1

לייקים

המזונות שבריאים לעור שלך…

כך תשמרו על עור הפנים בקיץ באמצעות תזונה

שתפו:

המזונות שבריאים לעור שלך…

כך תשמרו על עור הפנים בקיץ באמצעות תזונה

שתפו:

בעידן המודרני, אנחנו משקיעים זמן ומאמץ מרובים בטיפוח העור, בקרמים, באיפור ובטיפולים יקרים ולעיתים כואבים, והכל כדי לשמור על עור פנים מטופח, נקי ובריא. הקיץ היא עונה מאתגרת במיוחד, שכן תנאי מזג האוויר- החום והלחות- והקרינה העזה מהשמש מקשים עוד יותר על שמירת עור פנים נקי ורענן.

לדברי הדיאטנית הקלינית תמר ידין יועצת לחברת הרבלייף:" קרמים וטיפולים עוזרים, אך לא יכולים להחליף את הטיפוח הפנימי- מה שאנחנו מכניסים לגופנו. לתזונה חלק משמעותי במראה עור הפנים. מספר עקרונות תזונה שתאמצו ישפרו באופן משמעותי את עור הפנים:

• נוגדי חמצון: אנטיאוקסידנטים הם חומרים אורגניים שתפקידם לנטרל ולמנוע את הנזק שנגרם על ידי רדיקלים חופשיים. הם מסייעים בעיכוב תהליכי הזדקנות, שמירה על מראה צעיר ובריא, מניעת מחלות, ועידוד פעילות מערכת החיסון. מאכלים ומשקאות המכילים נוגדי חמצון מומלץ לצרוך על בסיס יומיומי:

  1. דובדבנים- פרי קיץ העשיר בנוגדי חמצון, בויטמינים A, C, מגנזיום, אשלגן ובטא קרוטן. מכיל סוכר, לכן מומלץ 8-10 דובדבנים ליום.
  2. פטריות- עשירות בחומרים מזינים ובפרט בסלניום, נוגד חמצון חזק. מכילות ויטמינים, בין השאר ויטמין B, המסייעים בשיקום ובהתחדשות העור.
  3. תה ירוק- סופר-פוד המכיל נוגדי חמצון ומחקרים הראו כי שתיית תה ירוק במשך 12 שבועות, על בסיס יום יומי, תורמת לשיפור אלסטיות ומראה העור. בעונת הקיץ, מומלץ לצרוך כתה קר, או כתוספת לשייק ירוק או למשקה אלוורה מרענן.

• מים בששון: מים עוזרים בתהליכי חילוף החומרים: מובילים חומרים חיוניים לתאים ומפנים פסולת מהגוף. שתייה מרובה של מים מטהרת את הגוף ומאפשרת לחות טבעית לעור ומניעת יובש. ההמלצה היא לשתות כמות של 1.5-2 ליטר מים ביום ואף יותר אם עוסקים בפעילות גופנית. ניתן לגוון את טעמם בהוספת לימון, נענע, אפילו מלפפון, או אלוורה.

• סיבים תזונתיים צרכתם היום? לסיבים תזונתיים תפקידים רבים וחשובים בגוף האדם: מסדירים את פעולת המעיים ומסלקים רעלים מהגוף. מעבר לכך, משמשים פרביוטיקה- מזון לאוכלוסיית חיידקי המעיים ה"טובים", אלו שמסייעים בירידה במשקל ובמניעת מחלות. הם קיימים בעיקר בפירות ובירקות ויש לצרוך מהם בשפע. ההמלצה היומית היא צריכת 25-30 גר' סיבים תזונתיים ליום. ניתן תמיד להוסיף אבקת סיבים למזון או למשקה. זיכרו- הסיבים סופחים מים ולכן חשוב שבעתיים להקפיד על שתיית מים מספקת כשמגבירים את כמות הסיבים.

