על נכסיה והונה של החברה מול
התחייבויותיה. כמו כן, חשוב לקבל פרטים אודות בעלי הפירמה, שהרי תכונותיו המקצועיות
והאישיות של העומד בראשה, יעידו רבות על אופן התנהלותה.

יעילות ארגונית
לצד היקף הכנסתה של הפירמה, יש לאסוף מידע גם על אופן פעילותה ולעמוד על מידת
היעילות שלה. לשם כך יש לבקר במשרדי החברה, לשוחח עם חברי הנהלה וכדומה. כמו כן,
נתונים כגון מספר העובדים בחברה, סוגי התפקידים המאוישים, חלוקת תחומי האחריות
ותהליכי העבודה, ישפכו אור על אופן התפקוד השוטף של החברה, התמודדות עם משברים
וכדומה והדבר יהווה שיקול מרכזי בכדאיות העסקה.

מצבו של הענף
לצורך רכישת הפירמה, אין להסתפק באיסוף מידע רק על אותה פירמה פוטנציאלית בה
מעוניינים להשקיע, אלא יש לבחון היטב גם מהו מצבו של הענף כולו בו עוסקת החברה.
למצב השוק והמגמות בו, לרבות רגולציה ושינוים טכנולוגיים, תהיה ללא ספק השפעה ניכרת

על הצלחת העסק ועל כן קבלת אינפורמציה במישור הזה, היא חיונית לצורך גיבוש החלטה
בדבר רכישת החברה.

איסוף מידע על מתחרים
נדבך חשוב במסגרת איסוף המידע על פירמה, מתייחס למתחרים של החברה. חשוב לדעת
היכן ממוקמת החברה שמעוניינים לרכוש, ביחס לחברות אחרות המעניקות את אותן
שירותים או שירותים זהים. יש לזהות מהם יתרונותיה של הפירמה מול המתחרים והאם
ניתן לשמרם לאורך זמן, מהם החסרונות שלה מול המתחרים והאם ניתן לשנותם, השוואת
משאבים בינה לבין חברות מתחרות וכיו"ב.

הכותב הינו ליטיגטור, יועץ משפטי ונאמן למנכ"לים ובעלים של חברות פרטיות בינוניות.
מתמחה בהקטנת הסיכונים הפנימיים והחיצוניים של לקוחותיו ולהגדלת הפוטנציאל
העסקי בכל הסכם שנערך.
לדוג': מיזוגים בין חברות כמפתח למינוף עסקי.
חיבורים עסקיים למשקיעים ליצירת מיזמים משותפים והגנה עסקית ורוחנית מול
המתחרים והרשויות.

קרדיט צילום- משה מעוז 

אולי יעניין אותך גם...

תגובות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא רצית לפספס את זה!

דוסיז
לוגו דוסיז צרכנות
העסקים שנפתחו השבוע
ריאיון השבוע
מבצעים
אופנה
בילוי
נופש-ותיירות
בריאות
בריאות
בתוך הבית
בתוך-הבית
גברים
גברים
גדג'טים וחדשנות
גדגטים
חגים
חגי-ישראל
טיפוח
טיפוח
יודאיקה
יודאיקה
יין ואלכוהול
יין
ילדים
ילדים
לימודים
לימודים
לכבוד שבת
לכבוד שבת
מוצרי תינוקות
מוצרי-תינוקות
מוסיקה
מוזיקה
מזון
מסעדות
מסעדות
מזון
משפחה
משפחה
נדל''ן
נדלן
ספרים
ספרים
פיננסים
פיננסים