5

לייקים

מרפאה בכל שכונה: המהפכה הרפואית והמקצועית שחוללה "מאוחדת" בעיר ביתר עילית ובעיר בית שמש

עם פריסת מרפאות חסרת תקדים, עם מוקדי שבת ולילה שפעילים עד לשעות הלילה המאוחרות, עם מרפאות שיניים לילדים שפרוסות ברחבי העיר שלמעלה ממחצית מתושביה הם מתחת לגיל 18, מספקת מאוחדת פריסת שירותים רפואיים שאין לאף קופת חולים בעיר

שתפו:

מרפאה בכל שכונה: המהפכה הרפואית והמקצועית שחוללה "מאוחדת" בעיר ביתר עילית ובעיר בית שמש

עם פריסת מרפאות חסרת תקדים, עם מוקדי שבת ולילה שפעילים עד לשעות הלילה המאוחרות, עם מרפאות שיניים לילדים שפרוסות ברחבי העיר שלמעלה ממחצית מתושביה הם מתחת לגיל 18, מספקת מאוחדת פריסת שירותים רפואיים שאין לאף קופת חולים בעיר

שתפו:

ר' מוטי ברנשטיין שמונה לאחרונה למנהל קשרי קהילה של מאוחדת בביתר עילית מספר על המהפכה הרפואית שחוללה מאוחדת בעיר

כמו בערים חרדיות אחרות, גם בביתר, למעלה ממחצית תושבי העיר נמנים עם לקוחות מאוחדת. יחד עם זאת, מחצית מתושבי העיר הם ילדים ונערים מתחת לגיל 18. לא בכדי, פריסת המרפאות, מוקדי השבת והלילה, מרפאות השיניים ושאר שירותי הרפואה של מאוחדת בעיר, הן בפריסה הרחבה ביותר וייחודית למאוחדת על פני שאר קופות החולים.
למעשה, תושב ביתר המבוטח במאוחדת, מקבל את מכלול השירותים הרפואיים בתוך העיר מבלי שיזדקק להגיע עד לירושלים או לעיר אחרת.

ר' מוטי ברנשטיין, שמונה לאחרונה למנהל קשרי קהילה של מאוחדת בביתר מספר על המהפכה הרפואית שחוללה מאוחדת בעיר: "מבחינתי, התפקיד של מנהל קשרי לקוחות הוא תפקיד שאין לו שעות מוגדרות. זה אומר לרדת לשטח, להיות קשוב לכל פניה ולכל בקשה של כל מבוטח שפונה אליי במשך 24 שעות. אנשים רוצים הכוונה, מידע, ובעיקר שנהיה עבורם אוזן קשבת. התפקיד שלי הוא לנסות לעזור לו במציאת פתרונות כיוון שאם הוא פנה אלי, ככל הנראה הוא לא מצליח להגיע לפתרון בכוחות עצמו ,וממקום המצוקה שלו, הרי שהוא נמצא בספק (חשש) וברגע שאתה מצליח להתיר לו את הספק הרי שאין שמחה כהתרת הספקות.

"המטרה שלי היא להנגיש את השירות באופן שבו כל אחד ירגיש מבוטח ושהוא בידיים בטוחות בקופה הטובה ביותר", מוסיף ברנשטיין. "התפקיד שלי הוא לדאוג שכל אחד שפונה אליי יקבל את השירות היעיל בצורה המהירה ביותר והמקצועית ביותר.

חשוב לציין שאני חדש במערכת ועדיין לומד אותה כל הזמן. כמו כן הסיבה העיקרית שהצטרפתי למאוחדת היא הזכות והסיפוק העצום שיש לך כאשר אתה עוזר ומסייע לאנשים".
"כדי להצליח במשימה הזו אתה לא יכול לפעול לבדך", אומר ברנשטיין. "אלמלא הגיבוי המלא והמסור של כל הנהלת מאוחדת, מההנהלה הראשית, דרך מנהלי המחוז, מנהלות המרפאות ועד אחרון עובדי מאוחדת. כאשר מגיעה פניה, אנו מעלים אותה לשיחות התייעצות עם המנהלים ולא חולפות שניות בודדות ומישהו כבר מתפנה כדי לסייע ולמצוא פתרון. אני חייב לציין שהשיחות הללו מועילות מאד ופעילות בכל שעות היממה כי הפניות אלינו מגיעות בכל שעה ביממה והנהלת מאוחדת עושה הכל כדי שאנחנו נצליח בתפקיד שלנו. הגיבוי המלא הזה של כל שדרת הניהול הוא מה שהופך את מאוחדת למעצמה רפואית של ממש.

