9

לייקים

עשרת הדברות של מלי ביצור מנכ"ל קבוצת Tefen!

מלי ביצור-פרנס (40) מנכ"לית קבוצת Tefen חברת ייעוץ גלובאלית מהמובילות בישראל המעסיקה למעלה מ-200 עובדים בארץ ובעולם, מלי היא גם יו"ר המכון לייצור מתקדם של משרד הכלכלה!

שתפו:

עשרת הדברות של מלי ביצור מנכ"ל קבוצת Tefen!

מלי ביצור-פרנס (40) מנכ"לית קבוצת Tefen חברת ייעוץ גלובאלית מהמובילות בישראל המעסיקה למעלה מ-200 עובדים בארץ ובעולם, מלי היא גם יו"ר המכון לייצור מתקדם של משרד הכלכלה!

שתפו:

מלי, אנחנו שמחים לארח אותך בדוסי'ז צרכנות. תודה שהצטרפת אלינו!

זה הולך ככה, תשע שאלות הן זהות לכל המרואיינים שלנו. השאלה העשירית, הינה ייחודית לכל מרואיין/ת לתחומו/ה. נצא לדרך!

איזה מותג מבחינתך ראוי לחיקוי?

המותג שאני בוחרת הוא פראדה, מצד אחד הוא יוקרתי ומשמר רמה מאד גבוהה ומצד שני בשנים האחרונות התחיל לעשות מותגים משפחתיים קטנים לאוכלוסיות פחות עשירות שלא יכולות לרכוש את הפראדה המקורי. מאידך, בניגוד מוחלט אני גם אוהבת את עלי אקספרס – זול ואיכותי אם יודעים לקנות נכון ולבדוק ביקורות, מתאים לכל הקהלים מכל המגזרים.

מה מייחד אותו מבחינתך?

פראדה מיוחד בכך שהוא שומר על רמה גבוהה באופן קבוע, אתה קונה איכות שנשמרת לאורך זמן. עלי אקספרס מיוחד ביכולת שלי להתאים את עצמו למגוון רחב של קהלים, אפשר למצוא שם פשוט הכל, ממוצרים בשקל ועד חליפות יוקרה והם עונים על צרכים של הרבה מאד אנשים בכל העולם.

האם ועד כמה חשוב לייצר בידול למותג?

מותג שאין לו ייחוד ובידול לא יוכל לשרוד בשוק התחרותי של ימינו. זה יכול להיות ברמת המוצר או המחיר או השיווק שלו, אבל חייב להיות משהו שמבליט את היתרונות היחסיים של מותג אל מול המתחרים שלו ויגרמו לצרכנים לבחור דווקא בו, חובה לשמר את זה לאורך זמן.

מה גורם לך לסיים יום עם חיוך?

אני מטבעי בנאדם שמח ואופטימי, אבל ישנם בהחלט כמה דברים שגורמים לסיים יום מחוייכת. למשל אם למדתי משהו חדש, או אם לימדתי מישהו משהו חדש והצלחתי לעזור לו ולתת לו ערך מוסף, אם סגרתי עסקאות מוצלחות ל- Tefen והכי חשוב אם הילדים שלי מספרים לי שלהם היה יום טוב, לראות אותם מאושרים זה הדבר שהכי חשוב לי בעולם!

מהו המהלך שעשית עד היום שהוא מבחינתך המוצלח ביותר?

המהלך הכי מוצלח הוא ללא ספק הצטרפותי לאיל זילברמן, קיבלתי את הצעתו לעמוד בראש קבוצת Tefen,  החברה הייתה במצב לא טוב והגענו על מנת לשקם אותה. לקחתי את כל הידע והניסיון שצברתי עם השנים, עשיתי לTefen תהליך של איבחון והצלחתי לא רק להבריא את החברה כי אם להגיע למצב של רווח, גידול משמעותי, כניסה לתחומים נוספים כמו ביטחון והגנת העורף ובינה מלאכותית ומיזוג חברות לתוך הקבוצה, וכל זה בפרק זמן של שנתיים וקצת. היום Tefen היא קבוצת הייעוץ המובילה בישראל זה בהחלט דבר שאני מאד גאה בו.

