1

לייקים

איך לבחור משחות שיניים?

שיניים לבנות, חניכיים ורודות וריח טוב: כך תבחרו משחת שיניים לחיוך רענן

איך לבחור משחות שיניים?

שיניים לבנות, חניכיים ורודות וריח טוב: כך תבחרו משחת שיניים לחיוך רענן

שתפו:

משחת השיניים יכולה לחולל פלאים בפה. להבהיר את צבע השן, לטפל בבעיות חניכיים ולמנוע רגישות לחום וקור. יחד עם זאת, שימוש לא נכון עלול לגרום גם לנזקים. אז איך משתמשים נכון במשחה להבהרה, מאיזה גיל אפשר להשתמש במשחה עם פלואוריד ומה עושים כשיש נסיגת חניכיים? כך תתאימו לעצמכם משחה ותשדרגו את חלל הפה. מדריך עם שיניים!

באדיבות שרה ליבנה-ישינובסקי, שיננית במרפאת כללית סמייל פתח תקווה,
וד"ר חגי סלוצקי, מומחה ברפואת שיניים ציבורית ורופא שיניים ראשי של רשת כללית סמייל

כדי לשמור על בריאות השן והחניכיים מומלץ לבקר באופן קבוע במרפאת השיניים לביקורת וניקוי השיניים. אך כדי למנוע עששת, לטפל בריח פה רע, להתגבר על חניכיים דלקתיות ומדממות וגוון צהבהב של השן, צריך לטפל בחלל הפה מדי יום, לנקות את שיירי המזון ולצחצח שיניים עם משחה שמותאמת לצרכים האישיים. ברשתות השיווק והפארם יש שפע של מוצרים שנועדו לסייע, בהם מי פה ותכשירי הלבנה. השפע הרב עלול להטעות ובמקרים מסוימים אף להזיק. רגע לפני שאתם קונים את המוצר הפופולרי התורן שמקדמת רשת השיווק, בדקו שהוא אכן מתאים לבעיה ממנה אתם סובלים.

איך אפשר לעשות סדר בכל השפע הזה ולדעת לבחור נכון? שאלנו את שרה ליבנה-ישינובסקי, שיננית במרפאת כללית סמייל בפתח תקווה

איזו משחת שיניים מתאימה להלבנת שיניים?
בשוק קיימות משחות שיניים רבות שמבטיחות הלבנת שיניים. מדובר במשחה שמכילה בדרך כלל מינרל גרגירי שנקרא סיליקה. בדומה לפילינג, הגרגירים משייפים את השן ומסירים התמה חיצונית, כתמי עישון, קפה ותה ללא פגיעה בציפוי השן. עם זאת, שימוש אגרסיבי מדי במברשת השיניים תוך שימוש במשחת הלבנה, עלול להוריד משכבת האמייל (זגוגית השן) לחשוף את שכבת הדנטין של השן, שכבה צהבהבה ולמעשה תושג התוצאה ההפוכה.

כיצד למנוע את הנזקים האפשריים של משחות המבטיחות הלבנת שיניים ביתית?
כמו בכל תחום בחיים, שימוש נבון ובמידה הנכונה ימנע את תופעות הלוואי. ראשית צחצוח עדין במברשת השיניים יכול למנוע חיכוך יתר של המשחה. לפני כל אלה, מומלץ להתייעץ עם רופא השיניים על האופן הטוב ביותר להלבין את השיניים כך שלא יגרם נזק. יש היום שיטות רבות להלבנה, בין היתר במרפאת השיניים, אך גם שיטות ביתיות ויעילות שיכולות להשיג תוצאות טובות, עליהן הרופא יכול להמליץ.

על משחת השיניים כתוב שהיא מכילה פלואוריד, האם זה חיוני?
פלואוריד מסייע לחיזוק השן, עוזר למנוע עששת והיווצרות חורים בשיניים ואף מפחית את הסיכון לדלקות חניכיים. עם זאת, שימוש עודף בפלואוריד עלול לגרום לתופעה המכונה "פלואורוזיס". במצב זה, הפלואוריד העודף משנה את הרכב האימייל של השן ועלול לגרום להופעת כתמים לבנים. במילים אחרות, הפלואוריד במשחת השיניים חיוני לבריאות השן, אולם צריך להשתמש במשחה בכמות מומלצת כגודל אפון ולפי גיל המשתמש וצרכיו.

איזו משחה מתאימה לנסיגת חניכיים?
נסיגת חניכיים חושפת את שורש השן וגורמת לרגישות רבה לקור וחום. מחקרים עדכניים מלמדים ששימוש קבוע במשחת שיניים המכילה פלואוריד עשויה לסייע לסובלים מנסיגת חניכיים. הפלואוריד שבמשחה חודר את שכבת האימייל המצפה את השן, אותה שכבה שמעניקה לשן את הצבע הלבן שלה והחוזק שלה ומחזק אותה ואף מסייע בהגנה ועמידות מול חומצות שמייצרים חיידקים. הפלואוריד יכול גם לעזור באיטום צינוריות המרכיבות את שנהב השן (הדנטין) שתנועות הנוזלים בו גורם לכאב ורגישות בשן.

באיזה גיל אפשר להתחיל להשתמש במשחת שיניים רגילה?
בגילים צעירים מאוד, פחות מגיל שנתיים, כשיש חשש שהילדים יבלעו את המשחה, ניתן לצחצח שיניים ללא משחה, בעזרת מברשת שיניים רכה המותאמת לגילם טבולה במים. באופן הזה השיניים עוברות ניקוי המותאם לגיל הילד ובעיקר הצחצוח הופך להיות חלק משגרת חייו. אם בכל זאת משתמשים במשחת שיניים, מומלץ לקנות מוצר ללא פלואוריד בשל החשש מבליעה. מעל לגיל שנתיים ועד גיל שש, צריך להשתמש במשחה המכילה כמות מופחתת של פלואוריד יחודית לגיל זה. ילדים מעל גיל שש יכולים בדרך כלל להשתמש במשחת שיניים של מבוגרים.

מי פה יכולים לסייע במניעת ריח פה חריף ושמירה על היגיינת הפה, אולם הם אינם תחליף לניקוי יסודי בין השיניים, צחצוח וביקור אצל השיננית. כדי לנצל את מי הפה באופן מיטבי, מומלץ להשתמש בהם לאחר צחצוח השיניים כפעולה משלימה ורק לאחר ניקוי יסודי פעמיים ביום. שימוש במי פה ללא צחצוח דומה לשימוש בבושם ללא מקלחת. הריח הטוב אמנם יעזור לזמן קצר, אך השיניים לא יהיו נקיות.

אולי יעניין אותך גם...

תגובות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא רצית לפספס את זה!

דוסיז
לוגו דוסיז צרכנות
העסקים שנפתחו השבוע
ריאיון השבוע
מבצעים
אופנה
בילוי
נופש-ותיירות
בריאות
בריאות
בתוך הבית
בתוך-הבית
גברים
גברים
גדג'טים וחדשנות
גדגטים
חגים
חגי-ישראל
טיפוח
טיפוח
יודאיקה
יודאיקה
יין ואלכוהול
יין
ילדים
ילדים
לימודים
לימודים
לכבוד שבת
לכבוד שבת
מוצרי תינוקות
מוצרי-תינוקות
מוסיקה
מוזיקה
מזון
מסעדות
מסעדות
מזון
משפחה
משפחה
נדל''ן
נדלן
ספרים
ספרים
פיננסים
פיננסים