• שומן זה בריא? שומן בריא אינו גורם להשמנה. נהפוך הוא – הוא יעזור לנו להוריד את הסוכרים מהתפריט ויספק לנו אנרגיה שנחוצה לגוף כדי לרדת במשקל. שמנים חשובים ביותר לעור הפנים, ללחות וכן למאזן ההורמונלי, שכן ההורמונים עשויים ממולקולת שומן- כולסטרול. ההורמונים גם הם יכולים להשפיע לחיוב או לשלילה על עור הפנים (אסטרוגן מסייע לעור הפנים. מחסור ממנו עלול לגרום להזדקנות מוקדמת של העור). שמנים בריאים נקבל מצריכת אגוזים ושקדים טריים (אפילו קלייה ביתית קלה שלהם תגרום לירידה בערך התזונתי, ותאבד חלק מהויטמינים והמינרלים). בנוסף, אבוקדו וזיתים, צנוברים ושמן זית- אכילה מהם ביום יום תשפר את מראה עור הפנים.

• מעובד? החוצה! זכרו, שמה שהגוף לא מזהה, מקוטלג על ידו כפסולת ומופרש אל מחוץ לגוף ע"י האיבר הגדול ביותר בגוף- העור. מי שירבה באכילת מזונות מעובדים, משומרים, יסבול מעור פנים לא נקי, עם פצעונים וכתמים.

• הירוק היום ירוק מאוד: מזונות ירוקים עשירים בויטמינים, מינרלים וכלורופיל המיטיב עם עור הפנים. הקפידו על צריכת מאכלים ירוקים, בפרט העליים שבהם, על בסיס יומיומי. בסלט, בשייק ירוק או כארוחת ביניים: תרד, מנגולד, קייל, מלפפון, תפוח עץ ירוק.

• ויטמין E- נוגד חמצון חזק, המגן על העור ושומר עליו מנזקי השמש והזיהום. ניתן לצרוך אותו דרך אבוקדו, המהווה גם שומן בריא וגם נוגד חמצון חזק. הכמות המומלצת: חצי אבוקדו ביום.

• ויטמין A- ויטמין A מכיל נוגדי חמצון שמעכבים את תהליך הזדקנות העור ועוזר לשמור על עור אחיד, מוצק וגמיש. נצרוך אותו דרך בטטה, גזר, דלעת- המכילים בטא קרוטן, ממנו הגוף מפרק ויטמין A.

• חומצות שומן חיוניות: חשובות מאוד לעור הפנים, לאלסטיות וללחות. אומגה 3 ואומגה 6. ניתן לצרוך דרך דגים שמנים כסלמון, סרדינים ומקרל. ההמלצה: שתי מנות דג בשבוע או תוסף של אומגה 3 על בסיס יומיומי.

• אבץ : על פי ההערכות, כ-20 אחוז ממאגרי האבץ מאוחסנים בעורנו. האבץ מסייע בתהליך החלמת העור מנזקי השמש וקרינת UV לכן חיוני במיוחד בעונת הקיץ. מחסור באבץ עלול לגרום נזק לעור. את האבץ ניתן לצרוך על ידי אכילת קטניות, אגוזים וגרעיני דלעת. אפשר להוסיף אותם ליוגורט קר או לסלט קייצי.

אולי יעניין אותך גם...

תגובות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא רצית לפספס את זה!

דוסיז
לוגו דוסיז צרכנות
העסקים שנפתחו השבוע
ריאיון השבוע
מבצעים
אופנה
בילוי
נופש-ותיירות
בריאות
בריאות
בתוך הבית
בתוך-הבית
גברים
גברים
גדג'טים וחדשנות
גדגטים
חגים
חגי-ישראל
טיפוח
טיפוח
יודאיקה
יודאיקה
יין ואלכוהול
יין
ילדים
ילדים
לימודים
לימודים
לכבוד שבת
לכבוד שבת
מוצרי תינוקות
מוצרי-תינוקות
מוסיקה
מוזיקה
מזון
מסעדות
מסעדות
מזון
משפחה
משפחה
נדל''ן
נדלן
ספרים
ספרים
פיננסים
פיננסים