חברת המזרח, יבואנית רכבי לנד רובר מציגה חידושים של הדיפנדר האגדי לשנת 2021. דיפנדר מפורסם ביכולות השטח יוצאות הדופן שלו בעל בטכנולוגיה מתקדמת ובעל יכולות כביש מעולות. בין החידושים הבולטים ביותר שהוצגו: גרסה היברידית נטענת, מנוע דיזל שישה צילינדרים גרסת HARD TOP וגרסת X-Dynamic וכמובן – סוף סוף מגיע הדיפנדר 90.
עיקרי הדברים:
- הדיפנדר ההיברידי-נטען הראשון: דיפנדר P400e החדש הוא הדיפנדר החזק והחסכוני אי פעם, עם 404 כ"ס, תאוצה ל-100 קמ"ש ב-5.6 ש' וצריכת דלק של יותר מ-30 ק"מ לליטר.
- נסיעה חשמלית: המנוע החשמלי מאפשר נסיעה נטולת זיהום בכביש ובשטח, עם טווח של 43 ק"מ.
- מנוע דיזל שישה צילינדרים מסדרת Ingenium: מנוע שש בשורה חלק ומעודן בשלוש רמות הספק – 200, 250 ו-300 כ"ס. המנועים החדשים עומדים בדרישות תקני EU6d ו-RDE2.
- דיפנדר הארד-טופ: דיפנדר מסחרי, זמין בגרסאות 90 ו-110 עם מנועי דיזל עם מרחב העמסה יעיל ומרשים.
- דיפנדר X-Dynamic: נמצא בתווך בין דיפנדר לדיפנדר X, ומציע עיצוב קשוח ופנים ייחודי.
- מערכת הנעה כפולה חכמה: הדיפנדר הוא הלנד-רובר הראשון המוצע עם מערכת זו, בכל דגמי הדיזל שישה צילינדרים.
- דיפנדר 90 – דגם ה 3 דלתות הנחשק ייכנס לייצור בשנת מודל 2021.
פירוט:
הדיפנדר החדש מצטרף למגוון הגרסאות מערכות הנעה מתקדמות חדשות, גרסאות חדשות ועוד אופציות, כדי לענות על הצרכים של מגוון רחב יותר של לקוחות.
הגרסה ההיברידית-נטענת החדשה, P400e, משלבת מנוע בנזין 2 ל' מוגדש ומנוע חשמלי בהספק 105 קילוואט להספק כולל של 404 כ"ס. גרסה זו משלבת מומנט שופע עם פליטת מזהמים נמוכה (74 גרם CO2 לק"מ) וצריכת דלק מעולה של יותר מ-30 ק"מ לליטר. הטווח החשמלי עומד על 43 ק"מ, (נתוני מעבדה בתנאי מעבדה) וניתן לנסוע בכח החשמל גם בשטח.
לצד ה-P400e, מצטרף להיצע מנוע הדיזל שישה צילינדרים החדש. חזק, חלק ומעודן, הוא משלים את הוורסטיליות של הדיפנדר, בכביש ובשטח.
גרסת X-Dynamic', הזמינה הן ב-90 והן ב-110, מציעה מגוון אלמנטים, בחוץ ובתא הנוסעים, המשקפים את יכולת השטח המעולה.
מגוון אפשרויות ההתאמה האישית של הדיפנדר גדל גם כן, עם צבעים חדשים ואופציות ייחודיות כגון גג בד מתקפל ל-110, חבילות מתלים ל-90, פנסי פרמיום לד ועוד.
דיפנדר P400e היברידי נטען
- גרסת ה-P400e החדשה זמינה במרכב ה-110, ומציעה שילוב של ביצועים וחיסכון. המנוע החשמלי מאפשר נסיעה בשטח בכח החשמל בלבד (כולל ביחס העברה נמוך), עם יכולות שטח וגאומטרית שלדה חסרות תחרות בקטגורית רכבי שטח היברידיים-נטענים.
- מנוע בנזין 2 ל' בהספק 300 כ"ס משודך למנוע חשמלי בהספק 105 קילוואט להספק כולל של 404 כ"ס. סוללה בנפח 19.2 קילוואט-שעה מספקת טווח חשמלי של 43 ק"מ.
- מערכת ההנעה המתקדמת מאפשרת צריכת דלק של כ-30 ק"מ לליטר ופליטת 74 גרם CO2 לק"מ, במקביל לתאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 5.6 ש' בלבד ומהירות מרבית של 209 קמ"ש.
