1

לייקים

לרגל חודש הפסטה כל מה שצריך לדעת על פסטה

מותג הפסטה האיטלקי ברילה חוגג את יום הפסטה הבינלאומי ב"חודש הפסטה" – שיערך במהלך אוקטובר בישראל

שתפו:

לרגל חודש הפסטה כל מה שצריך לדעת על פסטה

מותג הפסטה האיטלקי ברילה חוגג את יום הפסטה הבינלאומי ב"חודש הפסטה" – שיערך במהלך אוקטובר בישראל

שתפו:

יום הפסטה הבינלאומי נחגג מדי שנה ב-25 באוקטובר, כמסורת בינלאומית שהחלה בשנת 1995
ברומא, בו השתתפו כ- 40 מומחים ויצרני פסטות מכל העולם, במטרה להעשיר את הידע בכל הנוגע
לפסטה וסוגיה.


מותג הפסטה המוביל באיטליה ברילה, יחגוג השנה בישראל את "חודש הפסטה", שייערך במהלך
אוקטובר. במסגרת זו ישיק מוצר חדש: 'ברילה פפירי', בנוסף יושקו רטבים מחדש רטבי ברילה עם
מתכון משופר ויתקיימו פעילויות מיוחדות בנקודות מכירה נבחרות ברחבי הארץ.

מנתוני המותג ברילה, עולה כי מתחילת מגפת הקורונה, חל גידול משמעותי בצריכת הפסטה
בישראל, כאשר שוק זה מגלגל כ-608 מיליון ₪ נכון לשנת 2020 ומשפחה ישראלית ממוצעת
צורכת כיום כ-7 ק"ג פסטה בשנה, לעומת האיטלקים הצורכים כ-30 ק"ג פסטה בשנה.


מסקר שערך המותג ברילה בארץ עולה כי כי 94% מהצרכנים בישראל רוכשים פסטה: 44%
אוכלים פסטה בין 2-3 בשבוע ו – 25% נוהגים לאכול פעם בשבוע . 71% מהנשאלים ענו כי
אוכלים פסטה כארוחת צהריים לעומת 62% שאוכלים פסטה כארוחת ערב או אירוח.


עוד עלה מהסקר כי פסטה הינו מאכל האהוב על רבים מבני המשפחה: 52% נוהגים להכין פסטה
לכלל המשפחה, בניהם ילדים, הורים ובוגרים ואף לאורחים. הצרכן הישראלי מעדיף לרכוש את
המותג ברילה, הנחשב בעיניו כטעים, יוקרתי ואיכותי. בנוסף, ציינו כי מוצר הפסטה ברילה, מרשים
בהגשה כמנת אירוח ו"דומה למנה במסעדה".


בנושא רטבים לפסטה, הנחשב כמוצר משלים, נמצא כי 58% מבתי האב בישראל ציינו שהם
קונים רטבים איטלקיים. למעלה ממחציתם משתמשים בתדירות של 2-3 בשבוע ועד פעם בשבוע:
34% משתמשים ברוטב איטלקי פעם בשבוע, 26% משתמשים פעם בשבועיים לשלושה, 21%
נוהגים להשתמש בין 2-3 בשבוע.

לרגל חודש הפסטה בישראל, כל מה שלא ידעתם על הפסטה:

  • האיטלקים והסינים רבים על זכות הראשונים של האטריה, אך מתכונים עתיקים מראים כי
    האיטלקים הכירו את הפסטה עוד לפני שובו של מרקו פולו ממסעותיו. עפ"י החוקרים בנושא
    הפסטה הוצגה לראשונה במאה ה- 13 על ידי מרקו פולו, לאחר שנחשף אליה לראשונה באחת
    מנסיעותיו לסין.
  • פירוש המילה פסטה באיטלקית הינו בצק.
  • צריכת הפסטה בעולם עומדת על 6 ק"ג בשנה בממוצע לאדם.
  • פסטה באיטליה משמשת כמנה ראשונה ולעיתים אף אוכלים אותה כשתי מנות ביום. בישראל
    לעומת זאת הפסטה מוגשת כמנה עיקרית. הישראלי אוכל בממוצע בין מנה למנה וחצי פסטה
    בשבוע.
  • הפסטה המועדפת בקרב האמריקאים היא מקרוני והם מעדיפים את רוטב ארבע גבינות.
  • באיטליה נהוג להתאים בין צורת הפסטה לרוטב: פסטה דקה ועדינה מתאימה לרוטב קל, כגון:
    רוטב עגבניות, שמן זית ובזיליקום לעומת פסטה עבה המתאימה לרוטב כבד וסמיך כמו: שמנת
    פטריות, רוטב רוזה עגבניות ושמנת, ואת הפסטות בעלות הקפלים כמו הפפיון ופוזלי מגישים
    בשילובי ירקות ובשר.
  • נהוג לחשוב שפסטה משמינה אך היא עשירה בפחמימות ודלה משומנים. 100 גרם פסטה
    מכילה כ-150 קלוריות בלבד!!!. הכמות וסוג הרוטב מוסיפים את הקלוריות העודפות.
    מומחי המותג ברילה רכזו לרגל חודש הפסטה 7 טיפים לבישול נכון של הפסטה:
  • פסטה מבשלים אך ורק בסיר גדול ועמוק.
  • הכמויות הנכונות לבישול פסטה: יחס של ליטר מים ל-100 גרם פסטה, כשהאידיאל הוא 6 ליטר
    מים על חבילת פסטה של 500 גרם.
  • אל תשטפו את הפסטה!
  • להוציא את הפסטה לפני שהיא מוכנה ולבשל אותה עם הרוטב. מומלץ להוריד את הפסטה
    מהאש דקה לפני שהיא מוכנה, להעביר אותה למסננת, לבישול קצר במחבת או בסיר שבהם
    נמצא הרוטב.
  • בניגוד לדעה הרווחת – לא להוסיף שמן בבישול הפסטה, פעולה זו תמנע מהרוטב להידבק
    לפסטה.
  • לשדרוג המנה: אחרי שסיימתם לסנן את הפסטה, פזרו עליה מעט גבינת פרמזן מגוררת.

אולי יעניין אותך גם...

תגובות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא רצית לפספס את זה!

דוסיז
לוגו דוסיז צרכנות
העסקים שנפתחו השבוע
ריאיון השבוע
מבצעים
אופנה
בילוי
נופש-ותיירות
בריאות
בריאות
בתוך הבית
בתוך-הבית
גברים
גברים
גדג'טים וחדשנות
גדגטים
חגים
חגי-ישראל
טיפוח
טיפוח
יודאיקה
יודאיקה
יין ואלכוהול
יין
ילדים
ילדים
לימודים
לימודים
לכבוד שבת
לכבוד שבת
מוצרי תינוקות
מוצרי-תינוקות
מוסיקה
מוזיקה
מזון
מסעדות
מסעדות
מזון
משפחה
משפחה
נדל''ן
נדלן
ספרים
ספרים
פיננסים
פיננסים