1

לייקים

דווקא עכשיו – מפסיקים לעשן סיגריות!

נתוני העישון במגזר החרדי: פחות מבוגרים מעשנים סיגריות, יותר מודעות לתחליפי עישון

שתפו:

דווקא עכשיו – מפסיקים לעשן סיגריות!

נתוני העישון במגזר החרדי: פחות מבוגרים מעשנים סיגריות, יותר מודעות לתחליפי עישון

שתפו:

לפי מחקר הרגלי עישון שנערך לאחרונה במגזר החרדי 39% מהגברים החרדים בגילאי 25-34 מעשנים בממוצע 12 סיגריות ליום; לעומת זאת רק 13.2% מהגברים בגילאי 45+ המעשנים סיגריות; יותר מודעות ומעבר לתחליפים נטולי עשן  כל הנתונים

שנה למגפת הקורונה – מה השתנה בהרגלי העישון במגזר החרדי: מחקר עומק שנערך על ידי חברת המחקר שילוב I2R מגלה כי עישון סיגריות במגזר החרדי מתרכז בקרב צעירים עד גיל 34, ולעומת זאת רק 13.2% מהמבוגרים בגילאי 45 ומעלה מעשנים בקביעות. כמו כן חלה עלייה משמעותית במודעות במגזר החרדי לתחליפי עישון, בהם טבק לחימום ללא שריפה וללא עשן, עם 48% מודעות בשנת 2020 לעומת 39% בלבד אשתקד (המדידה נערכה ברבעון האחרון של השנה).

עוד עולה מהמחקר, כי ממוצע צריכת הסיגריות ליום בקרב המעשנים עומד על 11.4, בדומה לממוצע באוכלוסייה הכללית. שיעור המעשנים הכולל במגזר עומד על 10.6% בלבד, לעומת 24.2% במגזר הכללי, אם כי חשוב לזכור כי האוכלוסייה החרדית צעירה מאוד, עם גיל חציוני 16, לעומת 34 במגזר הכללי.

מפילוח גילאי המעשנים עולה כי 33% מהצעירים החרדים בגילאי 18-24 מעשנים, כך גם 39.6% בגילאי 25-34. לעומת זאת רק 14.2% בגילאי 35-44 מעשנים, וכאמור, רק 13.2% מהגברים החרדים בגילאי 45 ומעלה מעשנים סיגריות בקביעות, זאת לעומת 33.5% במגזר הכללי המעשנים בגילאים אלו.

ממחקרי עומק במגזר החרדי עולה כי גוברת המודעות לנזקי עישון הסיגריות, במיוחד בשנה האחרונה, כאשר יותר ויותר מעשנים פונים לקבלת סיוע לגמילה מעישון, המסוכן לבריאות וגורם לתחלואה קשה רח"ל.

סיכויי ההצלחה בגמילה עולים משמעותית כשיש סיוע מקצועי, כגון השתתפות בסדנאות לגמילה מעישון המוצעות ללא תשלום בקופות החולים. בחלק מהקופות ניתן גם שירות תמיכה טלפוני לנגמלים מעישון. ניתן גם להיעזר בליווי קצר של רופא המשפחה.

כמו כן, ניתן להיעזר בתכשיר תרופתי במידת הצורך: החל מתחליפי ניקוטין, כגון: מסטיקים ומדבקות, הנמכרים ללא מרשם, או תרופות המסייעות בגמילה מעישון, שניתנות על פי מרשם רופא בלבד. מחקרים מצביעים על כך שעזרי גמילה אלו מגדילים את סיכויי ההצלחה בגמילה מעישון, ומקלים משמעותית על תסמיני הגמילה, כגון: קשיי ריכוז, השתוקקות לעשן, דיכאון, עצבנות, מתח, תיאבון מוגבר ועוד.

מעשנים בגירים שאינם מעוניינים בהפסקת עישון, שהיא האפשרות הטובה ביותר, עשויים להתעניין בחלופות לעישון סיגריות, שתופסות תאוצה בעולם בשנים האחרונות:

טכנולוגיית חימום טבק

טכנולוגיות שונות, כמו מנגנון ה- IQOS – מתבססות על חימום טבק במקום שריפתו. על פי מחקרים מדעיים, מעבר מלא מסיגריות לשיטות אלה מפחית את חשיפת הגוף לחומרים כימיים מזיקים או שיש להם פוטנציאל להזיק בהשוואה להמשך עישון סיגריות.

אייקוס הוא מוצר המיועד למעשנים בגירים והמכשיר האלקטרוני הראשון אי פעם שקיבל היתר שיווק מה-FDA לאחר שקיים סקירה מקיפה שארכה כ-4 שנים. ה- FDA ציין כי חימום הטבק במכשיר במקום לשרוף אותו "מפחית משמעותית את החשיפה לכימיקלים מזיקים" בהשוואה לעישון סיגריות.

סיגריה אלקטרונית

סיגריות אלקטרוניות הן קבוצה מגוונת של מתקני אידוי המדמים את פעולת העישון ומשמשים תחליף עישון רגיל לשם צריכה של ניקוטין. מכשירים אלו מכילים בדרך כלל ניקוטין, טעמים ותוספים נוספים שאותם שואף המשתמש באמצעות תרסיס (אירוסול).

מוצר זה נבדל מהסיגריה הרגילה בכך שאינו מכיל עלי טבק או תהליך של בעירה, אלא מכיל ניקוטין נוזלי, ומנגנון הפעולה שלו כולל סוללה חשמלית אשר מחממת את הניקוטין. עם החימום, הופך הניקוטין הנוזלי לאדים. החימום מופעל באמצעות שאיפה של הסיגריה על ידי המשתמש, השואף את הניקוטין שעבר אידוי.

אולי יעניין אותך גם...

תגובות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא רצית לפספס את זה!

דוסיז
לוגו דוסיז צרכנות
העסקים שנפתחו השבוע
ריאיון השבוע
מבצעים
אופנה
בילוי
נופש-ותיירות
בריאות
בריאות
בתוך הבית
בתוך-הבית
גברים
גברים
גדג'טים וחדשנות
גדגטים
חגים
חגי-ישראל
טיפוח
טיפוח
יודאיקה
יודאיקה
יין ואלכוהול
יין
ילדים
ילדים
לימודים
לימודים
לכבוד שבת
לכבוד שבת
מוצרי תינוקות
מוצרי-תינוקות
מוסיקה
מוזיקה
מזון
מסעדות
מסעדות
מזון
משפחה
משפחה
נדל''ן
נדלן
ספרים
ספרים
פיננסים
פיננסים