- גרסה זו כוללת, כסטנדרט, חישוקי סגסוגת "20 וקפיצי אוויר אלקטרוניים. כבל הטעינה הסטנדרטי (מוד 3) מאפשר טעינת 80% מהסוללה תוך שעתיים. עם מטען מהיר 50 קילוואט, אפשר לטעון 80% מהסוללה תוך 30 דקות.
- ה-P400e זמין עם שתי שורות מושבים , בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, חלונות כהים ושמשות חוסמות קרינת שמש. גרסה זו מציעה גם בלימה רגנרטיבית,.
- הכח הלינארי של המנוע החשמלי תורם גם ליכולת שטח משופרת, תוך שיתוף פעולה עם המערכות המתקדמות, שהופכות את הדיפנדר ללנד-רובר הקשוח והעמיד אי פעם.
- ה-P400e יכול לגרור 3,000 ק"ג ולשאת על הגג 168 ק"ג (בזמן נסיעה) או 300 ק"ג (בעמידה).
מנוע דיזל שישה צילינדרים מסדרת Ingenium ומערכת Intelligent All-Wheel Drive
- המנוע החדש מציע זמינות מומנט משופרת, תגובה חלקה וצריכת דלק נמוכה יותר בזכות מערכת היברידית מתונה MHEV ומערכת הנעה חדשה Intelligent All-Wheel Drive.
- ה-D300, הבכיר בסדרת המנועים החדשה, מציע 300 כ"ס ו-66.3 קג"מ, תאוצה למאה ב-6.7 ש' (בדיפנדר 90) וביצועים חסרי מאמץ בשטח.
- טכנולוגית ה-MHEV תורמת לצריכת הדלק בזכות מערכת העצור-סע היעילה ומחזור אנרגיה בהאטה ובלימה. באנרגיה זו נעשה שימוש חוזר בזמן תאוצה לתגובה מהירה יותר וביצועים משופרים.
- מערכת ההנעה הכפולה החדשה משנה באופן רציף את חלוקת הכח בין הסרנים בהתאם לתנאים ודרישות הנהג. חלוקת הכח החכמה הזו משפרת את הורדת הכח, התנהגות הכביש ויעילות העברת הכח (לחסכון בדלק והפחתת מזהמים).
דיפנדר X-Dynamic
גרסת X-Dynamic מרחיבה את היצע הדיפנדר. כמו כל הדיפנדרים היא מציעה יכולת עילאית וקשיחות, אבל עם חבילת תוספות לתחושה ומראה קשוחים עוד יותר. לכך תורמים, בין היתר, מגיני גחון בגוון סיליקון מט מלפנים ומאחור, עם גריל וכיתובים בצבע תואם, וטבעות חילוץ אחוריות בשחור מט. החישוקים הם בצבע אפור מט או שחור מבריק, עם מראות, מסגרת חלונות וקשתות גלגלים בשחור Narvik. תא הנוסעים מציע ספי דלתות מוארים, ומושבי עור מעוטרים ב-Rubustek – חומר עמיד וחזק במיוחד, בעיצוב השואב השראה מכפפות עבודה ומיגון של מעילי אופנוענים"- בצביעת Duotone עם עיטורים תואמים בדשבורד והקונסולה. ויש, כמובן, גם כיתובי X-Dynamic הפזורים ברחבי התא – שלא תשכחו.
יותר אפשרויות התאמה אישית
היצע האופציות והחבילות השתנה בכל גרסאות הדיפנדר, וכולל מבחר רחב יותר של צבעים חיצוניים, המאפשרים התאמה טובה מאי פעם לטעם האישי. הצבעים החדשים הם: Yulong White, Silicon Silver, Hakuba Silver ו- Carpathian Grey, בשילוב גג שחור או לבן.
רשימת האופציות כוללת כעת מצלמות 3D היקפיות, גג בד מתקפל לדיפנדר 110, פנסי לד פרימיום עם פנסי יום מעוצבים, מערכת קול של Meridian, תצוגה עילית ופנסי ערפל.
לרשימת חבילות האבזור מצטרפות חבילת Blind Spot Assist, חבילה משפחתית וחבילת נוחות משפחתית. הראשונה כוללת שורת מושבים שלישית עם מזגן נפרד לחלק האחורי ואפשרות לשלוט בנפרד בטמפרטורה, ומכשיר יוניזציה לאוויר בתא הנוסעים, חבילת הנוחות המשפחתית מוסיפה משענות ראש מחוממות.
