0

לייקים

הרבלייף מציעה: טיפים לצריכת חטיפים בדרך בריאה וחיובית מבלי להעלות במשקל

במיוחד בקיץ הילדים וגם המבוגרים באוירת חופש ונוטים יותר לנשנש חטיפים לעיתים משעמום או צורך בהסחת דעת

שתפו:

הרבלייף מציעה: טיפים לצריכת חטיפים בדרך בריאה וחיובית מבלי להעלות במשקל

במיוחד בקיץ הילדים וגם המבוגרים באוירת חופש ונוטים יותר לנשנש חטיפים לעיתים משעמום או צורך בהסחת דעת

שתפו:

 במיוחד בקיץ הילדים וגם המבוגרים באוירת חופש ונוטים יותר לנשנש חטיפים לעיתים משעמום או צורך בהסחת דעת. החטיפים הנפוצים הם עתירי שומן, סוכר, מלח וקלוריות ולכן אינם טובים לנו. בחירת מזונות נכונים, גם כחטיף לנשנוש, תאפשר לנו לשמור על הבריאות גם בתקופות מאתגרות.

לדברי סוזן בוורמן מנהלת הדרכת תזונה ראשית בחברת הרבלייף: " חטיף מזין ומאוזן יכול לסייע בשמירה על רמות האנרגיה בין הארוחות ובשליטה על הרעב בזמן הארוחות. בחירה במזונות הנכונים, כאשר אתם באמת רעבים, והקפדה על הרגלי אכילת חטיפים בריאים, תתרום לכם לשמור על המשקל והבריאות.

בוורמן מנדבת 5 טיפים לנשנוש חכם של חטיפים במהלך היום:

  • וודאו שאינכם מיובשים- רבים מנשנשים עם תחושת הרצון לאכול משהו, אבל ייתכן שרצון זה עולה משום שהגוף מיובש וזקוק לנוזלים. לפני שתושיטו יד לחטיף, מזגו כוס מים כדי לבדוק אם השתייה עוזרת להתרומם; לחילופין, נסו חטיף קליל עשיר בנוזלים (למשל חתיכת פרי).
  • שלבו מזונות מזינים באמצעות חטיף-   ככל שתאכלו בתדירות גבוהה יותר, כך יהיה קל יותר לשלב בתפריט מנות בריאות דוגמת ירקות, פירות ומוצרי חלב עשירים בסידן. הפכו את החטיפים להרגל בריא על ידי הכנת חטיפים המשלבים חלבון דל שומן (דוגמת אגוזים, מוצרים מחלבון סויה או מוצרים חלביים נטולי שומן) ופחמימות בריאות (דוגמת פירות, ירקות ודגנים מלאים). הפחמימות יתעכלו במהירות וישביעו את הרעב שלכם מיד, והחלבון יהפוך את החטיף למשביע .
  • חטיפים מתדלקים אנרגיה פיזית ונפשית – נורמלי להיות רעבים כל שלוש עד ארבע שעות. אכילת ארוחות וחטיפים בזמנים קבועים תסייע בשמירה על רמות סוכר יציבות לאורך היום ותמנע צניחה ברמות הסוכר בדם בין הארוחות.
  • חטיף כארוחת צהריים שנייה- אכילת חטיף משביע אחר הצהריים תסייע בשליטה בגודל המנות בארוחת הערב שלרוב מהווה מלכודת לאכילה מרובה בסיומו של יום. הזמן שבין ארוחת הצהריים לארוחת הערב עלול להיות מאתגר, כך שחטיף מעט יותר משביע ( מעיין ארוחת צהריים שניה) דוגמת שייק חלבון, יוגורט עם מעט פירות, או אפילו ארוחה קפואה דלת קלוריות יאפשר לקצץ בארוחת הערב ולהמנע מהמלכודת הנפוצה. טיפ נוסף- נסו לצחצח שיניים מיד לאחר הארוחה, הרגל זה 'יאותת' לכם להפסיק לאכול.
  • זהו את הסיבות לאכילה –  חשבו על הסיבות שגורמות לכם לאכול וזהו האם מדובר במשהו אחר מלבד רעב פיזי. אם אתם מנשנשים כשאתם לא רעבים (למשל משועממים, לחוצים, כועסים או עייפים וכו'), מצאו דרכים אחרות להתמודד עם הרגשות, למשל: צאו לטיול, התקשרו לחבר, כתבו ביומן או הקדישו כמה דקות למדיטציה -פסק זמן בן מספר דקות יאפשר לכם להעריך מחדש האם אתם באמת רעבים.

אולי יעניין אותך גם...

תגובות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא רצית לפספס את זה!

דוסיז
לוגו דוסיז צרכנות
העסקים שנפתחו השבוע
ריאיון השבוע
מבצעים
אופנה
בילוי
נופש-ותיירות
בריאות
בריאות
בתוך הבית
בתוך-הבית
גברים
גברים
גדג'טים וחדשנות
גדגטים
חגים
חגי-ישראל
טיפוח
טיפוח
יודאיקה
יודאיקה
יין ואלכוהול
יין
ילדים
ילדים
לימודים
לימודים
לכבוד שבת
לכבוד שבת
מוצרי תינוקות
מוצרי-תינוקות
מוסיקה
מוזיקה
מזון
מסעדות
מסעדות
מזון
משפחה
משפחה
נדל''ן
נדלן
ספרים
ספרים
פיננסים
פיננסים