3

לייקים

כל מה שאתם צריכים לדעת על עיצוב מטבח כשר, אביבי מטבחים

כשחושבים על מטבח כשר המילה המנחה היא כפול ולפעמים אף יותר

כל מה שאתם צריכים לדעת על עיצוב מטבח כשר, אביבי מטבחים

כשחושבים על מטבח כשר המילה המנחה היא כפול ולפעמים אף יותר

שתפו:

כשחושבים על מטבח כשר המילה המנחה היא כפול ולפעמים אף יותר, מכל אלמנט במטבח נדרש שניים. שני כיורים, שני תנורים ולפעמים גם שני מקררים, מדיחים וכו'. ואם הציוד הכפול הנדרש לא מספיק, גם בתחום האחסון מדובר במטבח מאתגר יותר, שכן יש צורך באחסון של שתי מערכות כלים לפחות (חלבית ובשרית) ובחלק מהבתים אפילו יותר, בהתחשב בכך שיש צורך במערכות כלים מיוחדות לשבת וחג, ליד מערכות פשוטות יותר המשמשות ליום יום. חוץ מצלחות וסכו"ם, גם מערכות הסירים, המחבתות, הקערות ועוד- כל אלה כפולים ומכופלים. הכפילות הזאת יכולה מאוד לבלבל ולכן הנה כמה טיפים שיעזור לכם ליצור מטבח כשר מבלי לאבד את עצמכם בדרך.

כשניגשים לתכנן מטבח כשר, יש להתחשב קודם כל בצרכי המשפחה שתשתמש בו: כמות בני המשפחה? מי מבני המשפחה יבשל במטבח? האם הם ימניים או שמאליים? גבוהים מאוד או נמוכים? הרגלי צריכה? מה חשוב להם שיהיה גלוי ומה יעדיפו להסתיר מן העין?

המטבח חייב להיות פרקטי ונוח כדי שחווית הבישול והשהייה בו תהיה מהנה ותענה על כל הדרישות. לאור העובדה שבשנים האחרונות הפך חלל המטבח לאזור מרכזי בבית, שמהווה לא אחת גם מקום התכנסות של כל בני המשפחה, חשובה לא פחות נראותו מבחינה עיצובית ויש להקפיד על כך שחלל המטבח ידבר בשפה המתאימה לכל הבית באופן שיוצר הרמוניה.

מקומות אחסון, אזורי עבודה, אזורי אכילה נחוצים לרוב והרבה ולכן להלן מספר פתרונות גלויים ונסתרים. פתרונות האחסון הנסתרים הפכו לפופולאריים ביותר בשנים האחרונות בקרב רוכשי המטבחים וזאת על מנת להימנע מעומס מיותר. לדוגמא משטחי עבודה זזים על מסילה, חבויים בתוך מגירה, מגירות צוקל, צוקל המטבח הופך להיות מגירה צרה, לשימוש מוצרים שטוחים בעיקר כגון פלטת שבת, כלי חד פעמיים, מגשים, מגבות ועוד.
הסתרה של מוצרים באזורי העבודה באמצעות דלתות הזזה או דלתות קונספטה (דלתות שנכנסות לכיס).

בנוסף, חשוב להתאים את המטבח לחלל. כמובן שככל שחלל המטבח גדול יותר תכנונו יהיה קל יותר אך גם לחללים קטנים ניתן למצוא פתרונות – רק צריך להשקיע בכך מעט יותר מחשבה ולשמור על ראש פתוח ויצירתי.

מעצם היותו של המטבח הכשר מטבח כפול הוא יותר יקר. עלינו להבין כי אם במטבח "רגיל" נשלם רק על כיור אחד, מקרר אחד, מדיח אחד, ארון אחד וכו', ההפרדה במטבח הכשר מייקרת לנו את התוצר הסופי. לכן, בדקו מראש עד כמה חשובה לכם הכפילות בכל אלמנט והכינו תקציב כדי שתבואו מוכנים לתהליך.

לסיכום, המטבח הכשר יכול וצריך להיות גם יפה, מודרני, מתקדם ופונקציונלי. היום, יש מגוון פתרונות ליצירת מטבח החלומות (הכשר) שלכם באופן שתוכלו ליהנות ממנו לשנים רבות קדימה.

הכותב הוא שלומי כהן, מעצב ראשי של אביבי מטבחים

אולי יעניין אותך גם...

תגובות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא רצית לפספס את זה!

דוסיז
לוגו דוסיז צרכנות
העסקים שנפתחו השבוע
ריאיון השבוע
מבצעים
אופנה
בילוי
נופש-ותיירות
בריאות
בריאות
בתוך הבית
בתוך-הבית
גברים
גברים
גדג'טים וחדשנות
גדגטים
חגים
חגי-ישראל
טיפוח
טיפוח
יודאיקה
יודאיקה
יין ואלכוהול
יין
ילדים
ילדים
לימודים
לימודים
לכבוד שבת
לכבוד שבת
מוצרי תינוקות
מוצרי-תינוקות
מוסיקה
מוזיקה
מזון
מסעדות
מסעדות
מזון
משפחה
משפחה
נדל''ן
נדלן
ספרים
ספרים
פיננסים
פיננסים