דיפנדר 90
גרסת המרכב החדשה בהיצע מקבלת את אותו היצע מנועים רב יכולת כמו ה-110 עם מערכות ה-MHEV,.
גרסאות הבנזין כוללות את ה-P300 ו-p400 ובצד הדיזל מוצעות ה-D200, D250 וה-D300. כמו ב-110, כל המנועים משודכים לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה – קבועה בגרסאות הבנזין ו- Intelligent All-Wheel Drive בדיזל. מערכת ה- Configurable Terrain Response וזוויות גישה ונטישה מעולות כמו ב-110 מבטיחות את יכולת השטח המזוהה עם הדיפנדר. בזכות זווית בטן טובה משל ה-110 (כאשר מותקנים מתלי האוויר) והתנהגות הכביש המאוזנת והמדויקת, ה-90 הוא הדיפנדר עם היכולת הגבוהה בהיסטוריה.
ה-90 מוצע בכל מגוון הגרסאות ורמות הגימור כמו ה-110, המעניקות כל אחת אופי יחודי לדיפנדר ומציעות ללקוחות מבחר רחב של גימורים, טכנולוגיות וצבעים. למרות אורך כללי קצר משל משפחתית קומפקטית, תא הנוסעים מציע שפע מרחב לנהג ולנוסעים. בזכות האורך הכללי הקצר קוטר הסיבוב הוא 11.3 מ' בלבד.
הדיפנדר 90 מוצע גם עם ארבע חבילות אבזור – Adventure, Country, Explorer ו-Urban.
דיפנדר הארד-טופ- HARD TOP : סוס העבודה
דיפנדר הארד-טופ פותח על ידי מחלקת כלי הרכב המיוחדים של לנד-רובר, SVO, והוא יורש עדכני לאגדת לנד-רובר. הוא מציע ללקוחות גרסת רכב מסחרי הן במרכב ה-90 והן ב-110, ומשלב בין היכולות של הדיפנדר לבין שטח העמסה עצום. זהו החבר הקשוח ביותר במשפחת הדיפנדר.
גרסה זו מציעה כושר העמסה של עד 800 ק"ג ב-110, וכושר גרירה של עד 3,500 ק"ג יחד עם סידור גמיש לתא הנוסעים. ללא שורת המושבים השניה והשלישית ה-110 הארד-טופ מציע נפח מטען של עד 2,059 ל' (1,355 ב-90), כאשר המושב הקדמי המתקפל (אופציה) עדיין יאפשר לקחת שני נוסעים בנוסף לנהג. טכנולוגית ה-ClearSight דואגת להעניק ראות בלתי מופרעת לאחור גם כשתא המטען עמוס.
אזור המטען מציע שפע פתרונות אחסון חכמים כגון חוצץ לתא המטען עם ווי עיגון, נקודות קשירה על רצפת תא המטען, תאים ננעלים מתחת לרצפה, שטיחי גומי עבים ותאורה בהירה יותר לאזור המטען.
היצע המנועים בגרסאות ההארד-טופ הוא על טהרת הדיזל, עם מנוע ה-D200 ב-90 ומנועי ה-D250 ו-D300 ב-110, העומדים בתקני זיהום האוויר המחמירים ביותר. בשווקים המסתפקים בתקן EU5, מוצעים גם מנועי ה-D200 וה-D240 הוותיקים. גרסאות ההארד-טופ מוצעות בשלוש רמות גימור, S, SE ו-HSE, הדומות לאלו המוצעות בשאר גרסאות הדיפנדר.
בגזרת המתלים, קפיצי סליל הם סטנדרט, כשב-110 ניתן לבחור בקפיצי אוויר נשלטים אלקטרונית.
הדיפנדר הארד-טופ מציע את השימושיות, העמידות והיכולת הגבוהה, על הכביש ומעבר לו, שהלקוחות מכירים מרכבי העבודה של לנד-רובר מאז שנות החמישים. מרווח הגחון עומד על 291 מ"מ וכושר הצליחה על 900 מ"מ. זווית הגישה, הבטן והנטישה הן 38, 28 ו-40 מעלות, בהתאם, כאשר המרכב הוא בגובה Off-road בגרסת ה-110.