0

לייקים

נחנך הנ"ך ופוענח…

שתפו:

נחנך הנ"ך ופוענח…

שתפו:

עולם התורה מתבשר בימים אלו על חנוכת הכרך הראשון בסדרת "נביאים וכתובים המפואר", ע"י מכון 'אור לישרים' וממלכת התורה 'עוז והדר'. כרך זה שהינו אבן פינה ויסוד לכרכים שיבואו בעקבותיו, חונך ומציין את דרכו של מפעל האדירים לההדרת כל כתבי וספרי הקודש על ידי ממלכת התורה 'עוז והדר' הזוכה לשיתוף פעולה מבורך, המניב תוצאות חיים, כי טובים השניים, הלא המה חברי מכון 'אור לישרים', אשר מתוך דחילו ומורא מבקשים להעלות אורה, בכל קודש ודברי תורה. חפץ ה' בידם, קולם בלילות כבימים לא נדם, והנה הפרי אשר הוקדם, כמנחת ביכורים, וזה דבר היוצרים:

לימודי נביאים וכתובים הם כמובן מיסודי הדת, כאשר נאמנים עלינו דברי קדמונינו אודות חשיבות ויקר ערך לימודם, מלבד התועלת העצומה שבהבנתם כראוי אף גם ללימודי הש"ס, בבלי כירושלמי כאחד. דא עקא, מזה רבות בשנים, תחום הנ"ך היה מעט מוזנח, כאשר חלק נכבד ממגמת מיעוט לומדיו נבע מחוסר היכולת ללמדו כראוי, בהעדר דפוס הגון שייתן מענה לכלל האתגרים הניצבים בפני לומדי הנ"ך, אשר חומה בצורה כחומת אנך חוצצת ומבדלת ביניהם להבנת לימודם בקודש. בפרט ובייחוד התקשו צעירי הצאן ורבותיהם, שבעקבות חסרונה של מהדורה מושלמת וערוכה בכל, יצאו מופסדים וחסרים.

וזה דבר מלאכת הוצאות הנ"ך המפואר, בראשונה נופה והוגה נוסח המקרא בתכלית הדקדוק בזהירות יתירה ומופלגת שלא להחסיר אפילו אות אחת, טעם או מתג. דברי המפרשים זוקקו מטעויות ושיבושים שנפלו בהם במשך השנים ובמיוחד שיבושי הצנזורה הארורה.

קובעים לעצמם ברכה מדורי ההקדמה השונים, הן אלו המצויים בתחילת כל ספר, שם הוצבה הקדמה כללית לנביא, כדי להקל על הלומד לידע מה העניינים הנדונים בו, והן ההקדמות הקצרות המקבילות לכל פרק או תקופת זמן, ובהן סקירה קצרה ומקומית לאותו ענין בלבד. בשולי דפי הנביאים הוצבו סימניות המציינות את עניינו המרכזי של הפרק הנוכחי ואת תתי הנושאים אשר יבואו בו, תוך ציון מדויק של טווח הפסוקים. בנוסף כדי לקרב את העניין ללומד מופיע בצד העמוד המקום בו אירע המאורע המתואר בפסוק וכן התאריך המדויק. אלו כאלו מקרבים את הלומד למאורעות הזמן, אשר רחוקים כמה אלפי שנים מזמנינו, ומעניקים מימד של הבנה נאותה להשתלשלות העניינים.

בספר הנוכחי, נביא יהושע ושופטים, התברך הבית בגלל ההמחשות והמפות המיוחדות שהוכנסו בכל מקום שיש בהם כדי לפשט את הנלמד ולקרבו להבנת הלומד.

אמור מעתה, כל לומד ומעיין יוכל להבין את דברי הנביא לעומק, כאשר עיון בהקדמות, כמו גם המפות וההמחשות יקרבוהו אל ההבנה השלימה במהרה, ולכל דברי השירה, זקנים ונערים יושבי שורה, יהיו כחבורת צדק מאושרה, ישמחו בשמחת התורה הנתונה בהדרה ויתענגו מזיו יקרה.

לצד כל זאת, לראשונה נוקדו ופוסקו כל דברי המפרשים וכן נוספו עשרות ציונים של מראי מקומות לדברי חז"ל המובאים במפרשים, בכדי שהלומד יוכל להעשיר את ידיעותיו ולעמוד על מקור הדברים. המעלה האחרונה, למען תהיה התורה המפוארה נתונה בהדרה, בכלי מפואר ומחזיק ברכה, ניתנו עבודות העיצוב ועימוד המדורים השונים, למומחי עימוד מן השורה הראשונה. אלו העניקו לנ"ך מראה מחודש ומרהיב, משובב עין ונפש, כאשר עיני לומדיו יחזו ביופיו ויתענגו על רוב טובו.

אין ספק שמדובר בספר חובה לכל לומדי הנביא, ובמיוחד למלמדים וילדי תינוקות של בית רבן העתידים להפיק ממנו תועלת מרובה. את הספר ניתן להשיג בחנויות הספרים המובחרות ובמרכז ההזמנות של עוז והדר'.

אולי יעניין אותך גם...

תגובות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא רצית לפספס את זה!

דוסיז
לוגו דוסיז צרכנות
העסקים שנפתחו השבוע
ריאיון השבוע
מבצעים
אופנה
בילוי
נופש-ותיירות
בריאות
בריאות
בתוך הבית
בתוך-הבית
גברים
גברים
גדג'טים וחדשנות
גדגטים
חגים
חגי-ישראל
טיפוח
טיפוח
יודאיקה
יודאיקה
יין ואלכוהול
יין
ילדים
ילדים
לימודים
לימודים
לכבוד שבת
לכבוד שבת
מוצרי תינוקות
מוצרי-תינוקות
מוסיקה
מוזיקה
מזון
מסעדות
מסעדות
מזון
משפחה
משפחה
נדל''ן
נדלן
ספרים
ספרים
פיננסים
פיננסים