0

לייקים

שיער דליל- מהן הסיבות ואיך מתמודדים?

מהטבעי ועד הרפואי: כל הפתרונות החדשים בשוק לנשים ולגברים.

שיער דליל- מהן הסיבות ואיך מתמודדים?

מהטבעי ועד הרפואי: כל הפתרונות החדשים בשוק לנשים ולגברים.

שתפו:

מצו'איסטים וקשוחים ככל שנהיה, אם יש דבר אחד שמלחיץ אותנו הגברים הישראלים יותר מכל ולא משנה באיזה גיל הוא הפחד שיום אחד נאבד את השיער שעל ראשנו. גם הגבר האדיש ביותר שכלום אינו חודר את שריונו עלול לקבל דופק מואץ שהוא רואה שערות שנשארו על מברשת השיער או על היד בעת חפיפה במקלחת. התופעה פחות מדוברת אך בהחלט קיימת גם בקרב נשים. בעוד שהפאניקה היא אחידה לשני המינים, הסיבות לנשירת השיער דווקא לא ויכולות להיות לה גורמים שונים ומגוונים, החל מנשירת שיער עונתית, דרך כזן המצביעה על בעיה בריאותית הדורשת טיפול, תורשה ועד שינויים במצב הרוח. איך תדעו מהו סוג הנשירה ומה ניתן לעשות בנידון? התייעצנו עם ד"ר שימל רופאה המתמחה בתחום האסתטיקה ממרפאת אלונה שכטר בתל אביב וחזרנו עם תשובות.

לדברי ד"ר שימל, "גורמים רבים עלולים לגרום לנשירת שיער מוגברת, חלקם זמניים ויעברו מעצמם מעצמם וחלקם דורשים הסתכלות וטיפול. נשירת שיער זמנית יכולה להיגרם כתוצאה משינויי מזג אוויר או ירידה במצב הרוח לדוגמא. נמצא כי מצב רוח ירוד, דיכאון, חרדה ומועקה נפשית הם בעלי השפעה ממשית על קצת גדילת השיער ונשירתו. אי לכך, במידה ואדם סובל מירידה במצב הרוח ומועקה במהלך חילופי עונות, הדבר עלול לגרום לנשירה מוגברת. נשירה זו בדרך כלל פוסקת וחוזרת למצב תקין כשמצב הרוח משתפר ולכן אין סיבה לדאגה".

"תופעה ידועה נוספת נקראת נשירת שיער מדומה", מסבירה ד"ר שימל, "המונח מתייחס לסיטואציה בה אנו חושבים שאנו מאבדים יותר שיער מכרגיל, אך למעשה הדבר אינו נכון. בחיי היום יום של אדם הוא מאבד כ-100 שיערות לערך כחלק מתהליך הנשירה הטבעי והתקין. עם זאת, שיערות רבות נשארות על הקרקפת בשל הימצאותו של חשמל סטטי. נשים נוטות לחפוף פחות בחודשי החורף למשל ולכן יותר שיערות שנשרו נשארות על הראש. ברגע שחפיפה מתבצעת אחת לכמה ימים ומנקה את כל השערות שנשרו, לפתע נדמה שאנו רואים כמות גדולה יותר של שיערות על רצפת המקלחת, מה שעלול להבהיל, אך למעשה מדובר בכמות זהה לזו שהייתה קודם לכן ותקינה לגמריי".

"עם כל האמור, מסייגת ד"ר שימל, "לנשירה, שבירות ודלילות שיער באופן כללי יכולות להיות גם תסמינים של תופעות של בעיות בריאותיות שונות שכדאי לשים אליהן לב ואף מחייבות התייעצות והבחנה רפואית ויכולות לנבוע עקב שינוי הורמונלי, תזונתי או כזה הקשור בגיל ותורשה".

"מעבר למובן האסתטי המטריד, לנשירה ודלילות שיער שלהן עלולות להיות השפעות על מצב הרוח של האדם, על אופן התפקוד בעבודה, קשרים עם בני המין השני ופגיעה בהערכה העצמית. החדשות הטובות הן שבמקרים רבים לא מדובר בגזרה משמיים והבעיה ניתנת לבלימה ולטיפול בדרכים שונות, פולשניות יותר ופחות וברמות מחיר שונות".

הפתרון הטבעי:

לא רבים יודעים זאת אך תכשירים רבים בהם אנו משתמשים באופן יומיומי במקלחת לחפיפה והזנה של השיער כדוגמת שמפו וקונדישנר, אומנם ממלאים את פונקציות הניקוי, הזנה והחלקה, אך פעמים רבות מכילים חומרים אגרסיביים ומזיקים לשורש השיערה, מחלישים אותו וכתוצאה מכך גורמים לנשירה מוגברת. אחד מהפתרונות הקלים ביותר ליישום הוא מעבר לתכשירים המבוססים על צמחי מרפא, כאלו נטולי מלחים וכימיקלים שונים. אלו ינקו את השיער ויזינו את הקרקפת בצורה מיטבית תוך שמירה על השיער. זאת ועוד, את הקונדישינר הרגיל שמרכך את השיער, אך גם את שורש השיערה ובכך פוגע בו וגורם לנשירה מוגברת, ניתן להחליף גם כן בתכשיר טבעי על בסיס שמנים שמזין את השיער והקרקפת במקביל ואינו גורם להיחלשות השורש.

