2

לייקים

המדריך המלא לרפאוה סינית!

איך אומרים כאב בסינית? כך הסינים מעלימים את הכאב, המדריך המלא ממומחי כללית רפואה משלימה

שתפו:

המדריך המלא לרפאוה סינית!

איך אומרים כאב בסינית? כך הסינים מעלימים את הכאב, המדריך המלא ממומחי כללית רפואה משלימה

שתפו:

הטיפול בכאב ברפואה סינית מגוון מאוד ומותאם ספציפית לסוג הכאב ולמטופל. המילה כאב לפי הסינים מפורשת כ"חסימה" או בעגה הרפואית "סטגנציה". חסימה כזאת יכולה להיגרם ממגוון רחב של גורמים, הנה הראשיים שבהם והכאבים שהם מביאים עמם, והכי חשוב – כיצד ניתן לטפל בה

לפני שנצא לדרך – הבהרה קטנה אך חשובה: האבחון והבנת המחלה בראייה של הרפואה הסינית מתבססים על ידע עתיק מאוד, ולכן גם המינוחים שונים מאוד מעולם הרפואה המערבית ומהמושגים המוכרים לנו.

חוסר זרימת דם שמובילה לתקיעות של דם – זהו המצב שמביא לרוב לכאבים הקשים ביותר. מדובר על כאב חד ודוקר כמו: כאבי מחזור חריפים, מיגרנות קשות, כאבי גב קשים מאוד. בטיפולים במצב כזה ננסה להביא להקלה באמצעות ייצור של תנועה קלה שתשחרר את התקיעות, לצד חימום של האזור (בטן תחתונה או גב תחתון למשל).

הצטברות של לחות אלו כאבים שמלווים ומאופיינים בתחושת כבדות ונפיחות כמו: דלקות פרקים, מיגרנות עם תחושה של מגבת רטובה שעוטפת את הראש וכדומה. הלחות היא למעשה נוזלים שהצטברו בגוף וגרמו עם הזמן לכאב באזור ההצטברות.

חדירה של רוח קרה לגוף – זהו כאב פתאומי, שמופיע בדרך כלל באזור פלג הגוף העליון (הצוואר והשכמות). הוא נגרם מחשיפה לא מבוקרת לקור (מזגנים, יציאה עם שיער רטוב מהבית ועוד). גם מיגרנות פתאומיות יכולות להתאים לתיאור, בעיקר בעורף. הפתאומיות של הכאב נובעת מפני שהקור חודר לגוף ללא התראה ועולה מעלה. כדי לטפל בסוג כזה של כאב, המטפל יתמקד תמיד בסילוק הקור והרוח ובהנעת הדם.

איתור סוג החסימה הוא רק חלקו הראשון של הטיפול ברפואה הסינית, השלב הבא יהיה התאמת אחת או יותר מטכניקות הקיימות שיוכלו לסייע בטיפול בכאבים האלה:

דיקור סיני
הגוף מחולק למערכת מסלולי אנרגיה הנקראים מרידיאנים, אותם מסלולים אחראים על תנועה סדירה של צ'י ודם בגוף. כאשר המרידאנים נפגעים מסיבה זו או אחרת, יכול להיווצר כאב לאורכו של המרידיאן. כאן נכנס לפעולה המטפל, שבעזרת תשאול מעמיק, לצד אבחון של הדופק והלשון, מאתר את המקור העמוק לכאב. אחר כך עוברים לשלב המעשי של הטיפול – החדרת מחטים עדינות וסטרילויות לאורך המרידיאן ה"תקוע" שמאפשרות את  פתיחת המסלולים ותנועה חלקה של צ'י ודם. המטרה של הפעולה הזאת היא להוביל להקלה בכאב.

צמחי מרפא סינים
אומנות הרכבת הצמחים הולכת אלפי שנים אחורה לסין העתיקה, קיימים כמה צמחים עיקריים לטיפול בכאב, חלקם ידועים לכל בית בעולם המערבי. כך למשל, כורכום שנחשב מצוין כמניע דם ויוכל לסייע בהקלה על כאבי מחזור, דלקות פרקים וכאבי כתפיים.

ענף עץ התות, שנקרא "סאנג זי" משמש גם הוא להקלה על כאבים, לשיפור זרימת הדם, ולכן המטפל יתאים אותו למטופלים שמתמודדים עם מיגרנות או כאבי גב המקרינים לגפיים ועוד.

גם קינמון, צמח האנגליקה ועוד רבים וטובים משמשים לטיפול במגוון רחב של כאבים – הסוד הוא בהתאמה האישית של פורמולת הצמחים לכל מטופל, המצב שלו והמאפיינים הייחודיים שלו. אין ליטול צמחי מרפא ללא התייעצות עם מטפל מקצועי.

טווינא
אומנות הפיזיותרפיה הסינית הנקראת טווינא משתלבת גם היא ברפואה הסינית המסורתית שבאמצעות מגע על הגוף, לחיצות ממוקדות על נקודות הדיקור וטכניקות מיוחדות נוספות יכולה להקל על כאבים, לעיתים קרובות בצורה משמעותית.

טכניקות נוספות
כוסות רוח, גוואשה, מוקסה, טכניקות מיוחדות של חימום המחט – כולן משמשות את המטפלים ברפואה ההסינית לייצר הנעה של זרימת דם, לשחרר ולפזר את התקיעות באזור הכאב וכך להקל על הכאבים ולדאוג שהגוף יתחיל בתהליכי ריפוי שיסייעו למנוע כאבים עתידיים.

תזונה
על פי הרפואה הסינית לתזונה יש חשיבות עצומה שיכולה להשלים את הטיפול הפיזי. קיימים מזונות שיעזרו לטיפול בכאב כגון: אננס, אבטיח, גריסי פנינה ותבלינים כמו: הל, קינמון וכורכום שיהיו כולם רכיבי חובה במטבח אצל מטופלים הסובלים מכאב כרוני.

טיפ שימושי לטיפול בכאב בבית
קחו גרב כותנה נקייה, מלאו אותה לגובה שני שליש באורז יסמין ושליש זרעי שומר. חממו  במיקרוגל כ-60 שניות (תלוי בעוצמת המיקרו שלכם), לאחר מכן יש לוודא כי הגרב לא רותחת מדי, והניחו אותה על האזור הכואב – כך תוכלו להשיג הקלה מסוימת בלי לצאת מהבית.

מחקרים ברפואה הסינית
בשנים האחרונות הצטברו מחקרים רבים המצביעים על יכולתה של הרפואה הסינית לסייע בטיפול בכאבים.

טל אליאס הוא רכז תחום דיקור סיני בכללית רפואה משלימה.

אולי יעניין אותך גם...

תגובות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא רצית לפספס את זה!

דוסיז
לוגו דוסיז צרכנות
העסקים שנפתחו השבוע
ריאיון השבוע
מבצעים
אופנה
בילוי
נופש-ותיירות
בריאות
בריאות
בתוך הבית
בתוך-הבית
גברים
גברים
גדג'טים וחדשנות
גדגטים
חגים
חגי-ישראל
טיפוח
טיפוח
יודאיקה
יודאיקה
יין ואלכוהול
יין
ילדים
ילדים
לימודים
לימודים
לכבוד שבת
לכבוד שבת
מוצרי תינוקות
מוצרי-תינוקות
מוסיקה
מוזיקה
מזון
מסעדות
מסעדות
מזון
משפחה
משפחה
נדל''ן
נדלן
ספרים
ספרים
פיננסים
פיננסים