24

לייקים

עשרה מי יודע? חיים קליגר מו"ל הספר "איך למכור ארטיק לחרדים?" על שיווק ופרסום למגזר החרדי

חיים, אנחנו שמחים לארח אותך בדוסיז צרכנות. תודה שהצטרפת אלינו!

עשרה מי יודע? חיים קליגר מו"ל הספר "איך למכור ארטיק לחרדים?" על שיווק ופרסום למגזר החרדי

חיים, אנחנו שמחים לארח אותך בדוסיז צרכנות. תודה שהצטרפת אלינו!

שתפו:

זה הולך ככה, תשע שאלות הן זהות לכל המרואיינים שלנו. השאלה העשירית, הינה ייחודית לכל מרואיין לתחומו. נצא לדרך!

1. איזה מותג מבחינתך ראוי לחיקוי?

ROLEX

2. מה מייחד אותו מבחינתך?

מה שמייחד אותו מבחינתי זה המיצוב היוקרתי שלו. בהקמתו של "המבשר" שהיתה לי הזכות והכבוד להיות סמנכ"ל השיווק שלו מיום הורתו, זו גם ההזדמנות לאחל לו מזל טוב לרגל חגיגת הבר מצווה שלו, עיצבתי פעם מודעה שרצתה לבטא את חשיבותו וערכו של הזמן, לוויז'ואל של המודעה השתמשתי בתמונה של שעון ROLEX לא חלפו כמה שעות מאז פורסמה המודעה וקיבלנו מכתב מעו"ד החברה על שימוש בתמונה שלהם, אז הבנתי איך משמרים את ערכו של מותג! (הסתדרנו עם העו"ד, לא לדאוג!)

3. האם ועד כמה חשוב לייצר בידול למותג?

בידול למותג הוא כמו שמו של האדם, הוא התמהיל המלא של מה שמייצג אותו, כשאנחנו אומרים את שמו של מישהו יש לנו מול העיניים תמונה מאוד ממצה של אישיותו של האדם מעבר למראה הפיזי שלו, תנסו רגע לומר שם של מישהו, הבנו? כך זה שמו של מותג, מדובר בתמהיל שלם של ערכים שאנחנו חשים אל מול המותג הזה. לכן ערכו של המותג ובידולו הוא משהו שבלעדיו לא ניתן לבנות תהליכי שיווק ומכירה. אם עדיין לא יצרתם בידול למותג שלכם, תעשו את זה במיידית!

4. מה גורם לך לסיים יום עם חיוך?

האמת שב"ה היום שלי מאוד עמוס, אני מאוד משתדל שחלקו יהיה מלא עם מעשים טובים, היתה לי הזכות להקים לפני כשבע שנים את קבוצת האונליין "חסד בישראל" של היועצים הרפואיים ומתאמי קשרי הקהילה של כל קופות החולים, בתי החולים וארגוני החסד העוסקים בתחומי הרפואה, זו קבוצה שמלאה (עד אפס מקום) במלאכי החסד, כשנופלת בחלקי הזכות להשיג תרופה שאינה בסל הבריאות ועלותה מגיעה לעשרות אלפי שקלים לחולה שזקוק לה, זה משהו שגורם לי לסיים את היום עם חיוך!

5. מהו המהלך שעשית עד היום שהוא מבחינתך המוצלח ביותר?

האמת שאנחנו בראשיתו, דרך ארוכה ומאתגרת עדיין לפנינו בס"ד, אבל המהלך של הקמתו של הסטרטאפ עליו אני שוקד בשנתיים האחרונות GetMedia רכש וניהול לעולם הפרסום, זהו המהלך המוצלח ביותר. אסביר מעט, ראשית, בשורה וחצי, GetMedia עושה לתחום הפרסום את מה שבוקינג עשו לתחום המלונאות וגטקסי עשו לתחום המוניות, היא מאפשרת למפרסם לתקשר ישירות מול המדיה ללא צורך למתווכים בדרך, לשם העולם הולך היום – להוציא את ה"מידלמן", לחסוך את המתווכים.

אז נכון שאנחנו בשלב של סיום פיילוט מוצלח בישראל ב"ה וכעת אנחנו עושים את צעדינו הראשונים לקראת הכניסה לשוק בארה"ב יחד עם שותף אסטרטגי שבימים אלו אנו עומדים לסכם את שיתוף הפעולה, נדרשת מאיתנו עוד עבודה רבה, אבל אני אוהב אתגרים, אני אוהב לעשות מהלכים שוברי שוויון, לא לחשוש לחשוב מחוץ לקופסא, זה מה שמניע אותי בס"ד מאחורי המהלך של GetMedia, כשבאתי עם הרעיון הזה כתוב על דף נייר לחבר טוב להציג לו את הרעיון, הוא נדהם מהרעיון, אבל אמר לי אתה לא מפחד? אתה יוצא פה למלחמת עולם, עניתי לו "אתה מכיר אותי מספיק שנים, פחד זה לא החלק החזק שלי" אז בעז"ה אני מאמין שבשנה הקרובה נוכל לומר גם על המהלך הזה "מזמור לתודה!"

6. מהו המהלך שעשית עד היום שאתה מתחרט עליו?

אני דווקא מתחרט על משהו שלא עשיתי ולמי שמגיע לקריאת הראיון עד כאן, אני ממליץ בחום שכן יעשה אותו! אני מתחרט שלא למדתי אנגלית, אין לי ספק שלו הייתי דובר אנגלית הרבה מחסומים שאני עומד בפניהם היום היו כלא היו. הכל כמובן בס"ד.

