1

לייקים

לומדים מהבית – איך עושים זאת בצורה הכי יעילה!

באדיבות: ניר נבות ראש תחום עיצוב גרפי וחווית משתמש ב-HackerU

שתפו:

לומדים מהבית – איך עושים זאת בצורה הכי יעילה!

באדיבות: ניר נבות ראש תחום עיצוב גרפי וחווית משתמש ב-HackerU

שתפו:

למידה מקוונת היא אתגר משמעותי בכל זמן ובטח בימי הקורונה.  כולנו רואים חדשות ומתעדכנים במצב העולמי. אז סגר הקורונה השלישי הגיע ואף אחד עוד לא יודע כמה זמן זה יימשך אבל דבר אחד ברור למדי: השגרה שלנו נפגעה. ובכל זאת, גם בתקופת הסגר  כדאי ורצוי להמשיך ולתכנן את העתיד כדי להגשים את השאיפות שלנו בכל תחום וכדי להפוך את החוויה למעט קלה יותר ניר נבות ראש תחום עיצוב גרפי וחווית משתמש ב-HackerU מעניק לנו כמה טיפים מרכזיים שיעזרו לכם להתמיד בלמידה גם בתקופה הזו. קריאה מהנה!

1. השקיעו בלמידה מרחוק כמו בלמידה פרונטאלית

קורסים אונליין נוחים יותר מלמידה פרונטאלית אך דורשים לא פחות השקעה. אם עד למשבר הקורונה ראיתם בפלטפורמה של למידה מקוונת כפלטפורמה תומכת ללמידה רגילה, אתם כבר  יודעים שעכשיו למידה מרחוק היא הכלי המרכזי שלכם להצלחה בלימודים. הגיעו לשיעורים המקוונים בזמן, השלימו את המשימות בזמן ובקיצור: תרגישו מחויבים לתהליך .

2. תכננו את היום שלכם מראש

לא תמיד השיעורים הם בשידור ישיר, ופעמים רבות תהיה לכם אפשרות לצפות בשיעורים מוקלטים בזמן הפנוי שלכם. במצב כזה, חשוב שתקדישו כמה דקות מדי יום לתכנון היום שלכם כך שתצליחו לשלב את הלימודים שלכם בלוח הזמנים המתוכנן. הגדירו מראש את שעות הלמידה וצרו לעצמכם מסגרת נוחה ללמידה מרחוק שתהיה ברורה עבורכם. ניהול זמן נכון הוא חיוני.

3. וודאו שחיבור האינטרנט שלכם תקין

תשתית אינטרנט טובה היא הבסיס לכל למידה מקוונת. השתדלו להתחבר לשירותי אינטרנט במהירות טובה ויציבה שתאפשר לכם חווית למידה נעימה ולא כזו שבה האינטרנט "נתקע" לעיתים קרובות. במקרים של חשש מתקלה טכנולוגית הקפידו לשמור את העבודה שלכם בענן, כדי שתוכלו לגשת אליה מאוחר יותר.

3. צרו שגרה שנוחה לכם

חשוב לתכנן את סדר היום בצורה ריאלית. נסו ליצור שגרה שתהיה דומה עד כמה שניתן כמו יום טיפוסי מחוץ לסגר. התלבשו בבוקר, לבשו בגד שגורם לכם להרגיש טוב עם עצמכם.

4. צאו להפסקה מפעם לפעם

מכיוון שלמידה מרחוק יכולה להשאיר אותנו שעות מול המחשב חשוב לצאת להפסקות מפעם לפעם. מכיוון שכולנו שומרים על ריחוק חברתי, אפשר למשל לבחור מוזיקה מהנה ופשוט לרקוד כמו שתמיד רציתם ולא העזתם.

 4. למדו בצורה פרודוקטיבית

כדי לעבוד בצורה יעילה, חשוב להרחיק כל אובייקט שיכול להסיח את דעתכם. נסו למשל, להשאיר את הטלפון הסלולארי בחדר אחר או מאחורי המחשב הנייד. התנתקו מפייסבוק ומאינסטגרם ובאופן כללי מהצורך להתעדכן כל הזמן במה שנעשה. הסחות הדעת פוגעות באיכות הלמידה אך לעיתים אף יותר מכך. מכיוון שהעדכונים הקיימים עוסקים לא פעם בוירוס הקורונה הם גם עלולים להכניס אתכם לחרדה מיותרת כדאי לשמור על מרחק כדי לדאוג לרווחה הנפשית שלכם. דרך נוספת לשמור על פרודוקטיביות היא היעזרות בטכנולוגיה. ישנן אפליקציות רבות המסייעות בתהליך הלמידה כמו Trello, Any.do וכו'.

6. היו אקטיביים

שתפו את השותפים שלכם ללימודים בתהליך הלמידה. זה יכול להיות בתחילת היום כשבו אתם מתכננים את הלמידה, או דווקא בסיום היום כשאתם מסכמים מה למדתם היום. זו יכולה להיות הזדמנות מצוינת להעשיר אחד את השני בידע חשוב שיהפכו את תהליך הלמידה מרחוק לקל ונעים.  זו גם ההזדמנות שלכם ללמידה אקטיבית שבה תוכלו לבחון עד כמה הבנתם את התוכן הנלמד. במידה ויש לכם שאלות אל תתביישו ופנו למרצה שלכם לעזרה.

7. חשבו על העתיד המצפה לכם

אומנם כל פיסת ידע היא חשובה, אך חשוב לזכור את המטרה הסופית שבגללה החלטתם לפנות לכיוון של לימודים אונליין. בין אם מדובר בהסבה מקצועית או בשינוי מסלול הקריירה שלכם, כדאי להציב את המטרה הזו לכל אורך הלימודים. תקופת הקורונה היא תקופה קשה ומאתגרת, אבל אתם יכולים לשאוב עידוד נוכח התוצאה הסופית שתשיגו בסיום הלימודים.

אולי יעניין אותך גם...

תגובות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא רצית לפספס את זה!

דוסיז
לוגו דוסיז צרכנות
העסקים שנפתחו השבוע
ריאיון השבוע
מבצעים
אופנה
בילוי
נופש-ותיירות
בריאות
בריאות
בתוך הבית
בתוך-הבית
גברים
גברים
גדג'טים וחדשנות
גדגטים
חגים
חגי-ישראל
טיפוח
טיפוח
יודאיקה
יודאיקה
יין ואלכוהול
יין
ילדים
ילדים
לימודים
לימודים
לכבוד שבת
לכבוד שבת
מוצרי תינוקות
מוצרי-תינוקות
מוסיקה
מוזיקה
מזון
מסעדות
מסעדות
מזון
משפחה
משפחה
נדל''ן
נדלן
ספרים
ספרים
פיננסים
פיננסים