0

לייקים

המרכז הרפואי לניתוחי קטרקט מתקדמים באמצעות טכנולוגיית לייזר בישראל לציבור החרדי: רוזן מדיקל סנטר

ניתוחי קטרקט בטכנולוגיית לייזר חדשנית מבוצעים ע"י טובי המנתחים במרכז הרפואי מדיקה RMC – רוזן מדיקל סנטר בעפולה המותאם לצרכי הציבור החרדי

המרכז הרפואי לניתוחי קטרקט מתקדמים באמצעות טכנולוגיית לייזר בישראל לציבור החרדי: רוזן מדיקל סנטר

ניתוחי קטרקט בטכנולוגיית לייזר חדשנית מבוצעים ע"י טובי המנתחים במרכז הרפואי מדיקה RMC – רוזן מדיקל סנטר בעפולה המותאם לצרכי הציבור החרדי

שתפו:

ניתוח קטרקט הוא אחד הניתוחים הנפוצים והשכיחים, ורבים במגזר החרדי בוחרים לבצע אותו במרכז הרפואי מדיקה RMC – רוזן מדיקל סנטר בעפולה, אשר מציע מחד שירות מקצועי ואישי על ידי טובי המנתחים ומאידך התאמה והבנה לצורכי הציבור החרדי.

על מנת להבין את הייחודיות והחדשנות של ניתוחי קטרקט באמצעות טכנולוגיית לייזר, קיימנו ראיון עם ד"ר ענאן עבאסי, סגן מנהל המרכז הרפואי זיו בצפת, מומחה למחלות וניתוחי עיניים, מנתח עיניים במדיקה רוזן מדיקל סנטר עפולה.

"התפתחות קטרקט בעדשת העין היא תופעה שכיחה למדי, המתחילה בדרך כלל בין גיל 60 לגיל 70, אולם היא עלולה להופיע גם בגיל צעיר יותר" מסביר ד"ר עבאסי "זהו מצב שכיח שבו מופיעה בעדשת העין עכירות, אשר יוצרת טשטוש  וירידה בחדות  הראייה. בעין בריאה, העדשה היוצרת מיקוד של קרני האור – שקופה לחלוטין. בזכות עובדה זו מתקבלת תמונה חדה וברורה. בעין שהתפתח בה קטרקט, גורמת העכירות בעדשה להפרעה בראייה. הפרעה זו עלולה להחמיר ולגרום לפגיעה משמעותית יותר בראייה. הטיפול הוא ניתוח קטרקט אשר במהלכו מוציאים את עדשת העין המקורית ובמקומה משתילים עדשה חדשה וצלולה".

מהו ההבדל בין ניתוח קטרקט רגיל לניתוח קטרקט באמצעות לייזר?

בניתוח הסרת קטרקט ידני – רגיל יש כמה שלבים שצריך לבצע: המנתח מבצע בצורה ידנית חתכים בקרנית העין ופותח את החלק הקדמי של קופסית העדשה כדי לייצר גישה לשטח עבודה בעדשה. לאחר מכן מייצרים חריצים בעדשה כדי לפרק אותה לחתיכות ואז משתמשים במכשיר האולטרה סאונד שנקרא 'פאקו' PHACO על מנת לנקות את האזור ולהחליף עדשה.

בניתוח בטכנולוגיית הלייזר המכשיר עושה את השלבים הראשוניים של הפתח והחריצים, דבר המאפשר תהליך מדויק יותר ועם פחות סיבוכים מאשר בשיטת החיתוך הידנית. אחד מהיתרונות המרכזיים בניתוח לייזר הוא שהשיקום וההחלמה הרבה יותר מהירים מאשר בניתוח ידני, בו לעיתים נוצרת בצקת בקרנית העין. למעשה ניתן לומר שהלייזר יותר מדויק ומקצר את תהליך ההחלמה.

 מהו התהליך שיש לעבור כדי לבצע ניתוח קטרקט באמצעות לייזר?

