7

לייקים

עשרה מי יודע? זאב ינאי, מנכ"ל "גלאי תקשורת"

זאב, אנחנו שמחים לארח אותך בדוסיז צרכנות. תודה שהצטרפת אלינו!

ראשית, הרשה לנו לאחל לך מזל טוב ובהצלחה לרגל כניסתך לתפקיד מנכ"ל חברת יחסי הציבור "גלאי תקשורת", שהיא חלק מקבוצת התקשורת בייסברג ולרגל הפיכתך לשותף בקבוצה ובחברה.

זה הולך ככה, תשע שאלות הן זהות לכל המרואיינים שלנו. השאלה העשירית, הינה ייחודית לכל מרואיין לתחומו. נצא לדרך!

איזה מותג מבחינתך ראוי לחיקוי?

מילקי

מה מייחד אותו מבחינתך?

יציבות לעומת חדשנות. הוא אותו המאכל שאכלתי בילדותי, אבל למד בשנים האחרונות להתחדש ולתת לי דרכים נוספות לאהוב אותו.

האם ועד כמה חשוב לייצר בידול למותג?

בלי בידול מותגי, לא יעדיפו את המוצר שלך על פני האחרים.

מה גורם לך לסיים יום עם חיוך?

לדעת שמהלך שעשינו עם לקוח, גם הועיל לו, וגם עשה טוב אבסולוטי.

מהו המהלך שעשית עד היום שהוא מבחינתך המוצלח ביותר?

להביא את שיר השואה "האחרון שנשאר" לטקס יום השואה באו"ם.
במהלך דצמבר 2017 ישבתי עם חבר יקר, היועץ האסטרטגי והיוצר משה קלוגהפט על הגג שלו, והוא סיפר לי על השיר שכתב שנתיים לפני כן. השיר שכתב קלוגהפט דיבר על כך, שבקרוב יישאר רק ניצול שואה אחרון, ומכך נגזר שעלינו לדאוג לאיכות החיים של הניצולים, ובנוסף, שתפקיד נשיאת לפיד הזיכרון הוא עלינו.
את השיר הלחין ושר עמיר בניון שנתיים לפני כן. קלוגהפט ובניון יזמו הקלטה של השיר בעברית, ערבית ואנגלית כדי לייצר כלי לשימור זכר השואה לאומות העולם, ובכך נוצרה פה הזדמנות.
ניסינו לפצח מה אפשר לעשות איתו.
עמיר הזמין את דוד ד'אור ומירי מסיקה להקליט איתו את השיר. ניסינו לפצח איך להפיץ את התוצר המופלא הזה. הפצה במערכות הפצת השירים נראתה סתמית. זה גדול יותר. בדקנו מול הכנסת ובית הנשיא, שהתעניינו בלהשיק את השיר אצלם. ואז העלתה חברתנו, יעל פדהצור, מנהלת התקשורת של סודה סטרים ולשעבר דוברת מרכז פרס לשלום, רעיון ללכת עם השיר לאו"ם, ולשלב אותו בטקס יום השואה הבינלאומי, שאמור להגיע תוך חודש וחצי.
התקשרנו לשגריר באו"ם, דני דנון, ותוך 30 שניות הוא התאהב ברעיון.
הסיפור הפך לסופה תקשורתית בישראל. כשהגענו עם המשלחת לניו-יורק, כל כלי תקשורת בישראל עקב אחרינו. המחמאה הכי גדולה היתה של סיון רהב-מאיר, שאמרה ב"שש עם" בשעות שלפני הטקס "תודה לאל שסוף סוף הם ישירו את השיר הערב, וסוף סוף יסתיים קמפיין יחסי הציבור הזה".
אבל הדבר שצרוב בלבי עד עכשיו היתה השיחה עם סבא. התקשרתי אליו מהרחוב. שלג נפל עליי, והוא בכה לי בטלפון.
קלוגהפט הקדיש את השיר לסבתו ניצולת השואה ששמעה את השיר לפני שנפטרה.
בהמשך השיר הגיע גם לפורום השואה בבית הנשיא ומושמע בכל העולם.
לפעמים יח"צ מייצר מציאות לדורות הבאים

מהו המהלך שעשית עד היום שאתה מתחרט עליו?

