הקובוט שובר השיא נמכר השבוע ליצרנית הגרמנית VEMA ולדברי המנכ״ל, מעבר לעלייה
בפרודוקטיביות ושחרור הפועלים על פס הייצור ממשימות מתישות, הצוות במפעל כל כך התאהב
בקובוטים החדשים עד שהעניק להם שמות: אלפריד, גונת׳ר וברונו… ״אנחנו פשוט אוהבים אותם ורואים
בהם חלק מהצוות״.
בימים בהם הרובוטים השיתופיים, הקובוטים, ממשיכים לככב כמגזר עם הצמיחה המהירה ביותר בתחום
האוטומציה בתעשייה, חלוצת התחום, Universal Robots (UR) מחזקת את מעמדה בשוק עם הכרזה על
שבירת שיא במכירת 50000 קובוטים של החברה הדנית. הקובוט שובר השיא נמכר השבוע ליצרנית
הגרמנית VEMA. על פי הערכות מחקר שוק אחרון, תחום הקובוטים בעולם יצמח עד שנת 2025 בקצב שנתי
של כ-31%.
״עבדנו קשה ב-15 השנים האחרונות כדי לפתח פלח שוק חדש לגמרי״, אמר יורגן ואן הולן, נשיא UR
שהוביל בעצמו את הקובוט למפעל הגרמני, בטקס שנערך במקום. ״הכוונה הייתה לאפשר לחברות קטנות
ובינוניות בעיקר לבצע משימו אוטומציה שהיו יקרות או מורכבות מדי לביצוע על ידי בני אדם״. ואן הולן ציין
שבשנים האחרונות פיתחה החברה רשת הפצה גלובלית מקיפה (כולל נוכחות של שני מפיצים בזירה
הישראלית: SU-PAD ו-Servi-Tec), רשת מפתחים ומודל עסקי חדש לחלוטין. ״כחלוצי הענף היינו צריכים
לחנך את השוק, ליצור מודעות ולשנות את התפיסה הרווחת של יצרנים שהשתמשו עד אז ברובוטים
מסורתיים״.
לדברי כריסטיאן וסר, מנכ״ל VEMA, הקובוטים במפעל סייעו לו להתגבר על כמה מאתגרי הקורונה:
״תגברנו את הפרודוקטיביות דוקא בימים בהם חלק מהעובדים נשארו בבית והשאר נאלצו לעבוד בריחוק
חברתי. ההכנסה של הקובוטים לביצוע משימות חוזרות ונשנות, מורכבות ולעתים משעממות בעיני בני אדם,
אפשרה לעבור למשמרת שלישית, להעלות את איכות הייצור ולשחרר את העובדים מעבודת ׳מאתגרות׳
ארגונומיתלטובת עבודות שדורשות חשיבה אנושית״. לדבריו, הצוות במפעל כל כך התאהב בקובוטים
החדשים עד שהעניק להם שמות: אלפריד, גונת׳ר וברונו… ״אנחנו פשוט אוהבים אותם ורואים בהם חלק
מהצוות״.