1

לייקים

סקירה מענינת לרגל יום הבירות הבינלאומי

יום הבירה הבינלאומי נחגג בכל יום שישי הראשון בחודש אוגוסט בכל שנה ברחבי העולם.

שתפו:

סקירה מענינת לרגל יום הבירות הבינלאומי

יום הבירה הבינלאומי נחגג בכל יום שישי הראשון בחודש אוגוסט בכל שנה ברחבי העולם.

שתפו:

 

יום הבירה הבינלאומי נחגג בכל יום שישי הראשון בחודש אוגוסט בכל שנה ברחבי העולם. יום הבירה נוסד בשנת 2007 בסנטה קרוז שבקליפורניה ומאז הפך ליום בינלאומי שנחגג בערים רבות ברחבי העולם ומטרתו לאסוף חברים וליהנות מטעמה של הבירה, לחגוג עם האחראים על מבשלות הבירה והעובדים בהן ולאחד את העולם תחת דגלה של הבירה בחגיגת עמים מאוחדת. חוגגים את יום הבירה על ידי קניית משקאות בירה לחברים במתנה.
יום הבירה הבינלאומי החל כחגיגה בבר המקומי של מייסדי החג, והורחב לאירוע כלל-עולמי.

 

לכבוד יום הבירה הבינלאומי, הנה כמה עובדות נחמדות ומעניינות על הבירה שאולי לא ידעתם:

  1. בימי הביניים בירה הייתה נצרכת יותר ממים.
  2. טוענים שהבירה טובה נגד מחלות לב וירידה קוגניטיבית.

בכל זמן נתון, 0.7% מהאנשים בעולם שיכורים.

כלומר 50 מיליון אנשים שיכורים עכשיו.

  1. סנוסיליקפוביה (Cenosillicaphobia) הוא הפחד מכוס בירה ריקה.

    4. ההנגאובר הארוך ביותר בעולם נמשך 4 שבועות של בחור סקוטי ששתה יותר מידי בירה.

    5. בבירה הכי חזקה ביותר בעולם יש 67.5% אלכוהול.

 

היינקן

היינקן היא בירת הלאגר פרמיום הנמכרת ביותר בעולם. הבירה, שמקורה בהולנד, בעלת 5% אלכוהול, משווקת במעל 190 מדינות.

להיינקן מסורת עשירה של ייצור בירה, החל משנת 1873, והיא מיוצרת מחומרי הגלם האיכותיים ביותר. לאחרונה הושקה היינקן 0.0 אשר פותחה כמענה הולך וגובר של צרכנים אשר אוהבים בירה ורוצים ליהנות מהטעם הנהדר של הבירה לאורך כל היום, גם ברגעים בהם אלכוהול לא מתאים, לדוגמא: במהלך יום העבודה, לפני נהיגה, לאחר פעילות גופנית, בעת הריון או נסיבות רפואיות אחרות ועוד. היינקן מובילה כיום את שוק בירות הסופר פרמיום בישראל עם נתח שוק של כ-10% בשוק החם. ונמכרת בלמעלה מ- 190 מדינות ברחבי העולם.

 

גולדסטאר

גולדסטאר הינו מותג הבירה האהוב והנמכר ביותר בישראל.

המותג מוביל את שוק הבירה בישראל כבר שנים ארוכות, עם נתח שוק של כ- 20%, כשבכל שנה נמכרים יותר מ-40 מיליון בקבוקי גולדסטאר בארץ.

גולדסטאר היא בירת לאגר ישראלית בסגנון לאגר דונקל מינכנאי, המכילה 4.9% אלכוהול ומיוצרת במבשלות חברת טמפו בנתניה. בירת גולדסטאר בושלה לראשונה בשנת 1950 על ידי הברומייסטר מנחם ברלינר ממבשלות "תעשיות בירה ארץ ישראל".

מאז השקתה, לפני יותר מ-60 שנים, מוצבה גולדסטאר כבירה גברית ישראלית, כאשר עם השנים הקונספט של גבריות וישראליות השתכלל והתאים עצמו לרוח התקופה.

על מנת לתת מענה בקטגוריית הפרמיום, השיק המותג בתחילת 2013 את גולדסטאר Unfiltered – בירה לאגר כהה בעלת גוף מלא, המיוצרת ללא סינון, ולכן מאופיינת במרקם סמיך יותר ובטעם פירותי חזק יותר. כיום, שבע שנים לאחר ההשקה, תופסת גולדסטאר Unfiltered כ-9% מכלל סגמנט מארזי השישיות בשוק הבירה המקומי.