בניתי מהלך ללקוח שהיה בשיתוף פעולה עם ארגון נוסף. מתוך קולגיאליות, שיתפתי עם הדובר של הארגון, אך הוא הזדרז להוציא את הסיפור לבד, כדי לקחת את כל הקרדיט לארגון שלו.
בעקבות המקרה הקמתי את PRguru, הקהילה של עולם יחסי הציבור והעיתונות. מקום בו אנחנו מקדמים קולגיאליות ושיתוף פעולה.

מה לדעתך חייב שיהיה בארגז הכלים של בעל העסק כדי להצליח?

היכולת ללמוד, היכולת לשכוח את מה שלמדת ואיננו רלוונטי יותר והיכולת ללמוד מחדש.

מהם מדדי ההצלחה על פיהם צריך כל בעל עסק לבחון את העסק שלו?

ה-KPI שונה בין חברות שונות ובשלבים שונים. בסוף, המטרה היא שהעסק יביט קדימה, יישאף להתייעל ולהתפתח. עם זאת, חלק מההצלחה היא להיות חלק מהקהילה.

ישנן חברות שעדיין לא פונות ייעודית למגזר החרדי, מדוע זה קורה לדעתך?

או שהחברות לא מבינות שיש בחברה החרדית כסף, או שהחברות לא מבינות איך הן יכולות לקחת את הכסף הזה.

אחרי עשרות שנים בתחום, במגזר החרדי רוב פעילות יחסי הציבור מתבצעת תחת מסגרות משרדי הפרסום כשהם מחזיקים מחלקת יחסי ציבור, לעומת זאת בשוק הכללי לכל חברה שמכבדת את עצמה יש משרד פרסום ולצידו פועל משרד יחסי ציבור, אולי זו הזדמנות להסביר לקורא מה ההבדל בין פעילות משרד הפרסום לבין פעילות משרד יחסי הציבור?

אני חושב שדווקא המודל של משרד הפרסום החרדי קרוב יותר למודל שהתעשייה כולה, עם כיפה או בלעדיה, צריכה לשאוף אליו.
רגע, שאלת משהו – אז קודם אענה עליו. משרד פרסום מקדם את לקוחותיו באמצעות מדיה שהוא רוכש בכסף. משרד יחסי ציבור עושה זאת באמצעות שכנוע העיתונות "למסור לו את השטח". קרי, משדל את העיתונאית לכתוב עליו מרצונה ומתוך הבנתה שיש בפרסום עניין ציבורי.

עכשיו אפשר לחזור לנקודה שלי? מצוין.
תעשיית יחסי הציבור במשבר מתמשך, שהועצם בקורונה. העניין הוא שכדי לקדם לקוח, אי אפשר להסתפק רק בכלי אחד. יועץ טוב, צריך לדעת להשתמש במגוון כלים – יחסי ציבור, סושיאל ודיגיטל, לכל הפחות. חובה היום שיהיה לו סטודיו ויכולות וידיאו. ותקשורת מגזרית, זה כבר ההמשך המתבקש.
מרבית ענף יחסי הציבור מחזיק בכלי אחד או שניים, וזה מקשה על הלקוח ועל המשרד עצמו. אני חושב שאנחנו נראה יותר מהלכים של פרילנאסרים ומשרדים מתלכדים עם בעלי מקצועות שונים בתחום התקשורת השכנועית. זה מה שאני עשיתי במהלך של כניסתי לקבוצת בייסברג, ואני מאמין, שזה הכיוון אליו פונה העולם החדש.

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter
דוסיז ברשתות החברתיות

אולי יעניין אותך גם...

VER 0.6

תגובות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ריאיון השבוע
001-microphone
מבצעים
מבצעים
אופנה
אופנה
בילוי
נופש-ותיירות
בריאות
בריאות
בתוך הבית
בתוך-הבית
גברים
גברים
גדג'טים
גדגטים
חגים
חגי-ישראל
טיפוח
טיפוח
יודאיקה
יודאיקה
יין ואלכוהול
יין
ילדים
ילדים
לימודים
לימודים
לכבוד שבת
לכבוד שבת
מוצרי תינוקות
מוצרי-תינוקות
מוסיקה
מוזיקה
מזון
מסעדות
מסעדות
מזון
משפחה
משפחה
נדל''ן
נדלן
ספרים
ספרים
פיננסים
פיננסים
קהילה
קטגוריה קהילה
רכב
רכב