11

לייקים

שאלתם? ח"כ יעקב טסלר משיב!

שמחנו לראות עד כמה התחברתם למיזם החדש שלנו שואלים את הש"ץ

שאלתם? ח"כ יעקב טסלר משיב!

שמחנו לראות עד כמה התחברתם למיזם החדש שלנו שואלים את הש"ץ

שתפו:

עשרות שאלות הגיעו למערכת דוסיז צרכנות, ריכזנו אותם והפנינו אותם לח"כ הרב יעקב טסלר יו"ר הוועדה לפניות הציבור של הכנסת. חלקן, אלו שהיו יותר אישיות ופרטיות קיבלו מענה אישי. אלו שהיו ציבוריות, הנה תשובותיו. מוזמנים לקרוא!

1.

שלום וברכה

זה זמן רב אני תמה מאד למה אין אפשרות לקוי לילה בירושלים לכותל המערבי וממנו.

יש ביקוש רב לתח"צ זו למתפללים בלילה ובתפילת ותיקן והבוקר.

לא תהא כהנת כפונדקית? בתל אביב יש קוי לילה מלאים לכל איזורי הבילוי רח"ל ומהם. מדוע א"א לכותל וממנו.

או לפחות להאריך את זמני התח"צ יותר מכפי שהיא כעת.

אשמח לתשובתכם

ת.

קיימות נסיעות לתפילת ותיקין בכותל המערבי כבר שנים רבות.

קווי לילה לכותל אינם מתקיימים בהוראת גדולי ישראל. הפעלת קווי לילה מעלים דאגה כי האתר הקדוש ביותר לעם היהודי יהפוך לאתר בילוי ומקום להתגודדויות שליליות של נוער שוליים ואינשי דלא מעלי ולכן קיימת התנגדות להפעלתם בשעות הלילה המאוחרות.

2.

הנושא: צהרונים וקייטנות

אני תושב אשדוד מתגורר ברובע ו' בעיר (מהרובעים החלשים בעיר) ושולח את ילדיי במוסדות החינוך ברובע ז'

שני ההורים עובדים במשרה מלאה כדי לפרנס את הבית ובעניין חינוך הילדים אנו נתקלים בקשיים בלתי רגילים הן בגלל אופן הפעלת הצהרונים וקייטנות והן בגלל המחיר המופקע הנובע משיקולים סוציו אוקונמיים גבוהים בעיר אשדוד

המחיר לצהרון דרך משרד התמ"ת עומד במחיר של 350 ש"ח לילד לחודש ומכיון שכך ההורים אין ביכולתם לעמוד במחירים הגבוהים האלו ולכן מעדיפים להישאר בבית ולא לעבוד ובכך לקבל את הילדים מידי צהריים ובחופשות כאלו ואחרות

בעוד שבערים החרדיות מוגדרת הסוציו אוקונמי מאוד נמוך ולכן זוכים הם לצהרונים בעליות של פחות מחמישים שקל לחודש וקייטנות ע"פ רוב בלי תשלום ואותנו לא משקללים לפי שכונות או מצב משפחתי אלא לפי כלל העיר שלכאורה במצב גבוה מאוד

אשמח לטיפולך ועזרתך בעניין כי בעוד כעת שיש לי שני ילדים המחיר הוא סה"כ 700 ש"ח מינומום הרי בע"ה כשיתרבה המשפחה לא נוכל לעמדות במחירים האלו וכן אני מכיר משפחות שלהם 5-6 ילדים בגילאים האלו וכשמדובר בהוצאה למשפחה כזאת באזור ה2000 ש"ח אחד מבני הזוג אינו יכול לצאת לעבוד ובעוד כל המשרדי הממשלה למיניהם וכל הפוליטיקאים מדבררים את עניין הוצאת החרדים לעבודה ומצד שני לא נותנים את האופציות ואת האפשריות לכך

בשורות טובות.

3.

