0

לייקים

תאגיד אל"ה בקריאה לצרכנים ממשו את זכותכם…

כל בית עסק שמוכר מיכלי משקה חייב לקבלם בחזרה תמורת דמי הפיקדון

שתפו:

תאגיד אל"ה בקריאה לצרכנים ממשו את זכותכם…

כל בית עסק שמוכר מיכלי משקה חייב לקבלם בחזרה תמורת דמי הפיקדון

שתפו:

משבר הקורונה הביא לסגירת המסעדות ובתי הקפה וגרם לשינוי בהרגלי הצריכה של מיכלי המשקה ברי הפיקדון המגיעים לבתים, למשרדים או לפארקים ולגינות הציבוריות במשלוחים ובטייק אווי. כתוצאה מכך ישנם מיכלים רבים בידי הציבור שעשויים להגיע לפח והציבור לא תמיד מודע לקלות שבה יכול לקבל את דמי הפיקדון  

אז מי חייב על פי חוק לקלוט את מיכלי המשקה ולשלם תמורתם את דמי הפיקדון? 

תאגיד המחזור אל"ה, הפועל ללא מטרת רווח כדי לקדם את מחזור מיכלי המשקה בישראל, יוצא בקריאה לכלל הציבור בישראל לממש את זכותו לקבל בחזרה את דמי הפיקדון ומדגיש כי על פי חוק, כל בית עסק שמוכר מיכלי משקה מלאים בפיקדון דוגמת מכולות, סופרים, פיצוציות וחנויות נוחות,  חייב גם לקבל בחזרה מהצרכנים מיכלי פיקדון ריקים. רק בית עסק ששטחו קטן מ- 28 מ"ר רשאי להחליט שהוא מקבל בחזרה רק את המיכלים שנקנו אצלו. מדובר על 50 יחידות לצרכן ביום.

בשנה האחרונה, עם פרוץ משבר הקורונה שהוביל לסגירת המסעדות ובתי הקפה, השתנו הרגלי הצריכה של הציבור שעבר לרכישה באמצעות פלטפורמות המשלוחים והטייק אווי, מה שגורם לכך שמרבית מיכלי המשקה המסומנים כברי פיקדון מגיעים לבתי הלקוחות, למשרד, או לפארקים ולגינות הציבוריות, במקום שייאספו בצורה מסודרת ויועברו למחזור כפי שנהגו לעשות בעלי המסעדות ובתי הקפה בתקופת טרום הקורונה. במציאות החדשה הזו נוצר מצב בו הצרכנים לא מודעים כלל כמה קל לקבל בחזרה עבור מיכלים אלה את דמי הפיקדון וכתוצאה מכך לא פעם משליכים את המיכלים בפחים הרגילים ואינם מגיעים למחזור.

אספתם כמות גדולה של מיכלים?  לצורך כך, מפעילה אל"ה ערוצים נוספים בהם אפשר להחזיר בבת אחת כמות גדולה של מיכלים. לאחרונה הכריז תאגיד אל"ה על מבצע ארצי רחב היקף, "אתגר האיסוף הקבוצתי של אל"ה", המאפשר לתושבים, קבוצות וקהילות שאספו מעל 1,200 מכלי משקה עליהם בפירוש חייב בפיקדון 0.30, ליצור קשר עם מוקד השירות במספר 1-700-700-310 ולהזמין את משאית האיסוף של התאגיד ישירות אליכם ולקבל את דמי הפיקדון במקום ובכך, גם לשמור על הסביבה וגם לקבל בחזרה את כספי הפיקדון שמגיעים לכם. ניתן גם להגיע עם הבקבוקים שנאספו לאחת מהתחנות העירוניות שמפעילה אל"ה ולקבל את דמי הפיקדון במקום, לרשימת התחנות המלאה ופרטי הקשר המלאים:

https://ela.org.il/stations.html 

במקרה של סירוב של בית עסק לקבל מכם מיכלים, יש לפנות למוקד התלונות של המשרד להגנת הסביבה: מספר טלפון- 073-2733350/1

דואר אלקטרוני: [email protected].

אולי יעניין אותך גם...

תגובות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא רצית לפספס את זה!

דוסיז
לוגו דוסיז צרכנות
העסקים שנפתחו השבוע
ריאיון השבוע
מבצעים
אופנה
בילוי
נופש-ותיירות
בריאות
בריאות
בתוך הבית
בתוך-הבית
גברים
גברים
גדג'טים וחדשנות
גדגטים
חגים
חגי-ישראל
טיפוח
טיפוח
יודאיקה
יודאיקה
יין ואלכוהול
יין
ילדים
ילדים
לימודים
לימודים
לכבוד שבת
לכבוד שבת
מוצרי תינוקות
מוצרי-תינוקות
מוסיקה
מוזיקה
מזון
מסעדות
מסעדות
מזון
משפחה
משפחה
נדל''ן
נדלן
ספרים
ספרים
פיננסים
פיננסים