7

לייקים

חנוכה – התבוננות פנימית

ישנם הרבה משלים ומטאפורות על הנר הדולק, על האורות שאנו מדליקים בתוכנו וגם בחוץ

חנוכה – התבוננות פנימית

ישנם הרבה משלים ומטאפורות על הנר הדולק, על האורות שאנו מדליקים בתוכנו וגם בחוץ

שתפו:

 אכן חנוכה הוא זמן להאיר בתוכנו ולתוכנו. ישנם את שלושת הגזירות של אנטיוכוס אותם כולנו יודעים לצטט, אנטיוכוס גזר על שבת, מילה וחודש.

 אך מה מונח שם בעומק? מה אנו יכולים ללמוד מזה לחיינו היומיומיים? ולמה אנטיוכוס בחר דווקא בשלושת הדברים הללו? בואו נתחיל

כך נשמע הכרוז שסובב בערי היהודים "בדבר המלך אנטיוכוס על כל יהודים להפסיק לשמור שבת, לקדש את החודש, ולקיים ברית מילה, העובר על 3 חוקים אלו יומת"

אנטיוכוס המלך הבין כי בכדי לשלוט בעם היהודי הוא יצווה עליהם לבטל את קיום 3 המצוות הללו, אז מה יש בהם? ואיך אנחנו נשתמש בזה? כאשר אנו נמצאים בתקופה קשה, אם זה מול המסגרת הקיימת שלנו, אם זה אנו מול משפחתנו, או אפילו אנו מול עצמנו, ישנם כמה דברים שכאשר אנו נשמור עליהם, אנו נישאר מחוברים, נישאר קשורים, ולכן גם כאשר אנו עוברים קשיים, גם כאשר אנו עוברים מעברים, עדיין אנו נשארים.

הדבר הראשון זה תחושת שייכות, לא משנה מה יעבור עלינו, אם יש לנו תחושת שייכות, אנו תמיד נוכל לחזור, אנו יכולים "לחזור" כי אנו שייכים, כאשר אין לנו את תחושת השייכות, אין לנו לאן לחזור!! וכשיש, גם אם תקופה לא היינו, לא קיימנו, אנו עדיין "שייכים" ונחזור. הדבר הנוסף הוא זמן לעצמנו, זמן לחשוב, זמן למנוחה, זמן, זמן להתבוננות לאחור, זמן לתכנון העתיד, זמן, כל כך חשוב שיהיה לנו זמן כי לא משנה מה נעבור כאשר אנו במרוץ החיים אין זמן להתבוננות, אין זמן לתקן את הטעויות, אין זמן לשים לב כלל וכלל, אך כאשר אנו מידי פעם לוקחים זמן, אפילו קצת, ופשוט… חושבים, אנו יכולים לשים לב לכל כך הרבה דברים, בפרט כשאנו בתקופה יותר קשה ומאתגרת, אנו צריכים זמן.

לאחר תחושת השייכות הנותנת לנו הזדמנות לחזור, ולאחר שאנו לוקחים לעצמנו זמן, אנו צריכים להקדיש זמן בו אנו מתחדשים, אנחנו אומרים לעצמנו, אוקיי מה שהיה עד עכשיו היה, אבל לאחר מחשבה אולי באמת אפשר לנסות שוב, אולי נעשה משהו שונה, בא נתחיל משהו חדש, כשאנו משמרים את שלושת הדברים הללו, בפרט בזמנים מאתגרים, נשים לב שתמיד יש לנו כוח עוצמתי ביד! ואת זה רצו היוונים לקחת מאיתנו, את אותם כלים שישאירו אותנו מחוברים לעם היהודי, ודווקא עכשיו אולי הגיע הזמן להפר את זממם ולשמר לעצמנו את 3 הרעיונות הללו ביום יום שלנו!

בהצלחה וחג חנוכה שמח!

מבצע חנוכה!

שיחה ראשונית חינם!

המעוניינים לקיים שיחה (בת 20 דקות מקסימום) עם המאמן האישי והמנחה NLP צביקה קליגר, הנכם מוזמנים לתאם מועד לשיחה בטלפון או במייל שיחת היעוץ הראשונית הינה חינם לגולשי דוסיז צרכנות

מספר ליצירת הקשר- 0535414970

מייל: [email protected]

אולי יעניין אותך גם...

תגובות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא רצית לפספס את זה!

דוסיז
לוגו דוסיז צרכנות
העסקים שנפתחו השבוע
ריאיון השבוע
מבצעים
אופנה
בילוי
נופש-ותיירות
בריאות
בריאות
בתוך הבית
בתוך-הבית
גברים
גברים
גדג'טים וחדשנות
גדגטים
חגים
חגי-ישראל
טיפוח
טיפוח
יודאיקה
יודאיקה
יין ואלכוהול
יין
ילדים
ילדים
לימודים
לימודים
לכבוד שבת
לכבוד שבת
מוצרי תינוקות
מוצרי-תינוקות
מוסיקה
מוזיקה
מזון
מסעדות
מסעדות
מזון
משפחה
משפחה
נדל''ן
נדלן
ספרים
ספרים
פיננסים
פיננסים