נקודת פתיחה מצוינת לאל על ברבעון הראשון של השנה

נקודת פתיחה מצוינת לאל על ברבעון הראשון של השנה. סקירה דוסיז צרכנות

נקודת פתיחה מצוינת לאל על ברבעון הראשון של השנה: על אף שהרבעון הראשון
מאופיין בחולשה עונתית, הוא הטוב ביותר מאז הפרטתה ב-2005:
ביחס לרבעון הראשון ב-2019 טרום קורונה: ההכנסות צמחו ב-17%; לראשונה
מאז 2005 מעבר לרווח תפעולי של 9 מיליון דולר; המכירות הסתכמו בסכום של

674 מיליון דולר; וכל זאת על בסיס כושר ייצור של 93%

התוכנית האסטרטגית החדשה נכנסה לשלב היישום וברבעון זה כבר ניתן לראות
פירות ראשונים כמו, הרחבת יעדים, התקדמות ברכש וחידוש הצי, שיפור השירות

והשקת מוצרים חדשים כמו 'אל על PROTECT'

דינה בן-טל גננסיה, מנכ"לית אל על: "הרבעון הראשון הוא נקודת פתיחה מצוינת
עבורנו, ומפה רק נגביר את הקצב. אנחנו ממוקדים ביישום האסטרטגיה החדשה עם
ארגון גמיש, יעיל ובשל לתהליך, שבסופו נהיה חברה חזקה פיננסית ותזרימית, ורחבה
יותר מבחינת מגוון השירותים והמוצרים; עם עלייה חזקה בשיעור התפוסה ל-85.3%,
אנו רואים שהציבור ממשיך לבחור באל-על ואנו עושים הכול כדי לתת לו את השירות
הטוב ביותר וה-value for money הגבוה בתעשייה"
ינקל'ה (יעקב) שחר, סמנכ"ל הכספים הנכנס: "למרות סביבת המאקרו המאתגרת
הצלחנו לחתוך את ההפסד הנקי, לעבור לרווח תפעולי ולעשות קפיצה משמעותית
בהכנסות, למרות כושר ייצור של 93%. עם זאת הנתון המרשים ביותר הוא תזרים
המזומנים החזק שלנו שהסתכם ב-73 מיליון דולר, דבר המאפשר לנו גמישות מימונית
וכן מרחב טוב יותר למימוש האסטרטגיה החדשה שלנו״
עיקרי התוצאות:
הכנסות החברה ברבעון הראשון הסתכמו בכ- 500 מיליון דולר לעומת 429 מיליון
דולר ברבעון ראשון 2019; ו-283 ברבעון הראשון ב-2022
 EBITDAR של כ-60 מיליון דולר אל מול 16 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב
2019
הרווח התפעולי הסתכם ב-9 מיליון דולר- לראשונה רווח תפעולי חיובי לרבעון
ראשון מאז הפרטת החברה ב-2005
הפסד לפני מס של כ- 26 מיליון דולר לרבעון זה, לעומת הפסד לפני מס של 71
מיליון דולר ברבעון הראשון של 2019

הרבעון הסתיים עם תזרים מזומנים של 73 מיליון דולר, גבוה יותר מ-2019
(בניכוי מענק חד פעמי שהתקבל ב-2019)
המכירות ברבעון הסתכמו ב-674 מיליון דולר, ומעידות על המשך מגמת
ההתייצבות

חברת אל על הציגה היום (ד') את התוצאות הכספיות שלה לרבעון הראשון של שנת 2023.
התוצאות מציגות צמיחה ושיפור בכל הפרמטרים, לצד יציבות והמשכיות של מגמת הביקושים
הגבוהה, שהחלה כבר בשנה שעברה עת היציאה ממשבר הקורונה. הרבעון הראשון מאופיין
בחולשה עונתית בד״כ, אך הנוכחי הוא הטוב ביותר של אל על מאז הופרטה בשנת 2005.