"זו הסיבה שמאוחדת היא הקופה הזמינה ביותר למבוטחיה. גם בנתונים של משרד הבריאות, מאוחדת מובילה במדד הזמינות ומהירות התגובה למבוטחים, בפרט בתקופת הקורונה בזמינות פניית רופא, תוצאות בדיקה, הזנת הנתונים באגמים ופינוי למלוניות כך גם השחרור מהמלוניות וכו'. גם כשמדובר בפניה שהגיעה באמצע סעודה מספקת בערב יום הכיפורים או כמה דקות לפני כניסת השבת".

מה היתרון של מאוחדת בביתר על פני קופות אחרות?
"היתרון של מאוחדת שהיא הקופה הגדולה והמובילה בציבור החרדי, בביתר כמו בשאר הערים החרדיות. קרוב למחצית מתושבי ביתר מבוטחים במאוחדת. ולכן, זה מחייב אותנו להעניק את השירות המיטבי ביותר וזו גם הסיבה שחמישים אחוז מהתושבים בחרו במאוחדת. באופן טבעי, יש למאוחדת את פריסת המרפאות הטובה ביותר בעיר עם שש מרפאות בשכונות כולל אחת בשכונה החדשה C שהיא בשלבי אכלוס, דבר שאין לאף קופת חולים בעיר. הפריסה של המרפאות ומגוון שירותי הרפואה קיימים בכל העיר. בנוסף למרכז להתפתחות הילד שנותן מענה בכל תחומי ההתפתחות התקינה של הילדים החל מרופאות התפתחותיות, קלינאיות תקשורת אף בשפת היידיש, פסיכולוגיות, עובדות סוציאליות, אבחוני קשב וריכוז, פיזיותרפיה ועוד מגוון רחב של כלים העוזרים להתפתחות התקינה של הילדים. תושב ביתר שמבוטח במאוחדת כמעט ולא צריך שייצא מחוץ לעיר לטיפול רפואי בכל תחומי הרפואה".

בנוסף למרפאות הפרוסות בשכונות, למאוחדת גם שלושה בתי מרקחת בעיר כאשר 2 מתוכם פעילים עד 12 בלילה ובית מרקחת בהר"ן פעיל עד 22:00 בלילה בימי חול , דבר זה הוא ייחודי ובלעדי למאוחדת בעיר ביתר שבית מרקחת פתוח עד שעה כה מאוחדת ברצף.
. אחד מבתי המרקחת שנמצא כעת בשיפוץ נרחב וסגור לקבלת קהל, ממשיך לספק תרופות למבוטחי מאוחדת היישר לבית הלקוח ללא עלות.

כחלק מהפריסה הרחבה, גם מוקדי השבת והלילה, מספקים מענה רפואי מקצועי גם בשעות הלילה וגם בשבתות וחגים. מאוחדת היא הקופה היחידה שמתפעלת שלושה מוקדי שבת ברחבי העיר במרפאת הדבש בגבעה B2 ומרפאת החיד"א בגבעה A ובמרפאת הר"ן שפעילה רצוף מיום שישי בצהרים ועד במוצאי שבת בשעה אחת בלילה. מרפאת השבת ברחוב הר"ן פעילה רצוף מיום שישי בצהרים ועד במוצאי שבת בשעה אחת בלילה. בנוסף למוקדי השבת, פעילים גם מוקדי הלילה שפתוחים בכל יום עד השעה 1 בלילה ומספקים מענה רפואי נרחב הכולל מלבד רופא ואח תורנים, גם שירותי רנטגן, מעבדה ללקיחת דמים ושירותים רפואיים נוספים.

ברנשטיין מבקש לציין נקודה נוספת: "אם מדברים על ביתר כעיר הילדים שבה למעלה ממחצית מתושבי העיר הם למטה מגיל 18, גם פריסת מרפאות השיניים של מאוחדת פועלות בהתאם. באופן טבעי בעיר כמו ביתר יש ביקוש גדול לכל סוגי טיפולי השיניים. רק בשנה האחרונה פתחה מאוחדת בעיר שתי מרפאות שיניים חדשות וגדולות ברחוב שבזי בגבעה A והשניה ברחוב הר"ן בגבעה B עם מיטב המומחים ועם זמינות תורים נוחה לטובת תושבי העיר.