ראשית, אציין שיצא לי לעקוב אחרי הוועדה שלך מספר פעמים, ואני אחוזת התפעלות ממך, ומעריכה אותך מאוד מה שאתה עושה למען המגזר החרדי. חן חן .

שאלתי, מדוע לא מסדרים את נושא הצהרונים והחופשות ע"י תשלום לפי הכנסות של המשפחה, ולא לפי הלמ"ס של העיר?

ת.

בעבר מחירי הצהרונים נעו סביב 900-1300 ₪ לילד. בשנת 2012 לאחר המחאה החברתית ודו"ח ועדת טרכטנברג החליטה הממשלה לסבסד את הצהרונים. הסבסוד נעשה באופן דיפרנציאלי על פי המדד החברתי כלכלי של הרשות, לכן בחלק מהישובים השתתפות ההורים עומדת על 50 ₪ בלבד ובאחרים התשלום עלול להגיע אף ל-300 ₪ ומעלה, אבל עדיין המחיר נמוך יותר מאשר בעבר.

הדרישה להעמיד את הסבסוד על פי מדד חברתי כלכלי של השכונה ולא של העיר (על פי החלטת ממשלה מהעבר למשרד הנגב והגליל) או על פי מבחן הכנסות אישי של כל משפחה, אינה ישימה לצערי במודל התיקצוב הנוכחי. עם השינויים שייעשו בעז"ה לקראת שנה"ל הבאה תשפ"ב במודל הפעלת הצהרונים, נעמוד על כך כי גם נושא יילקח בחשבון.

בהערת אגב יצוין כי גם כיום, בחלק מהרשויות, קיימת זכאות אישית לסבסוד השתתפות הורים בצהרונים. במשפחות בהן האם עובדת והאב אברך כולל, מומלץ לבדוק זכאות לסבסוד במשרד העבודה והרווחה.

4.

עד מתי נציגי הציבור החרדי יתנו לסאגת אולמות השמחה להימרח?

ת.

אולמות השמחה הם כמו כל שאר הענפים שנפגעו בעקבות משבר הקורונה. אנו נמצאים בתקופה מאתגרת ומורכבת בתוך משבר עולמי, ומשתדלים – כל אחד במידת יכולתו, לעשות את המיטב על מנת לסייע לכל ענף שנפגע. יחד עם זאת, הבעיה של האולמות היא אקוטית יותר עקב כך שלא ניתן להפסיק לקיים חתונות לתקופה ארוכה, ומצוקת המחותנים והזוגות הנישאים שאינם יודעים בימים אלו איך ואיפה יוכלו להתחתן, אם בכלל, בוקעת ומשוועת לעזרה. הנושא לא ירד מסדר יומנו אף לא לרגע וכולם פועלים באופן רציף על מנת למצוא מתווה שיאפשר את פתיחתם המחודשת. אישית אף קיימתי דיון על כך בוועדה לפניות הציבור שבראשותי. בעלי האולמות הציגו מתווה להפעלת האולמות, תוך שמירה מחמירה על הנחיות הבריאות. המתווה הועבר למשרד הבריאות לצורך קבלת החלטה ואנו ממתינים למענה. מקווה כי נהיה אנשי בשורה בעז"ה.

5.

נושא מוקדי רפואת החירום בערים החרדיות דורש התערבות ממלכתית. בחלק מהערים החרדיות מוקדי החירום פועלים על בסיס רצון טוב, אין תקנות מחייבות, ישנן עשרות אלפי משפחות בערים הללו שראויים לשירותי רפואת חירום מוסדרים בנהלים מסודרים

ת.

חוק ביטוח בריאות ממלכתי מחייב את קופות החולים להעמיד לרשות מבוטחיהן מענה רפואי סביר בכל שעות היממה. אחת מחלופות השירות, בעיקר בשעות שהמרפאות אינן פעילות, הינה מוקד לשירותי רפואה דחופה בקהילה.

משרד הבריאות קובע ומפרסם מעת לעת את אמות המידה המקצועיות והארגוניות להפעלת מוקד שירותי רפואה דחופה בקהילה.