בשנת 2017 הושקה גולדסטאר SLOWBREW המיוצרת בתהליך מורכב ואיטי (כפול זמן מתהליך הייצור של גולדסטאר רגילה). הוא מתחיל בבישול ארוך מהרגיל עם כמות לתת גדולה במיוחד שתכליתו למצות כמה שיותר טעמים וסוכרים מהלתת וארומות מהכשות. הוא נמשך בתסיסה ממושכת בטמפרטורה נמוכה ומבוקרת, ליצירת טעם לאגרי עשיר ופריך.

לאחר מכן, התהליך ממשיך בהבשלה איטית וארוכה המאפשרת לבירה להגיע לאיזון ולעושר טעמים. הזמן, ההקפדה וההשקעה מובילים ליצירת בירה עוצמתית ובעלת רבדים עמוקים. הבירה מאופיינת בטעם עמוק ומאוזן, מרקם חלק, גוף מלא ושיעור אלכוהול גבוה במיוחד של 10%.

 

בירה מכבי

בירה מכבי נחשבת לבירה האלטרנטיבית הרשמית של ישראל. בירה מכבי יוצרה לראשונה בשנת 1968 ויועדה לקהל צרכנים ישראלי איכותי בבתי מלון ומסעדות יוקרה ובעיקר לייצוא. מכבי הינה בירת לאגר ישראלית בהירה, עשויה 100% לתת אירופאי משובח, בת 5% אחוזי אלכוהול אשר יוצרה בסגנון פילזנר המאופיין בבהירות וצלילות.

לאורך השנים בירה מכבי קטפה 4 מדליות זהב בתחרויות בינלאומיות נחשבות, בשנים: 1977 בלוקסמבורג, 1979 בפריז, 1981 בבריסל וב-1995 ברומא.

בשנת 2009 עברה בירה מכבי מתיחת פנים. בעזרתה של חברת הייניקן העולמית, עודכנה נוסחת המשקה ואחוז האלכוהול עלה ל-5%. מהר מאוד הפכה מכבי לבירת החבית המועדפת בברים ובבתי קפה. ובשנת 2015 הושקה "מכבי 7.9%" בירה לאגר חזקה עם 7.9% אלכוהול בירה All Malt, עשירה בטעמי לתת, עם מרירות כשותית עדינה ומרווה ששומרת על גוף הבירה המחליק בקלות במורד הגרון.

 

בירה פאולנר

פאולנר הוא מותג בירת החיטה מספר 1 בעולם.

מבשלת פאולנר נוסדה ב-1927 ומייצרת מאז מגוון גדול של בירות בינהן, חיטה, לאגר ובירות מיוחדות כמו סלבטור ואוקטוברפסט.

הבירה הנמכרת ביותר של פאולנר בישראל היא בירת החיטה  – Paulaner Weissbier– , בעלת 5.5% אלכוהול.

מאפייני בירת החיטה של פאולנר הם: צבע זהוב מעונן (לא צלול) ראש קצף גבוה ואיתן, טעם וריח מרעננים ומתקתקים המזכירים וניל, בננה ואף טופי. היא נעדרת מרירות כמעט לחלוטין ובעלת מיגוז גבוה מהמקובל בבירות אחרות. הבירה מוגשת בכוס גבוהה ייעודית של פאולנר המיוחדת לבירות חיטה.

בירה פאולנר נמכרת בעשרות מדינות ברחבי העולם, בין המדינות המוכרות את המותג ניתן למנות את כל מדינות אירופה, צפון אמריקה, דרום אמריקה, סין, סינגפור, תאילנד ועוד רבות אחרות. בירת פאולנר נמכרת בישראל החל ממרץ 2006. הבירות נמכרות בבקבוקים או בפחיות של 500 מ"ל ובבקבוקי 330 מ"ל. לאחרונה השיק המותג את פאולנר ללא אלכוהול בעקבות הדרישה ההולכת וגוברת לקטגוריה זו.

אולי יעניין אותך גם...

תגובות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא רצית לפספס את זה!

דוסיז
לוגו דוסיז צרכנות
העסקים שנפתחו השבוע
ריאיון השבוע
מבצעים
אופנה
בילוי
נופש-ותיירות
בריאות
בריאות
בתוך הבית
בתוך-הבית
גברים
גברים
גדג'טים וחדשנות
גדגטים
חגים
חגי-ישראל
טיפוח
טיפוח
יודאיקה
יודאיקה
יין ואלכוהול
יין
ילדים
ילדים
לימודים
לימודים
לכבוד שבת
לכבוד שבת
מוצרי תינוקות
מוצרי-תינוקות
מוסיקה
מוזיקה
מזון
מסעדות
מסעדות
מזון
משפחה
משפחה
נדל''ן
נדלן
ספרים
ספרים
פיננסים
פיננסים