מהו המהלך שעשית עד היום שאת מתחרטת עליו?

אני לא מתחרטת על כלום ומאמינה שכל דבר שקרה לי לטוב ולרע היה צריך לקרות כדי להביא אותי לנקודה בה אני נמצאת היום. אני חסידה גדולה של הפקת לקחים ולמידה מטעויות.

מה לדעתך חייב שיהיה בארגז הכלים של בעל העסק כדי להצליח?

בעל עסק צריך מגוון כלים על מנת להצליח: ידע עסקי, מומחיות בתחום שלו, שליטה בשוק שבו הוא והמתחרים שלו פועלים, יכולת שיווק ומכירות והכי חשוב תשוקה ואמונה למקצוע ולעסק שלו.

מהם מדדי ההצלחה על פיהם צריך כל בעל עסק לבחון את העסק שלו?

מדדי ההצלחה הם כמובן תוצאות עסקיות ועמידה ביעדים. עסק קיים בסוף על מנת להרוויח. ומדד נוסף להצלחה הוא גידול ברווחיות ובפעילות לאורך השנים. עובדים ולקוחות מרוצים גם הם כמובן מדד להצלחה וזה מיתרגם בסוף גם לתוצאות עסקיות.

ישנן חברות שעדיין לא פונות ייעודית למגזר החרדי, מדוע זה קורה לדעתך?

בעיניי רבים לא מודעים לפוטנציאל העסקי העצום שטמון במגזר החרדי, לא מודעים ליכולות המדהימות של היזמים החרדים ובנוסף יש סטיגמות מוטעות בציבור הכללי לגבי המגזר החרדי, חושבים שהם סגורים ומיושנים ולא פתוחים לקבל. בעיניי צריך לעשות הכל על מנת לשבור את החסמים הללו ולייצר ערוץ תקשורת ושיווק עם המגזר החרדי לטובת כולנו.

אנו נמצאים בימים של קבלת החלטות טובות, כמי שמייעצת לחברות ענק בארץ ובעולם, לו החברה החרדית שלצערינו לא נהנית מתדמית הכי חיובית, וזאת בלשון המעטה, היתה פונה אלייך ומבקשת ממך שתבני עבורה אסטרטגיה לשנה הקרובה, מה היית מייעצת לה?

אני חושבת שהחברה החרדית צריכה קודם כל לשאול את עצמה מה החזון שלה ומהן המטרות שאותן היא מבקשת להשיג. האם היא מעוניינת ביצירת ממשקים עם כלל החברה או לא? ומכאן לגזור את האסטרטגיה. במידה והתשובה חיובית וקיימת נכונות, הייתי מנסה לייצר אסטרטגיה פחות בדלנית ולהתמקד בדברים שמחברים בין המגזר החרדי לכלל הציבור ויש לא מעט כאלה. להראות דווקא את הדימיון ולא את השוני. הייתי מייצרת פורום משולב שכולל נציגים מהמגזר החרדי ומהציבור החילוני כדי לייצר הירתמות ושפה משותפת שבמסגרתם כל צד יוכל לראות מה יש לאחר להציע.

תודה רבה וגמר חתימה טובה לכולנו! שנה של הרבה הצלחה!

אולי יעניין אותך גם...

תגובות אחרונות

5 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא רצית לפספס את זה!

דוסיז
לוגו דוסיז צרכנות
העסקים שנפתחו השבוע
ריאיון השבוע
מבצעים
אופנה
בילוי
נופש-ותיירות
בריאות
בריאות
בתוך הבית
בתוך-הבית
גברים
גברים
גדג'טים וחדשנות
גדגטים
חגים
חגי-ישראל
טיפוח
טיפוח
יודאיקה
יודאיקה
יין ואלכוהול
יין
ילדים
ילדים
לימודים
לימודים
לכבוד שבת
לכבוד שבת
מוצרי תינוקות
מוצרי-תינוקות
מוסיקה
מוזיקה
מזון
מסעדות
מסעדות
מזון
משפחה
משפחה
נדל''ן
נדלן
ספרים
ספרים
פיננסים
פיננסים