אוקטיקריה מהי? ד"ר סיון מרסר, מומחית ברפואת עור, אסתטיקה ולייזר

אורטיקריה, היא מחלה על רקע אלרגי, שכיחותה מגיעה לכ- 25 אחוז מכלל האוכלוסייה. למחלה שלל צורות כאשר הנפוצות בהן הן אורטיקריה חריפה ואורטיקריה כרונית, בשני המקרים המחלה באה לידי ביטוי בדמות נגעים בצקתיים, אדומים הנודדים ממקום למקום ומאופיינים בגרד עז.

מבין הגורמים הנפוצים להופעתה: זיהום, תרופות ,עקיצות חרקים, חשיפה לחום \ קור או שינויי מזג אויר, פעילות גופנית, לחץ מקומי ועוד.

תיתכן אורטיקריה עם וללא אנגיואדמה – תגובה חריפה המתבטאת בבצקת של אחד או יותר מהאיברים הבאים: עפעפיים, שפתיים , אזניים, גניטליה, ריריות הפה ,לשון,  לוע  ודרכי הנשימה ו\או עיכול. מצב שעלול לסכן חיים ודורש פניה למוקדי רפואה דחופים באם מתקיים קוצר נשימה.

מה ההבדל בין אורטיקריה חריפה לכרונית?  אורטיקריה חריפה מתבטאת באירועים חוזרים של התסמינים כאמור…. היא נמשכת על פני ימים –  שבועות ובאופן נדיר כל אפיזודה תמשך למעלה מ-12 שעות. היא חולפת כליל בתום התקופה. 

מתי המחלה תוגדר אורטיקריה כרונית? אורטיקריה נחשבת כרונית אם תסמיניה מופיעים למעלה משישה שבועות ועלולים להישנות כל כמה חודשים או שנים. במקרים אלו יש לבצע בירור של הגורמים הידועים כעלולים לגרום למחלה ולטפל בהם. חשוב לזכור כי במצב כרוני האדם נמצא בחוסר ודאות , ואינו יכול לנבא  מתי יופיעו הנגעים ויפריעו לשגרת יומו משום שמחצית מהמקרים הינם בעלי סיבה עלומה.

הטיפול מבוסס על תרופות ממשפחת נוגדי היסטמין (אנטי אלרגי).

תגובות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דוסיז
לוגו דוסיז צרכנות
העסקים שנפתחו השבוע
ריאיון השבוע
מבצעים
אופנה
בילוי
נופש-ותיירות
בריאות
בריאות
בתוך הבית
בתוך-הבית
גברים
גברים
גדג'טים וחדשנות
גדגטים
חגים
חגי-ישראל
טיפוח
טיפוח
יודאיקה
יודאיקה
יין ואלכוהול
יין
ילדים
ילדים
לימודים
לימודים
לכבוד שבת
לכבוד שבת
מוצרי תינוקות
מוצרי-תינוקות
מוסיקה
מוזיקה
מזון
מסעדות
מסעדות
מזון
משפחה
משפחה
נדל''ן
נדלן
ספרים
ספרים
פיננסים
פיננסים