בהתאם, פריסת מוקדי רפואת החירום היא רחבה מאוד. לפעמים המוקדים מופעלים ישירות על ידי קופות החולים ולעתים באמצעות שיתוף פעולה עם חברות פרטיות או ארגונים שונים, אך ניתן מענה לשירותי רפואה דחופה. ככל וישנה עיר ספציפית בה אין מוקד חירום פעיל ואקבל פנייה מסודרת על כך, אבדוק זאת באופן פרטני.

6.

מדוע לא עולה כל זעקה מצד נציגי הציבור סביב הבניה של הרכבת הקלה ברחובות ירמיהו בר-אילן?

ת.

הרחבת מסלול הרכבת הקלה בירושלים תשנה את מפת התחבורה הציבורית בעיר ותביא להקלה משמעותית לציבור. הציבור החרדי כמי שמרבה להשתמש בתחבורה הציבורית, יהנה כמובן גם הוא משדרוג והארכת המסלולים.

במענה לטענות כנגד תוואי הרכבת ברחובות ירמיהו- בר אילן, מסבירים במשרד התחבורה כי העובדות הנטענות אינן משקפות את האמת וכוללות אי דיוקים, מצגי שווא וטענות המופרכות מעיקרן. הנזק היחידי הם שיבושי התנועה מהם יסבלו תושבי השכונות הגובלות בתוואי העבודות. ונציגי הציבור פועלים יחד עם כל הגורמים הרלוונטיים כדי להמעיט אותן ככל הניתן.

7.

קופות החולים מציעות לאזרח ביטוחים משלימים, נושא מאוד חשוב ותחרותי, האזרח הפשוט לא תמיד יודע להשוות מה מכיל כל ביטוח של כל קופה מול הקופה השניה. הצעתי להנהיג טבלה ממוסדת שהאזרח ידע לקרוא אותה ולחייב את הקופות להפעיל את ביטוחי הבריאות בהתאם לטבלה הזו.

ת.

המידע המבוקש כבר קיים ונגיש בצורה מאוד ברורה ושקופה במשרד הבריאות. כל אחד יכול להשוות בקלות בין הביטוחים המשלימים של כלל קופות החולים, על פי בחירה בין קופות חולים, תכניות הביטוח, ועוד.

8.

כהורה לכמה בנים הלומדים בישיבות עם פנימיות, ישיבות רבות ברחבי הארץ מפעילות פנימיות בתת תנאים, הן פיזיים והן בטיחותיים, זה רק שאלה של זמן עד שחלילה יתרחש אסון. אין צורך להמתין להתערבות של רשויות החוק, עלינו כציבור האמון על ונשמרתם חלה החובה לדרוש ולפעול על מנת שמוסדות החינוך בכלל והפנימיות בפרט יגנו על ילדינו בשהותם בין כתלי המוסד.

ת.

מוסדות החינוך נאלצים כתנאי להפעלה, רישיון ממשרד החינוך. כחלק מתנאי הרישיון, המוסד עובד מבדקי בריאות ובטיחות. יועץ בטיחות בודק את תקינות ובטיחות המבנה ורק לאחר אישורו ניתן הרישיון. בחלק מהפנימיות המפוקחות גם על ידי משרד הרווחה, קיים מערך בקרה נוסף על ידי מת"ן, המקיים פיקוח הדוק על התנאים הבטיחותיים, והתנאים הפיזיים של הפנימיות וחדרי הספח. כך שבהחלט קיים מערך בקרה על בטיחות הפנימיות. לצד ההשתדלות הגבוהה לעמוד בכל תנאי הבטיחות, חובה לזכור כי יש לנו עוד שמירה עילאית מלעילא: "תורה מגנא ומצלא".   

9.

מידי בחירות הפוליטיקאים החרדיים פונים שוב ושוב לציבור החרדים העובדים, לצערנו בשנה האחרונה זה קרה מידיי הרבה, שוב אנחנו כנראה ערב מערכת בחירות ושוב יפנו אליהם. אך מבחירות לבחירות אף פוליטיקאי חרדי לא רואה אותנו, את הצרכים שלנו, בעיקר בתחומי מוסדות החינוך והקהילה. מדוע שוב ושוב הסאגה הזו חוזרת על עצמה?

