״פסטיבל האור״ הירושלמי, שכבר תפס לו מקום של כבוד בעולם הקרנות הענק בשטחי חוץ הותאם לקורונה: 20 מיצגי התאורה והווידאו שפוזרו בכל העיר, תוכננו ונבנו כך שניתן יהיה לצפות בהם במהלך נסיעה ברכב. ״מדובר באחד האירועים המאתגרים שביצענו״
"פסטיבל האור" בעיר העתיקה בירושלים, שמהווה את אחד האירועים הגדולים והמרתקים בעולם בהיקפו בשימוש בתחום ״אומנות האור״ ובטכנולוגיית Video Mapping, קיבל השנה, עם מגבלות הקורונה, שינוי קל: הצופים חולפים על פני מבני הציבור והמבנים ההיסטוריים והתרבותיים במכוניותיהם. הרעיון פשוט: בוחרים מבנה (רצוי ענק), מחכים לחושך ומקרינים עליו יצירות אמנות וידאו צבעוניות ודינמיות שנראות למרחוק.
מעצב התאורה והיזם גיל טייכמן וחברת קלין לד, שמובילה את תחום מסכי הלד וההקרנה בישראל,
עמדו בפני משימה מאתגרת. "הפרויקט הינו ללא ספק אחד מהמרגשים בהם נטלנו חלק עד כה״, מסביר דניאל אדר, מנכ״ל החברה. הוא מספר שבשלב ראשון יצא צוות החברה למפות את האתרים השונים שנבחרו להשתתף באירוע, מתוך רצון לספק חוויית צפייה ונראות מכל זווית אפשרית (לאור העובדה שהמבקרים השנה מסיירים לאורך המסלול וצופים באירוע מתוך מכוניותיהם…).
הפרוייקט נמשך 8 ימים ובמסגרתו נכללו עבודות אור, הקרנות על אתרים היסטוריים, תרבותיים ותיירותיים, תאורה צבעונית עוצרת נשימה, מיצגי וידאו אינטראקטיביים ומופעי לייזר. המסלול השנה כלל 20 אתרים שונים בעיר, כשבין האתרים היותר מוכרים בהם ניתן היה לעבור: גשר המיתרים, משכן הכנסת, מנזר המצלבה, חומות העיר העתיקה, גן סאקר, מגדל דוד, מוזיאון ישראל ובית המשפט העליון והוא הסתיים במיצג מוסיקלי אקטיבי שמתקיים בחניית מתחם התחנה בעיר.
לטובת החלק של ההקרנה בחרה קלין לד לעשות שימוש במקרני Epson, לאחר שיתוף פעולה מוצלח בעבר. ״המקרנים שלנו משתתפים כיום באופן פעיל באינספור כנסים, אירועי חוצות ומופעי ענק ברחבי העולם״, אומר יעקב (קובי) כהן, מנהל תחום מקרנים ב-Epson ישראל. ״הם קלים ביותר בשימוש, מפגינים מקור אור עוצמתי במיוחד ועמידים ביותר לכל פגעי הסביבה״.
אדר: "אין ספק שמדובר באחד האירועים המאתגרים שביצענו מאז הקמת החברה, כבר משלב ההיערכות ומיפוי האתרים, דרך ההתמודדות עם הקמה מורכבת בתנאי מזג אויר קשים ולבסוף ההפעלה של הציוד המתקדם והמחשבים שפרוסים למעשה בכל רחבי העיר וכל זה עם אפס תקלות. קלין לד הוכיחה שוב שהיא מסוגלת להתמודד עם כל אתגר ולספק את תוצאה שלא רק אנו גאים בה, אלא כל תושבי ירושלים״.
הפרויקט בוצע ביוזמה של המשרד לענייני ירושלים ומורשת, עיריית ירושלים, הרשות לפיתוח ירושלים ומשרד התיירות.