2

לייקים

תושבי בית שמש נרתמו להשקת מטבח החסד של 'עזרת אחים'

ארגון החסד של בית שמש מרחיב את פרויקט המזון המבושל

שתפו:

תושבי בית שמש נרתמו להשקת מטבח החסד של 'עזרת אחים'

ארגון החסד של בית שמש מרחיב את פרויקט המזון המבושל

שתפו:

ארגון החסד של בית שמש מרחיב את פרויקט המזון המבושל, ומעתה נקבע רף מינימום של לא פחות מ-350 מנות מדי יום למשפחות המתמודדות עם מחלה או אשפוז ממושך # הרב אברהם קאפ, יו"ר "עזרת אחים": "היה מחמם את הלב לראות את הנאמנות של קהל התושבים למען אחיהם הזקוקים לאוכל חם ומזין"

מטבח החסד החדש והמרווח של 'עזרת אחים', הושק השבוע בטקס מרשים ומכובד, בהשתתפות של עשרות מתומכי וידידי הארגון, שגם נרתמו במהלך המעמד וקיבלו על עצמם לממן 'פרנס יום' בארגון החסד של בית שמש. אירוע ההשקה התקיים במטבח עצמו, לאחר שמתנדבי הארגון הקימו תפאורה הולמת שהפכה את המטבח לטרקלין אירועים יוקרתי ומכובד, ללילה אחד בלבד.

התורמים וידידי הארגון התכנסו למעמד שנערך לצד שולחנות ערוכים במיטב המאכלים של מטבח החסד של 'עזרת אחים', כשלמלאכה נרתם גם שף מומחה ובקי במלאכתו, שבישל במקום מנות גורמה ייחודיות לפי הזמנת הסועדים מתוך התפריט שהוצע להם.

במעמד השתתף הגאון רבי אלימלך קורנפלד שליט"א, רק קהילת הגר"א בעיר, שנשא דברים והעתיר על התורמים ברכות ואיחולים, בזכות מצוות הצדקה שהם זוכים לקיים בהידור רב, על ידי הגשת מזון מבושל לפיות הסועדים, כפי שמובע בגמרא עם המעשה במר עוקבא וזוגתו שרגליה לא נכוו מהגחלים שבתנור, משום שהיא העניקה לעניים מזון מוכן לאכילה מיידית, ואילו מר עוקבא העניק להם מעות שבהן נדרשו ללכת ולקנות לעצמם חיטים, לטיון, ללוש ולאפות ורק לאחר מכן לאכול.

במהלך האירוע הוקרנה בפני המשתתפים מצגת מרגשת ונוגעת ללב, המציגה את הפעילות הענפה והעצומה של 'עזרת אחים' באופן כללי, והתמקדה במיוחד בפעילותו של מטבח החסד אשר נתרם על ידי משפחת שטיינמץ היקרה, לעילוי נשמת הוריהם דוד וחנה ע"ה. בהמשך התקיים סיור מודרך במטבח על אגפיו וחלקיו השונים, כולל המחסן, המזווה, חדר הקירור המרווח, חדר ההקפאה הענק, עמדות החלוקה והאריזה וכמובן אגף הבישול והכנת המזון בפועל, תוך שהמשתתפים מכירים מקרוב את הציוד המקצועי והיקר שהותקן במטבח כדי לאפשר את העמידה ביעדים שנקבעו של בישול מאות מנות מזון מדי יום, ואלפי מנות מון בערבי שבתות וחגים.

בחלקו המרכזי של האירוע, הושק הפרויקט החדש מבית 'עזרת אחים', פרויקט 'המשביע', במסגרתו מתחייב הארגון לבשל מדי יום מינימום 350 מנות מזון מוכן, שכל מנה כוללת מנת פתיחה, מנה עיקרית ותוספות, ולחלק אותן למשפחות מתושבי בית שמש, המתמודדות עם אשפוז או עם מחלה ממושכת של אחד מבני המשפחה חלילה.

במסגרת הפרויקט משיק הארגון כמה מסלולי השתתפות, כשהמסלול הגבוה מביניהם הוא 'פרנס יום', במסגרתו מקבל התורם על עצמו לממן עלויות המזון של יום פעילות אחד במטבח, 350 מנות, בעלות של 6,300 שקלים.

בארגון מבהירים שהתורמים המקבלים על עצמם 'פרנס' יום, יוכלו להקדיש את מנות המזון לעילוי נשמת יקיריהם או להצלחת בני המשפחה, ובאותו יום שייבחרו, ימותגו כל משלוחי המזון למשפחות, במדבקות הנושאות את השמות לברכה או להנצחה.

המשתתפים באירוע ההשקה, אכן נרתמו ברובם וקיבלו על עצמם 'פרנס' יום, כשהם בוחרים להקדיש את היום לימי הולדת, ימי יארצייט, בר מצווה של אחד הילדים וכדו'. כמה מהמשתתפים אף בחרו את יום ההולדת של נשותיהם, כדי להעניק להן כמתנת יום הולדת את הזכות של האכלת 350 יהודים רעבים, בשעתם הקשה.

ב'עזרת אחים' מדגישים כי את התרומה ניתן לחלק בתשלומים בהוראת קבע, בפריסה של עד שלוש שנים, כך שהעלות החודשית של התרומה הכבירה הזאת, אינה יוצאת גבוהה במיוחד ומסתכמת בסכום השווה לכל נפש.

כמו כן יכולים התורמים לבחור בין מסלולי התמיכה הנוספים, בתרומה של 72 שקלים לחודש יוכלו התורמים לממן עלות הארוחות המבושלות למשפחה קטנה, ב-108 שקלים ניתן לממן עלויות של משפחה בינונית, וב-144 שקלים לחודש ניתן לאמץ משפחה גדולה ולכסות את עלויות ההסעדה שלה.

ב'עזרת אחים' נערכים גם לקמפיין 'המשביע' שייצא לדרך בשבוע הבא בעז"ה, ובמסגרתו ניתן יהיה לתרום בפלטפורמה למימון המונים. הארגון מדגיש כי כל החפץ לסייע לפעילות הברוכה, יכול לפתוח עמוד בקמפיין, ולהתרים אנשים נוספים שישתתפו עמו. כך יוכלו משפחות להתאחד ולממן 'פרנס יום' כברכה להוריהם לרגל יום הנישואין, או להבדיל כדי להנציח את זכר יקיריהם, כך יוכלו אנשים פרטיים להתגייס ולקבל על עצמם מסלול תרומה כלשם כך הם יגייסו את חבריהם ומכריהם ויבקשו מהם להשתתף בסכום פעוט, שיסתכם בסופו של דבר לתרומה מכובדת, אשר תתורגם למנות מזון מבושל שיעלו על שולחנן של המשפחות הזקוקות להן כל כך.

אולי יעניין אותך גם...

תגובות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא רצית לפספס את זה!

דוסיז
לוגו דוסיז צרכנות
העסקים שנפתחו השבוע
ריאיון השבוע
מבצעים
אופנה
בילוי
נופש-ותיירות
בריאות
בריאות
בתוך הבית
בתוך-הבית
גברים
גברים
גדג'טים וחדשנות
גדגטים
חגים
חגי-ישראל
טיפוח
טיפוח
יודאיקה
יודאיקה
יין ואלכוהול
יין
ילדים
ילדים
לימודים
לימודים
לכבוד שבת
לכבוד שבת
מוצרי תינוקות
מוצרי-תינוקות
מוסיקה
מוזיקה
מזון
מסעדות
מסעדות
מזון
משפחה
משפחה
נדל''ן
נדלן
ספרים
ספרים
פיננסים
פיננסים