בשלב הראשון עושים בדיקת התאמה במרפאה ע"י מומחה ברפואת עיניים המתמחה בניתוחי קטרקט לייזר.

הניתוח עצמו מתבצע בהרדמה מקומית באמצעות טפטוף טיפות לעין המנותחת, כשהאזור רדום פותחים את העין בעזרת מפסק , מזינים למכשיר את פרטי  עינו של המטופל (שהוכנו בבדיקת ההתאמה) ומבצעים את הניתוח. מדובר בהליך לא מסובך המסתיים בתוך כחצי שעה.

האם ישנם אנשים שלא מתאימים לניתוח קטרקט לייזר?

גורמים העלולים  למנוע ניתוח בלייזר הם:  קטרקט מאד מתקדם, אישון שאינו מתרחב מספיק או שיש עכירות או צלקות  בקרנית העין  

מה חשוב לדעת לפני הניתוח?

ההנחיות יחסית פשוטות לביצוע: בדיקות מינימליות לגבי בירור המצב הבריאותי: רגישויות או מחלות. בנוסף יש צורך  בצום של מספר שעות לפני הניתוח.

האם ישנם סיכונים בניתוח מסוג זה?

אחוזי ההצלחה בניתוח גבוהים ביותר, כ-99%. לעומתם הסיכונים הקיימים הם באחוזים נמוכים ביותר וכוללים  דימום או זיהום בעין. בנוסף, במהלך הניתוח חלק מהעדשה עלול ליפול לתוך חלל העין ואז עלול להידרש ניתוח גדול יותר. על רוב הסיבוכים ניתן להתגבר במהלך הניתוח או בהפניה לניתוח נוסף וכאמור, הם באחוזים נמוכים מאוד.

מהו תהליך ההחלמה לאחר הניתוח?

לאחר הניתוח העין לא צריכה להיות מכוסה כי אין תפרים או זריקות כמו בעבר. ההרדמה מקומית בלבד באמצעות טיפות. מתבצעת ביקורת אחת ע"י המנתח בסיום ההתאוששות לאחר הניתוח ובדיקה נוספת לאחר כשבוע. לאחר כחודש ממליצים לפנות לאופטימטריסט.

עוד מוסיף המנתח ד"ר ענאן עבאסי כי בניתוח עצמו ניתן להשתיל עדשות מתקדמות כגון– עדשות מולטי-פוקליות, עדשות אלו מתקנות את הראייה לקריאה, למרחק ביניים וגם לראיה למרחק. יש לבצע בדיקת התאמה במעמד הייעוץ אצל הרופא המנתח כדי לוודא התאמתן למנותח.

במרכז הרפואי מדיקה RMC רוזן מדיקל סנטר בעפולה מתבצעים ניתוחי קטרקט בלייזר על ידי מיטב הרופאים בצפון. לדברי פרופ' נמרוד רוזן, מייסד המרכז והמנהל המקצועי שלו: "המרכז הרפואי מביא לתושבי עפולה והעמקים רפואה מתקדמת וטיפולים חדשניים על מנת להנגיש לתושבי הפריפריה רפואה איכותית בסטנדרטים הגבוהים ביותר"

אולי יעניין אותך גם...

תגובות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא רצית לפספס את זה!

דוסיז
לוגו דוסיז צרכנות
העסקים שנפתחו השבוע
ריאיון השבוע
מבצעים
אופנה
בילוי
נופש-ותיירות
בריאות
בריאות
בתוך הבית
בתוך-הבית
גברים
גברים
גדג'טים וחדשנות
גדגטים
חגים
חגי-ישראל
טיפוח
טיפוח
יודאיקה
יודאיקה
יין ואלכוהול
יין
ילדים
ילדים
לימודים
לימודים
לכבוד שבת
לכבוד שבת
מוצרי תינוקות
מוצרי-תינוקות
מוסיקה
מוזיקה
מזון
מסעדות
מסעדות
מזון
משפחה
משפחה
נדל''ן
נדלן
ספרים
ספרים
פיננסים
פיננסים