1

לייקים

המדריך לאבחון וטיפול קשקשים בשיער

באדיבות: ד"ר להבית אקרמן מומחית לרפואת העור ויועצת מדעית למותג הדרמו קוסמטיקה וישי.

המדריך לאבחון וטיפול קשקשים בשיער

באדיבות: ד"ר להבית אקרמן מומחית לרפואת העור ויועצת מדעית למותג הדרמו קוסמטיקה וישי.

שתפו:

כמה פעמים הפריעו לכם אותם "פתיתים לבנים" אשר נושרים לכם מהקרקפת ונמרחים על החולצה?

ד"ר להבית אקרמן ממחית לרפואת עור ויועצת מדעית למותג הדרמו וישי: "קשקשים הינה אחת מבעיות העור השכיחות ביותר ברפואת עור. בעצם בבתי מרקחת מציינים כי שמפו נגד קשקשים הינו השמפו הנמכר ביותר בבתי מרקחת פרטיים. מדובר בבעיה נפוצה, טורדנית אשר לצערנו הרב נוטה לבוא וללכת ולכן דורשת לעיתים "יחס" וטיפול קבוע."

מה זה קשקשים? קשקשים זו בעיה נפוצה אשר יכולה להיות סממן קליני יחיד או חלק מבעיית עור מורכבת יותר כמו סבוריאה או פסוריאזיס. מדובר בהצטברות של מעין פתיתים בגוון לבן צהבהב אשר מורכבים מתאי עור מתים. תאי העור של הקרקפת (כמו כל תאי העור) מתחדשים ונושרים באופן קבוע, לרוב אנו לא מבחינים בהם, אולם כאשר התהליך (מסיבה זו או אחרת) מואץ ומצטבר הקשקשים הופכים לנראים לעין. פעמים רבות הבעיה איננה מהווה בעיה רפואית אולם היא מהווה מטרד אסתטי משמעותי. כמו כן,  כאשר הבעיה מחמירה היא עלולה לגרום להצטברות מוקדי קשקשת על הקרקפת וקשה יותר להסירם.

חשוב לדעת, לרוב מדובר בבעיה שמחמירה ומשתפרת כל תקופה, עם נטייה להיות כרונית ולכן חשוב מאד הטיפול השוטף והקבוע. טיפול קבוע בבעיה בצורה פשוטה ולא מציקה יכול להקטין את הבעיה כך שלא תפריע לשגרת החיים ולא תהווה מטרד. טיפול נכון ושוטף  יעזור להרחיק את ההתקף המשמעותי הבא וזו עוד סיבה לטפל.

מה תורם לקשקשת? רמות גבוהות של טסטוסטרון, מכיוון,  שבלוטות החלב מושפעות מהפעילות ההורמונלית בגוף, והקשקשים מופיעים באזורים שבהם מרוכזות בלוטות החלב, בעיקר בתקופות שבהן גוברת הפרשת הטסטוסטרון. מרכיב נוסף שיש לו  קשר לתופעה הוא מלסזיה, פטריית שמר המצויה על עורו של כל אדם, באזורים העשירים בבלוטות חלב. ובמקרים מסוימים הגורם לקשקשת הוא חסר באבץ.

מומחי המותג וישי רכזו מספר טיפים  ועצות לטיפול בקשקשת:

ראשית, מומלץ לפנות לרופא עור לקבלת אבחון. לעיתים מדובר בקשקשים שהם חלק מבעיית עור נרחבת יותר ונדרש פה גם אבחון נכון וגם טיפול נכון וגם טיפול רפואי בעזרת תכשירים במרשם בעיקר בהתלקחויות.

חשוב להבין שטיפול קבוע בתכשירים כמו שמפו ייחודי כמו שמפו דרקוס אשר מצד אחד ינקה את הקרקפת (כמו פילינג עדין לקרקפת) ומצד שני לא יגרה את עור הקרקפת (בזכות רכיבים ייחודיים כמו גליצרין, חומצה סליצילית, ניאצין אמיד ועוד)- זה הבסיס החשוב ביותר לטיפול בקשקשים- מכיוון שמדובר בבעיה הנוטה לחזור יש חשיבות מכרעת לטיפול מתחזק משמר ומונע.

ממליצה לחפוף פעם ביומיים בממוצע בשמפו פילינג כגון דרקוס המפחית עד 100% ממראה הקשקשים כבר מהשבוע הראשון, באמצעות שילוב של מרכיבים פעילים השמפו מאזן את המיקרוביום בקרקפת. הפורמולה מכילה 1% פירוקטון אולמין + 1.3% חומצה סליצילית וגליצרין המנקים את הקרקפת, מאזנים את הקילופים ומסירים אותם, בנוסף למים טרמליים ממעיינות וישי בצרפת, המסייעים להרגעת העור.

חשוב להבדיל בין טיפול מתחזק ומונע אשר ירחיק את ההתקף הבא וישמר על מצב רגוע לבין טיפול בעת התקף.

במידה ויש כבר קשקשת שדבוקה לקרקפת לא לנסות בכוח לקלף אותה אלא למרוח למשך מספר שעות תכשיר שומני ואז להשתמש בשמפו המכיל חומצה סליצילית ולסרק את שיער בעדינות עם מסרק סמיך. טיפול כזה ירכך את הקשקשים ויסיר אותם בעדינות מבלי לתלוש שיערות.

לא לפחד לחפוף את הקרקפת. חפיפה נכונה ללא סירוק אגרסיבי איננה מחמירה נשירת שיער (בניגוד למיתוס הרווח)

ניתן לאחר החפיפה להשתמש במרכך שיער הרגיל שלכם

מומלץ לסרק ולהברי שאת השיער, שכן היא עוזרת להסרה טבעית של הקשקשים.

אנשים בעלי עור יבש עשויים לפתח קשקשת שאינה שומנית. אוויר חורף קר בשילוב עם חדרים מחוממים מעודד את הנטייה לעור יבש.

אולי יעניין אותך גם...

תגובות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא רצית לפספס את זה!

דוסיז
לוגו דוסיז צרכנות
העסקים שנפתחו השבוע
ריאיון השבוע
מבצעים
אופנה
בילוי
נופש-ותיירות
בריאות
בריאות
בתוך הבית
בתוך-הבית
גברים
גברים
גדג'טים וחדשנות
גדגטים
חגים
חגי-ישראל
טיפוח
טיפוח
יודאיקה
יודאיקה
יין ואלכוהול
יין
ילדים
ילדים
לימודים
לימודים
לכבוד שבת
לכבוד שבת
מוצרי תינוקות
מוצרי-תינוקות
מוסיקה
מוזיקה
מזון
מסעדות
מסעדות
מזון
משפחה
משפחה
נדל''ן
נדלן
ספרים
ספרים
פיננסים
פיננסים