"כבר בינואר הקרוב נחנוך ברחוב כנסת מרדכי בגבעה B את מוקד בריאות האישה שיספק מענה כולל לכל תחום רפואת הנשים, כולל שירותי אולטרסאונד, מוניטורים וחדר אחיות. מדובר במרכז רחב ידיים שמיועד כולו לתחום בריאות האישה, כאשר לאחרונה הצטרף ד"ר יהושע רוזנבלום מומחה להריון בסיכון, לצידה של ד"ר תמר בר לב – רופאת הריון בסיכון ושאר מומחי רפואת הנשים הפועלים במסירות".

"אחד הדברים הייחודיים שמאפיינים את פעילות מאוחדת בביתר הוא "מרכז קידום בריאות" שהוקם בגבעה A בניהולו של ד"ר חלמיש. המרכז הוקם על שטח של למעלה מאלף מ"ר. במרכז מוענקים ללקוחות 'מאוחדת' מגוון עצום של שירותים לקידום הבריאות כדוגמת ספורט טיפולי, מכון כושר ענק עם המכשור המתקדם בעולם, סטודיו, חדרי טיפולים לילדים עם קשיים מוטוריים, חדרי טיפול לילדים עם בעיות של קשב וריכוז, שירותי פסיכולוגיה, דיאטנית למבוגרים, חמישים חוגי התעמלות, ומתקני משחקים שנועדו לסייע לילדים לשפר את המוטוריקה ואת הפעילות הגופנית לצד הנאה ממתקני המשחקים המגוונים כדוגמת טרמפולינות ובריכות כדורים,, מנהרות תחושה ועוד מגוון רחב של מתקנים.

"חשוב לציין שמאוחדת מאד מקפידה להתאים את המערך הרפואי והמשרדי כאחד לאורח החיים של ציבור החרדי, כאשר ניתן דגש על רופאים ורופאות שומרי מצוות, על מנת להעניק ללקוחות תחושה של ביתיות".

עד כמה העבודה שלך בתקופת הקורונה אינטנסיבית יותר?
"זה לא שבכל השנה הפעילות שלנו היא על מי מנוחות. כמות הפניות היומית היא גבוהה בכל ימות השנה. בתקופת הקורונה, מספר הפונים גדל מיום ליום. אבל בסופו של יום, העובדה שהצלחתי לסייע לבן אדם, גם אם זה דבר יחסית פשוט כמו לסדר לו מכתב שחרור, מהווה עבורי סיפוק. אני יודע שבזכות הפעילות הזו אותו יהודי יחזור לביתו ויספיק להיות בשבת עם המשפחה שלו". "חשוב לי להדגיש שכל מי שפונה אליי, עבר את השלב של פניה לצוות המרפאה שגם הם כולם משקיעים רבות לעזור לכל פונה. רובם ככולם בעצמם תושבי העיר ומחוברים מאד ללקוחות .הפניות אלי זה לטפל בנושאים מורכבים יותר וכמובן הכל מטופל בשיתוף ותאום עם מנהלות המרפאה".

איך המשפחה מקבלת את העבודה האינטנסיבית הזו?
"המשפחה מקבלת את זה באהבה ובהבנה. גם אשתי מגיעה מבית שפתוח לכל נצרך ושבור לב בכל שעות היממה, ולכן היא מבינה את המשמעות של עשיית חסד והענקת שירות. מעבר לכך, היא אפילו מסייעת לי בפעילות כי היא מבינה את החשיבות של טיפול מיידי בכל פניה. מורי ורבי האדמו"ר מפינסק קארלין שליט"א לימד אותי כלל גדול: מי שפונה אליך בבקשת עזרה, סימן שהוא באמת במצוקה והוא צריך סיוע ומבחינתו המצוקה שלו היא המצוקה הכי גדולה וברגע הזה שהוא מרגיש מיוסר וכאוב ונמצא בחוסר אונים. הרי שעצם ההקשבה שלך לבן אדם כבר מקל עליו, קל וחומר כשהוא יודע שיש מי שמטפל בשבילו במצוקה שלו ומנסה למצוא עבורו פתרון".