7. מה לדעתך חייב שיהיה בארגז הכלים של בעל העסק כדי להצליח?

חזון, חשיבה מחוץ לקופסא, תעוזה, עיקשות עיקשות עיקשות – אני מתעקש על זה!!! או אם תרצו לכבס קצת את המילה, דבקות במטרה.

8. מהם מדדי ההצלחה על פיהם צריך כל בעל עסק לבחון את העסק שלו?

בראש ובראשונה מידת שביעות הרצון של הלקוחות שלו ולקוחות חוזרים, אין אינדיקציה טובה יותר לעסק בריא. חשוב לפעול על פי תכנית עסקית מסודרת. ומשהו נוסף, כשהוא פותח בבוקר ונועל בערב את דלת העסק עם חיוך! טיפ קטן, מניסיון אישי מוצלח, תקשיבו לנשותיכן, הן הברומטר הטוב ביותר לדעת אם אתם צועדים במסלול נכון גם בעסק שלכם!

9. ישנן חברות שעדיין לא פונות ייעודית למגזר החרדי, מדוע זה קורה לדעתך?

הרבה בגלל ריחוק חברתי ותרבותי, אני חושב שכיום אין כמעט חברה לפחות כזו שחושבת על התפתחות ומזהה תהליכים בשווקים שלא מודעת לכך שהמגזר החרדי הינו אחד ממנועי הצמיחה המשמעותיים ביותר במשק הישראלי, אנחנו מדברים על מגזר שעוד כמה שנים ימנה בלעה"ר כשני מיליון נפש, זה לא פלח צרכני שאפשר להתעלם ממנו. הבעיה שאנשים סוחבים איתם סטריאוטיפים ודעות קדומות והם מביאים אותם מהבית לעבודה. וכאן, כאן לדעתי גם לנו כאנשי שיווק במגזר החרדי יש לנו תפקיד שהוא הרבה יותר מתפקיד עסקי, יש כאן גם שליחות שאני רואה בה גם קידוש ה'.

10. איך למכור ארטיק לחרדים? ועוד בחורף…

אכן, ב"ה בסיעתא דשמיא אחרי כמה וכמה חודשים של כתיבה מרתקת שהחלה עם הבידוד שלי בתחילת תקופת הקורונה אני זוכה בחסדי שמים לברך על המוגמר, שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה. גם כאן אני חייב תודה והערכה לרעייתי שדחפה אותי לעמוד באתגר המורכב הזה.

כשניגשתי לכתוב את הספר שאלה אותי אשתי "עם מה אתה רוצה שיצא הקורא כשהוא מסיים לקרוא את הספר?" עם שני דברים, עניתי לה. האחד, היכרות עם המגזר החרדי ואכן אני חושב שפתחתי חלון ראווה מכובד על המגזר החרדי ודבר שני זה, ארגז כלים אולטימטיבי לשיווק ופרסום במגזר החרדי, גם כאן בס"ד ובהשקעה חשיבתית מעמיקה אני חושב שקוראי הספר, גם בעלי עסקים גדולים, גם כאלה שיש להם עסק קטן או מכירה ביתית, גם אם הם חרדים וגם אם לא, הקורא יקבל כאן סט כלים מושלם לעבודת השיווק והפרסום של העסק, של העמותה, של הארגון בראשו הוא עומד.

פרט מרתק נוסף בספר, אותו אני אחשוף כאן לראשונה, במיוחד לקוראי "דוסיז צרכנות" במהלך הספר יצרתי מעין הפוגות כאלה משטף הכתיבה ובהם אני שותה כוס קפה עם אורחים מרתקים עימם שוחחתי במהלך כתיבת הספר אודות נושאים מרכזיים עליהם כתבתי, זה מעין "פודקאסט" כתוב. יש לי חמש או שש הפסקות קפה כאלה במהלך הספר, הקפה היה מעולה! מוזמנים לרכוש כעת את הספר במכירה מוקדמת במחיר מבצע בקישור המצ"ב shop.chaimkliger.com או בכפתור ל'אתר בית העסק'.

בעז"ה במהלך שבוע הבא אנחנו נכנסים להדפסה, אין ספק, פרק הסיום המרגש ביותר בתהליך. כאן המקום להודות לכל אלו שליוו אותי בתהליך, כדי לא לשכוח חלילה אף אחד לא אתחיל לפרט את שמותיהם, אך הם נצורים בליבי!

אולי יעניין אותך גם...

תגובות אחרונות

2 תגובות

  1. ראיון מדיוק וממצה, קצר אך מלא תוכן, מעט מילים אבל כל אחת עם משמעות רבה!
    מכיר את חיים ופועלו, ואכן הוא איש חסד ואמת, ישר דרך, מלא רעיונות כרימון, ובכלל אדם מבריק!
    ישר כח!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא רצית לפספס את זה!

דוסיז
לוגו דוסיז צרכנות
העסקים שנפתחו השבוע
ריאיון השבוע
מבצעים
אופנה
בילוי
נופש-ותיירות
בריאות
בריאות
בתוך הבית
בתוך-הבית
גברים
גברים
גדג'טים וחדשנות
גדגטים
חגים
חגי-ישראל
טיפוח
טיפוח
יודאיקה
יודאיקה
יין ואלכוהול
יין
ילדים
ילדים
לימודים
לימודים
לכבוד שבת
לכבוד שבת
מוצרי תינוקות
מוצרי-תינוקות
מוסיקה
מוזיקה
מזון
מסעדות
מסעדות
מזון
משפחה
משפחה
נדל''ן
נדלן
ספרים
ספרים
פיננסים
פיננסים