1

לייקים

ח"כ הרב יעקב טסלר בדיון על מצוקת החתונות מחה: "אין פה חשיבה ואין רגש"

דיון סוער בוועדה לפניות הציבור בנושא מצוקת החתונות, יו"ר הועדה מחה בחריפות על התנהלות משרד הבריאות במשבר.

ח"כ הרב יעקב טסלר בדיון על מצוקת החתונות מחה: "אין פה חשיבה ואין רגש"

דיון סוער בוועדה לפניות הציבור בנושא מצוקת החתונות, יו"ר הועדה מחה בחריפות על התנהלות משרד הבריאות במשבר.

שתפו:

עו"ד בלאק: "פגשתי אבא לילדה שצריכה להתחתן בשבוע הבא ולא יודע אם תתקיים"

הוועדה לפניות הציבור קיימה היום דיון מיוחד בנושא מצוקת החתונות. במהלך הדיון, בו נטלו חלק נציגי האולמות ונציגי משרד הבריאות, הועלה מתווה "התו הלבן" שנועד לאפשר קיום חתונות ללא חשש הדבקה.

ח"כ הרב יעקב טסלר, יו"ר הוועדה לפניות הציבור, אמר בתחילת הדיון: "מתקיימים אינספור דיונים איך לפתוח מסחר וחינוך, ומתעלמים במכוון או לא במכוון מחתונות, בר מצווה ואירועי שמחה. אנחנו רואים בתקופה האחרונה את השמירה ההדוקה על ההנחיות ורואים את התוצאות בשטח. בתקשורת מדווחים רק כשהערים החרדיות אדומות. כעת אף אחד לא מדבר. אנחנו מצפים שיעצרו לרגע ויחשבו על מתווה בכפוף להנחיות משרד הבריאות. יש ציבורים בישראל שלא יכולים לדחות חתונות. יש מגזרים שזה בל יעבור לדחות חתונה. אתם גורמים לאנשים לעבור על החוק כי זאת גזירה שהציבור לא יכול לעמוד בה. אנשים לא רוצים לעבור על החוק ומבקשים רק דבר אחד: תנו לנו הנחיות. "אין פה חשיבה ואין רגש". טסלר גם דרש תכנית סדורה ומתווה לפתיחת אולמות האירועים.

ישראל מרדכי גפנר, נציג פורום 'איגוד אולמות המהדרין' שגיבש את מתווה התו הלבן, הרחיב והסביר:  "אצלנו בציבור חתונה היא אירוע חיוני, ערך עליון ביהדות ולא ניתן לדחותה. מה שקורה היום זה קיום של חתונות פירטיות עם סכנה להדבקה. בנינו "תו לבן" – ניקח את אולמות האירועים ששם יש שטחים נרחבים ואבטחה בכניסה, מדידת חום ומטבח מסודר. החברים הצעירים והמשפחה יעברו בדיקת קורונה או יביאו תוצאות בדיקה סרולוגית על מנת להיכנס לאולם, המבוגרים יוכלו לשבת בחוץ ויאסרו ריקודים".

עו"ד זלמן בלאק שייצג את איגוד אולמות המהדרין בעתירה שהוגשה לבג"צ נגד סגירת אולמות האירועים טען כי יש לפתוח את אולמות האירועים במתווה סביר והגיוני. "היום פגשתי אבא לילדה שצריכה התחתן בשבוע הבא. אפילו במקום הפיראטי הוא לא יודע אם תתקיים. משרד הבריאות בעצם דורש מאנשים לא להקים בתים בישראל".

 משתתפים בוועדה סיפרו על התלאות שנאלצו לעבור על מנת לקיים חתונה כהלכתה, ועל מקומות פיראטיים ללא רישיון עסק שמקיימים אירועים המוניים. "עשרות חתונות של חרדים בדובאי, חתונות על גגות ועל מגדלים. תנו לנו לפתוח את האולמות. אנחנו מוכנים לממן שוטר שיגיע לכל אירוע ויפקח על העניינים".

ד"ר רועי סינגר, נציג משרד הבריאות, הסביר בישיבה כי הכאב שנשמע הוא מובן. "מדובר באירוע בינלאומי גדול שמשפיע על כל המגזרים ועל כל המשק. אנחנו נדרשים לתת מענה ברמה הלאומית. צריך להבין שהמחלה נפוצה בהתקהלות ואנחנו נמצאים עכשיו בתחילת עלייה מחודשת בתחלואה".

 יו"ר הוועדה ח"כ הרב יעקב טסלר התעקש לדעת האם התקיים דיון בנושא החתונות. על כך השיב נציג משרד הבריאות כי הוא חושב שהתקיים דיון כזה במתווה בקיץ. "אף אחד לא מעניין אותו למצוא פתרון לבעיית איסור החתונות. צריך ללמוד לחיות עם הנגיף. יש מגזרים שלא אכפת להם אם החתונה תתקיים בעוד שנתיים וזאת זכותם. מאידך יש ציבור שמעוניין לקיים חתונה באופן מידי ומבקש מתווה הגיוני", מחה היו"ר טסלר.

מהתאחדות האולמות נמסר בישיבה כי הם תומכים במתווה 'התו הלבן' שהוצע בישיבה.  "אנחנו יכולים לחזור לעבוד בדיוק כמו שהמלונות חזרו לעבוד", אמר ניר שפר, סגן יו"ר התאחדות בעלי האולמות.

אולי יעניין אותך גם...

תגובות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא רצית לפספס את זה!

דוסיז
לוגו דוסיז צרכנות
העסקים שנפתחו השבוע
ריאיון השבוע
מבצעים
אופנה
בילוי
נופש-ותיירות
בריאות
בריאות
בתוך הבית
בתוך-הבית
גברים
גברים
גדג'טים וחדשנות
גדגטים
חגים
חגי-ישראל
טיפוח
טיפוח
יודאיקה
יודאיקה
יין ואלכוהול
יין
ילדים
ילדים
לימודים
לימודים
לכבוד שבת
לכבוד שבת
מוצרי תינוקות
מוצרי-תינוקות
מוסיקה
מוזיקה
מזון
מסעדות
מסעדות
מזון
משפחה
משפחה
נדל''ן
נדלן
ספרים
ספרים
פיננסים
פיננסים