מנהל המרחב תומר זקן מוסיף: "פריסת השירותים הרפואיים של מאוחדת בביתר אין לה אח ורע אצל אף קופה אחרת שפועלת בעיר ועל כך גאוותנו. הצלחנו להגיע למטרה שהצבנו לעצמנו ולפיה כל תושב בעיר ביתר שנמנה עם לקוחות מאוחדת, יוכל לקבל את כל שירותי הרפואה המתקדמת, מבלי לצאת מהעיר. בעבר, חלק מהשירותים הרפואיים המורכבים ניתנו בירושלים או בערים אחרות. כיום, היקף השירותים הרפואיים של מאוחדת בביתר כולל את כל תחומי הרפואה. נמשיך להיות הקופה המובילה בעיר ביתר כמו בשאר הערים החרדיות".

ובנוסף מאוחדת ממשיכה להתרחב עם הקמתן של השכונות החדשות בעיר בית שמש, הוחלט ע"י הנהלת מאוחדת כחלק מתוכנית חומש שהוכנה לעיר על הקמת מרכז רפואי בכל שכונה, בכדי שתושביה יקבלו את מקסימום השירותים הרפואיים והמקצועיים של מומחי מאוחדת, במקום הקרוב ביותר למקום מגוריהם.
יצוין כי מאוחדת הינה קופת החולים היחידה שהקימה מרפאה בכל אחת משכונות העיר בית שמש.
כחלק מהרחבת פריסת המרפאות, בקרוב תיפתח מרפאה חדשה של מאוחדת בשכונת רמה ד' החדשה, שתספק לתושבי השכונה את מיטב שירותי הרפואה הראשונית, עם מיטב רופאי המשפחה, רופאי ילדים, אחיות, שירותי מעבדה אדמיניסטרציה ועוד.
שכונת רמה ד'1 בבית שמש, החלה להתאכלס בחודשים האחרונים ומשפחות רבות עברו להתגורר בה. אולם העובדה ששטחי המסחר הגדולים עדיין לא נבנו בשכונה יצרו בעיה עבור מאוחדת, שכן לטובת תושבי השכונה, יש צורך במרפאה גדולה הממוקמת באחד משטחי המסחר הגדולים בכדי להעניק לתושבי השכונה את מכלול השירותים הרפואיים.
בהנהלת מחוז ירושלים במאוחדת הוחלט כי אמנם לטווח הארוך יוקם מרכז רפואי גדול ורחב ידיים, אך גם לטווח הקצר תיפתח מרפאה זמנית באופן מיידי. לכן, החליטה מאוחדת לצאת בהשקעה גדולה לטובת תושבי השכונה באחד השטחים שכבר הוקמו, כאשר במקביל החלו ההכנות להקמתו של המרכז הרפואי הגדול שיפתח במרכז המסחרי בלב השכונה הנבנה בימים אלו ובו יורחבו באופן משמעותי השירותים הרפואיים.
מנהלת מרחב בית שמש הגב' ר' בר עזר מספרת: "במאוחדת לא חוסכים במאמצים בכדי שתושבי השכונה החדשה יקבלו את שירותי הרפואה הטובים ביותר באופן מיידי מבלי שייאלצו לנדוד לשכונות אחרות. מדובר במהלך ייחודי ומיוחד אשר נותן מענה גם לטווח הקצר ללא פגיעה כלל במענה הטוב ביותר לטווח ארוך. הנהלת מאוחדת רואה לנגד עיניה רק את טובת מבוטחיה ובריאותם".

אולי יעניין אותך גם...

תגובות אחרונות

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא רצית לפספס את זה!

דוסיז
לוגו דוסיז צרכנות
העסקים שנפתחו השבוע
ריאיון השבוע
מבצעים
אופנה
בילוי
נופש-ותיירות
בריאות
בריאות
בתוך הבית
בתוך-הבית
גברים
גברים
גדג'טים וחדשנות
גדגטים
חגים
חגי-ישראל
טיפוח
טיפוח
יודאיקה
יודאיקה
יין ואלכוהול
יין
ילדים
ילדים
לימודים
לימודים
לכבוד שבת
לכבוד שבת
מוצרי תינוקות
מוצרי-תינוקות
מוסיקה
מוזיקה
מזון
מסעדות
מסעדות
מזון
משפחה
משפחה
נדל''ן
נדלן
ספרים
ספרים
פיננסים
פיננסים