פתרון טכנולוגי:

מתחברים לקידמה ולטכנולוגיה? מכשיר בייתי חדשני שנחת זה עתה בישראל המציע פתרון יעיל ביותר לבעיה הוא ה- HairMax. מדובר במכשיר לייזר בייתי שנמכר במיליוני יחידות ברחבי העולם שיעילותו הוכחה בלא פחות מ-7 מחקרים קליניים שונים שנחלו כ-90% הצלחה בבלימת תהליך ההתקרחות! פעולת המכשיר מבוססת על עקרון תהליך הדומה לפוטוסינתזה בצמחים, בה אנרגיית האור הטיפולית שמקורה בקרן לייזר ברמה נמוכה, מזינה את זקיק השערה על ידי המרצת חמצן וחומרים מזינים ומעודדת לצמיחה חזקה יותר. אור הלייזר הגובר מזין את זקיקי השיער ברמה התאית ובכך מפחית את דילול השיער ומסייע לו לגדול באופן חזק ובריא. המכשיר הביתי הנראה כקשת שיער גמישה המתלבשת על הראש ובחלקה הפנימי שיני סיליקון המרווחות את השיער ו-41 מודלים של לייזר רפואי. הפעלתה פשוטה ומתבצעת על ידי הנחתה בקדמת הראש והזזתה לאחור בכל שלושים שניות כאשר מסמנת על ידי רטט. התהליך כולו אורך 3 דקות בלבד ויש לחזור עליו 3 פעמים בשבוע. המכשיר בעל סוללה פנימית נטענת, ניתן לנשיאה לכל מקום ולעבוד איתו תוך גם כדי צפייה בטלוויזיה. המכשיר נמצא בישראל וניתן לרכישה באתר החברה: www.HairMax.co.il

פתרון רפואי:

לדברי ד"ר שימל, "אחד הטיפולים הרפואיים החדשניים ביותר כיום בתחום דלילות השיער הוא ה- RRS.אם בעבר היה צורך לקחת דם מהמטופל על ידי דקירה פולשנית, לאחר מכן להעביר את הדם במכונה שפירקה אותו באמצעות צנטרפוגה למרכיביו השונים, בניהם פלזמה עשירה בטסיות דם וחלבון, ואותה הזריקו בחזרה לקרקפת המטופל, הרי שבטיפול ה-RRS החדש התהליכים מקוצרים והופכים נעימים וידידותיים יותר. הפלזמה וטסיות הדם החיוניות מגיעות במבחנה מוכנה מראש ואין צורך לדקור את המטופל. את תכולת המבחנה מזריקים לקרקפת המטופל בהליך פשוט. הטסיות המשתחררות בעומק העור מעודדות ייצור מוגבר של קולגן ואלסטין ועל ידי כך ייצור וגדילת זקיקי שערה חדשים. מחקרים הקליניים הוכיחו כי בקרב מטופלים שעברו הזרקות בין 2  עד 3 ובהפרש של חודשיים האחד מהשני ולאחר 12 חודשים הייתה עלייה של 44% בצמיחת זקיקי  וצפיפות השיער בגברים ונשים כאחד. גם עלות הטיפול נחתכה משמעותית ביחס לטיפולים המתקדמים פחות ועומדת על 1000-1200 שקלים פר מבחנה. הטיפול מתבצע על ידי רופא מוסמך בלבד ומתאים לנשים וגברים כאחד, כאשר מספר הטיפול הנדרש משתנה בין אדם לאדם".

בעיית דלילות השיער היא בעיה נפוצה בקרב הקהל הישראלי, אשר אינה נעימה אך בהחלט ניתנת לטיפול ובלימה, במיוחד כשנתפסת בשלביה הראשונים. הודות לטכנולוגיות חדשות ומתקדמות ומגוון טיפולים, אין סיבה שלא נהנה כולנו מיום שיער מוצלח כל השנה!

אולי יעניין אותך גם...

תגובות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא רצית לפספס את זה!

דוסיז
לוגו דוסיז צרכנות
העסקים שנפתחו השבוע
ריאיון השבוע
מבצעים
אופנה
בילוי
נופש-ותיירות
בריאות
בריאות
בתוך הבית
בתוך-הבית
גברים
גברים
גדג'טים וחדשנות
גדגטים
חגים
חגי-ישראל
טיפוח
טיפוח
יודאיקה
יודאיקה
יין ואלכוהול
יין
ילדים
ילדים
לימודים
לימודים
לכבוד שבת
לכבוד שבת
מוצרי תינוקות
מוצרי-תינוקות
מוסיקה
מוזיקה
מזון
מסעדות
מסעדות
מזון
משפחה
משפחה
נדל''ן
נדלן
ספרים
ספרים
פיננסים
פיננסים