1

לייקים

הכן עצמך לצום! המדריך המלא איך לעבור את צום יום כיפור בשלום

עם בואם של חגי תשרי ובפתחו של יום כיפור רבים תוהים איך כדאי להתכונן לצום, מה לאכול ומה לעשות כדי לא להרגיש רעבים.

מאת סוזן בוורמן, תזונאית קלינית ויועצת בחברת הרבלייף

לצמים חשוב מאוד לדעת לעשות זאת נכון כדי לא לפגוע בגוף. צום יום כיפור נמשך כ-25 שעות שבמהלכן הגוף מאבד משקל עקב התייבשות ודילול מאגרי פחמימות, אך לא דילול מאגרי השומן. לכן חשוב מאוד להיערך אליו מראש ולא רק ביום עצמו.

סוזן בוורמן, תזונאית קלינית ויועצת בחברת הרבלייף מעניקה  טיפים ועצות  כיצד לעבור את הצום ללא הרגשת כבדות, סחרחורות וכאבי ראש.

לקראת צום – כושר:

כושר חיוני לאורך השנה אך לא מומלץ לבצע פעילות גופנית עצימה יום לפני צום. פעילות גופנית מגבירה את קצב חילוף החומרים ואת הרעב במהלך היום למחרת, לכן אם צמים תכננו את האימונים כך שלא תתאמנו יום לפני הצום.

שתייה:

רבים טועים ומעמיסים נוזלים שעה לפני הצום. הדבר הנכון הוא לשתות במהלך היום של לפני הצום בצורה הדרגתית כדי להיות במצב רווי, לאגור נוזלים בגוף ולמנוע התייבשות. הכמות היא לפחות ליטר וחצי מים ליום, בנוסף לתוספת שתייה במידה ועובדים ו/או נמצאים בחוץ ובתנועה. כמו כן, מומלץ להפחית בהדרגה את צריכת הקפאין בכדי להתחיל תהליך הדרגתי של  גמילה מקפאין ובכך להימנע מכאבי ראש ועצבנות במהלך הצום.   

תזונה:

מומלץ לאכול במהלך היום ארוחות קטנות המכילות פחמימות וסיבים תזונתיים שמאריכים את זמן תחושת השובע. ניתן להשתמש גם בשייקים עם פירות ושיבולת שועל בבוקר וחטיפי חלבון המשלבים בתוכם גם פחמימות כארוחות ביניים.

מה לאכול או לא לאכול בסעודה מפסקת :

מה מומלץ  לאכול:

לשלב פחמימות מורכבות, בעלות אינדקס גליקמי נמוך, המתפרקות לאט ומעלות במתינות את רמות הסוכר בדם. למשל – אורז מלא, קינואה, פסטה מחיטה מלאה וקטניות כמו גרגרי חומוס ועדשים. רצוי לשלב חלבונים התורמים לתחושת השובע לאורך זמן כמו: בשר, עוף, דג, סויה, קטניות לצמחונים וכדומה. כמו כן, לשלב סיבים תזונתיים, בעיקר סיבים מסיסים, המאטים את קצב פירוק המזון וכך תורמים לתחושת שובע לאורך זמן, אלה נמצאים בפירות, ירקות, קטניות יבשות, שיבולת שועל ואגוזים.

מה לא לאכול:

הימנעו מאוכל מתובל מאוד, חריף או מלוח המגבירים את הצורך לשתות. כמו גם, מומלץ להימנע ממשקאות מתוקים המעלים את רמות הסוכר במהירות וכתגובה גורמים לעלייה באינסולין ולרעב.

הארוחה המפסקת צריכה להיות משביעה, אבל לא בהגזמה כדי שלא תגרום לתחושת כבדות ועייפות. לסיים ארוחה בתחושת כבדות מקשה על המשך הצום ומגבירה לרוב את הצורך בנוזלים, לכן חשוב לאכול עד שובע נעים ולא ל"התפוצץ".

      מוצאי הצום – ראשית, חשוב לדאוג למאזן הנוזלים ולהתחיל בשתייה באופן הדרגתי. ניתן לשלב פחמימה פשוטה על מנת לספק לגוף אנרגיה זמינה. לאחר מכן, התחילו לאכול בהדרגה כדי לא להעמיס על הקיבה. הארוחה לאחר הצום צריכה להיות קלה לדוגמא, מרק ירקות עם אטריות ועוף או סלט, ביצה, גבינה ולחם.

הטיפים באדיבות הרבלייף.

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter
דוסיז ברשתות החברתיות

אולי יעניין אותך גם...

VER 0.6

תגובות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ריאיון השבוע
001-microphone
מבצעים
מבצעים
אופנה
אופנה
בילוי
נופש-ותיירות
בריאות
בריאות
בתוך הבית
בתוך-הבית
גברים
גברים
גדג'טים
גדגטים
חגים
חגי-ישראל
טיפוח
טיפוח
יודאיקה
יודאיקה
יין ואלכוהול
יין
ילדים
ילדים
לימודים
לימודים
לכבוד שבת
לכבוד שבת
מוצרי תינוקות
מוצרי-תינוקות
מוסיקה
מוזיקה
מזון
מסעדות
מסעדות
מזון
משפחה
משפחה
נדל''ן
נדלן
ספרים
ספרים
פיננסים
פיננסים
קהילה
קטגוריה קהילה
רכב
רכב

סגורים,אפשר לחזור בצאת שבת.

היום שבת

אנא חזור 08:07