בריל: מסכמת את השנה עם עלייה בהכנסות

בריל: מסכמת את השנה עם עלייה בהכנסות בשיעור של כ- 3%

ורווח נקי בסך של כ-30 מיליון ₪.

הוכרז דיבידנד בהיקף של 15.1 מיליון ₪

קבוצת בריל, המתמחה בתחום האופנה וההנעלה, והמפעילה של הרשתות גלי, לי קופר, ניין ווסט,
נאוטיקה, טימברלנד, show/off ואימפוריום מדווחת היום על תוצאות החברה לשנת 2022. מחזור
המכירות בתקופת הדוח הסתכם לסך של כ-565.2 מיליון ש"ח, לעומת סך של כ-548 מיליון ₪
בתקופה המקבילה אשתקד, המשקף גידול בשיעור של כ-%3.1. מחזור המכירות ברבעון הרביעי של
שנת 2022 הסתכם לסך של כ-145.8 מיליון ₪, לעומת סך של כ-162.3 מיליון ש"ח בתקופה
המקבילה, המשקף קיטון בשיעור של כ-10.2%.


הרווח הנקי בתקופת הדוח הסתכם בסך של כ-30.1 מיליון ₪ המהווה שיעור של כ-5.3%
מהמכירות לעומת סך של כ-49 מיליון ₪ ושיעור של כ-8.9% בתקופה המקבילה אשתקד,
בהתאמה. הרווח הנקי ברבעון הרביעי של השנה הסתכם בסך של כ-0.5 מיליון ₪ לעומת רווח נקי
של כ-15.3 מיליון ₪ ברבעון המקביל אשתקד, המהווים שיעור של כ-0.3% וכ-9.4% ממחזור
המכירות, בהתאמה.


עיקר הירידה ברווח הנקי מיוחסת לירידה שיעור הרווח הגולמי 59.2% בשנת 2022 לעומת 56.8%
בשנת 2021, אשר נבעה בעיקר עקב התייקרות עלויות המוצרים יחד עם העמקת ההנחות
והתארכות מכירות הקיץ, עקב מזג האוויר החם ששרר במהלך הרבעון הרביעי של 2022.
החברה הכריזה על דיבידנד בהיקף כולל של 15.1 מיליון ש"ח

מר יהודה אלבז, מנכ"ל החברה מסר כי: "החברה מסיימת את שנת 2022 עם צמיחה מתונה
בהיקף הפעילות זאת בשים לב כי שנת 2021 אופיינה במכירות מוגברות עקב ביקושים כבושים
שהצטברו במהלך תקופת הסגר שחל ברבעון הראשון של אותה השנה. לצד הגידול במחזור
המכירות, חלה שחיקה ברווחיות הנובעת מהתייקרויות לכל אורך שרשרת האספקה בשל
האינפלציה הגבוהה, עלייה חדה בריבית והתארכות מכירות הקיץ עקב מזג האוויר החם ששרר
במהלך הרבעון הרביעי של 2022 וגרר העמקה של הנחות וירידה במכירות.


בשנתיים האחרונות ביססנו את מעמדה של החברה בענף האופנה תוך ייצוג של עשרות מותגים
בינלאומיים מובילים, נוכחות משמעותית במדיה החברתית, השקה של קמפיינים שיווקיים נרחבים
ופריסה ארצית במעל לאלף נקודות מכירה פיזיות.


בשנת 2023 אנו צפויים להאיץ את המגמה באמצעות, בין היתר, הסבת חנויות רשת סולוג לחנויות
לי קופר קידס, הרחבה באופן מהותי לעומת היקף הפעילות כיום של פעילות הסחר האלקטרוני
המקוון של החברה והקבוצה והרחבת הפיתוח של קטגוריות נוספות במותגים הקיימים. כמו כן, פנינו
לאיתור הזדמנויות עסקיות אשר יתמכו בהרחבת המותגים הקיימים ובחינה של רכישות הזדמנותיות
של פעילויות בתחום האופנה בארץ."

מר שחר תורג'מן, יו"ר הדירקטוריון של החברה הוסיף כי: "אנחנו גאים בביצועי החברה במהלך
2022 לאור נתוני הסביבה העסקית שהתאפיינה באינפלציה, ריבית ושערי מטבע גבוהים ביחס
לשנים קודמות ביחס לכלל המשק וכן גם בהשוואה להשפעות על ענף האופנה בפרט."

אודות קבוצת בריל:
קבוצת בריל, מתמחה בתחום האופנה וההנעלה, ועוסקת בעיצוב, יבוא, רכש ושיווק של מוצרי
הנעלה, הלבשה ואביזרי אופנה לילדים, גברים ונשים. הקבוצה משווקת למעלה מ 30 מותגי הנעלה,
מפעילה 8 רשתות שונות, 4 אתרי סחר ופעילות סיטונאות בכ- 1,000 נקודות מכירה. הקבוצה
מהווה גורם מרכזי בשוק ההנעלה בישראל ופונה בעיקר לפלח הגברים אשר מהווים כ-54% מהיקף
המכירות בעוד הנשים והילדים מהווים שיעור של כ-30% ו-16%, בהתאמה.


לאחרונה חידשה החברה הסכמים לשנים הבאות, מול בעלי המותגים Timberland ו-Nine West
הכוללים גם שיפור בתנאים המסחריים אשר הוענקו לקבוצה. זאת בנוסף לחידוש ההסכם מול
Nautica למשך 20 שנים נוספות, הכולל מספר אופציות להארכה, והרחבת הקטגוריות לתחומים
נוספים, אשר הושלם עוד במהלך 2021.

תגובות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דוסיז
לוגו דוסיז צרכנות
העסקים שנפתחו השבוע
ריאיון השבוע
מבצעים
אופנה
בילוי
נופש-ותיירות
בריאות
בריאות
בתוך הבית
בתוך-הבית
גברים
גברים
גדג'טים וחדשנות
גדגטים
חגים
חגי-ישראל
טיפוח
טיפוח
יודאיקה
יודאיקה
יין ואלכוהול
יין
ילדים
ילדים
לימודים
לימודים
לכבוד שבת
לכבוד שבת
מוצרי תינוקות
מוצרי-תינוקות
מוסיקה
מוזיקה
מזון
מסעדות
מסעדות
מזון
משפחה
משפחה
נדל''ן
נדלן
ספרים
ספרים
פיננסים
פיננסים