ת.

בפעילות הציבורית שלנו כחברי כנסת, אנו פועלים לטובת כלל הציבור ולא מבדילים בין אחד לשני. בפעילותי במסגרת הוועדה לפניות הציבור הבאתי בס"ד הישגים שהטיבו עם כל אחד ואחת. ביניהם, הוזלת מחירי הסלולר בתקופת הסגרים, הוזלת מחירי המים, פתרון בעיית הצהרונים והמעונות, ועוד. אלו נושאים שהביאו לחסכון כספי לכל אחד, ללא הבדל בצבע הכיפה שעל הראש.

ברמת הפרט, בלשכתי מתקבלות עשרות פניות מדי יום. מעולם לא בדקנו בציציות הפונים ואנו מטפלים ומשתדלים לתת מענה מיטבי לכל פונה ופונה, באשר אדם יקרא.

10.

אני לא יודע אם להגדיר את זה כשאלה, או כהצעה. ישנם ביטוחים רפואיים קולקטיביים, היתרון שלהם בגדול הוא בשלושה מישורים, אין צורך בהצהרת בריאות, כולם מבוטחים בכל מה שהפוליסה מכילה בתוכה והמחיר הינו זול יחסית. מדוע כקולקטיב שהציבור החרדי לא יתארגן וירכוש פוליסת ביטוח בריאות לכלל הציבור החרדי באמצעות התארגנויוח פנים קהילתיות. אשמח לקבל את תשובתך להצעתי!

ת.

הצעה מעולה!

כחברי כנסת, אנו מנועים מלהתעסק ביוזמות עסקיות כאלו או אחרות.

אדרבא, יוצא בקריאה למגיש ההצעה להרים את הכפפה ולקדם את היוזמה: קַרְיָינָא דְּאִיגַּרְתָּא אִיהוּ לֶיהֱוֵי פַּרְוַונְקָא. אנו ניתן את מלוא הגיבוי והמעטפת הציבורית הנדרשת.

תמונה: צילום דוברות הכנסת

אולי יעניין אותך גם...

תגובות אחרונות

2 תגובות

  1. שלום רב,
    אני אמא לילדה לקויית שמיעה באוזן אחת,
    עפי הדיווחים ביטוח לאומי אינו נותן קצבת נכות לילד שליקויי השמיעה שלו היא חד צידית
    כמוני ועוד רבות שאלתי היא,מדוע שלא יהיה קצבת נכות לילד שיש לו בעיית שמיעה באוזן אחת אפילו סכום של חצי קצבה, קצבה ממה שמקבל ילד שיש לו נכות דו צידית?
    גם לנו יש עלויות סביב הנכות הזאת טיפולים פגישות אצל קלינאיות תקשורת ועוד שלא כאן המקום לפרטן,היכן ההגיון בדבר???מי יכול לעזןר בנידון ולדאוג לנו?
    בהערכה על העשיה,
    א.כ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא רצית לפספס את זה!

דוסיז
לוגו דוסיז צרכנות
העסקים שנפתחו השבוע
ריאיון השבוע
מבצעים
אופנה
בילוי
נופש-ותיירות
בריאות
בריאות
בתוך הבית
בתוך-הבית
גברים
גברים
גדג'טים וחדשנות
גדגטים
חגים
חגי-ישראל
טיפוח
טיפוח
יודאיקה
יודאיקה
יין ואלכוהול
יין
ילדים
ילדים
לימודים
לימודים
לכבוד שבת
לכבוד שבת
מוצרי תינוקות
מוצרי-תינוקות
מוסיקה
מוזיקה
מזון
מסעדות
מסעדות
מזון
משפחה
משפחה
נדל''ן
נדלן
ספרים
ספרים
פיננסים
פיננסים