הנהלת החברה נמצאת בעיצומו של תהליך יישום האסטרטגיה החדשה וכבר ניתן להבחין
בפירות ראשונים:

צי המטוסים: אסטרטגיית החברה לפיה אל על שואפת להרחיב את צי המטוסים שלה ל-60 מטוסים
עד 2028 כבר יוצאת לדרך הלכה למעשה. בתוך כך צפויה החברה לקבל את מטוס הדרימליינר ה-
16 כבר ברבעון השלישי של השנה, ואת המטוס ה-17 בחציון א' של 2024. כמו כן החברה בוחנת
בימים אלו מימוש אופציה לרכישת שני מטוסי דרימליינר נוספים ועתידה לקבל החלטה בחודשים
הקרובים. צי מטוסי ה-777 עובר הליך שיפוץ במהלכו יותאם פנים המטוס לחוויית מטוסי דרימליינר
ויעניקו חוויית טיסה מתקדמת וחדשנית, המטוס המשופץ הראשון עתיד להיכנס ללו"ז הטיסות כבר
ברבעון השלישי. בנוסף אל על כבר פרסמה RFP ליצרניות המטוסים והמנועים לחידוש צי המטוסים
צרי הגוף.

יעדים חדשים: אל על הרחיבה את רשת הנתיבים ובכלל זה חוזרת לטוס לשני יעדים בהודו- מומביי
וניו-דלהי. הושק הקו לאיסטנבול מחדש לאחר 15 שנים עם חברת הבת סאן-דור, שהתחילה לטוס
לאחרונה גם לפאפוס, נאפולי, מונטנגרו ועוד. החברה נמצאת בימים אלו במגעים בנוגע לטיסות
לאוסטרליה, הפיליפינים ויעדים נוספים בארה"ב. בכך אל על וחברת הבת סאן-דור מגיעות לכ-60
יעדים בכל העולם, בטיסות ישירות.

הרחבת שיתופי הפעולה בעולם: החברה הרחיבה ברבעון האחרון שיתופי פעולה עם שתי חברות
זרות: אלסקה איירליינס ואיתיחאד איירווייז, עימן התווסף הסכם לשיתוף מועדונים, וכן נחתם מזכר
הבנות עם חברת ANA היפנית לשיתוף פעולה בהסכם Code share ובהסכם שיתוף מועדונים, ליעדי
המשך ביפן.

חוויית השירות: חווית השירות של עברה מהפיכה ונמצאת במגמת שיפור מתמיד. רק אתמול זכה
מערך השירות ב- 2 פרסים בתחרות המי"ל למצוינות בשירות בקטגוריות: "השירות כשותף
אסטרטגי" ו"השירות ביציאה ממשבר". הזכייה היוקרתית בתחרות המי"ל מגיעה לאחר שנתיים
רצופות בהן אל על זכתה בפרס חמישה כוכבי שירות בדירוג APEX העולמי, דירוג הניתן רק ל-25
חברות תעופה ברחבי העולם. כמו כן, בחודש מרץ האחרון התבשרה חברת אל על כי זכתה בפרס
המלצת הצרכנים של BRAVO לשנת 2023, בשיתוף מכון המחקר הבינלאומי "קנטאר מדיה",
ובתחילת מאי זכתה אל על במקום הראשון במדד האמינות של גלובס וסטטיסטה.

כניסה לעולם התיירות: אל על חתמה לאחרונה על מזכר הבנות עם חברת 'איסתא', שני מותגי העל
בתחום התיירות והתעופה בישראל, שעתידים לשתף פעולה במיזם חדש שיעסוק בפיתוח, שיווק
ומכירה של מוצרים נלווים בתחום התיירות בדגש על חדשנות ומיצוי הדאטה של שני הגופים. מזכר
ההבנות כולל הבנות ראשוניות בעניינים שונים, הנוגעים לחברת התיירות ופעילותה. ככל שהצדדים
יגיעו לכדי הסכמות, ובכפוף לאישורים הרלוונטיים- תחזיק אל על ב-40% מהחברה, איסתא תחזיק
גם היא נתח דומה בשיעור של 40% ומר קני רוזנברג (או חברה מטעמו) יחזיק ב-20%.

מוצרים נלווים חדשים (אנסילרי): לאחרונה הושק שירות "אל-על PROTECT " המעניק גמישות
מירבית ללקוחותינו בעת רכישת הכרטיס, ומאפשר להמיר את כרטיס הטיסה לשובר מכל סיבה
שהיא.

תגובות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דוסיז
לוגו דוסיז צרכנות
העסקים שנפתחו השבוע
ריאיון השבוע
מבצעים
אופנה
בילוי
נופש-ותיירות
בריאות
בריאות
בתוך הבית
בתוך-הבית
גברים
גברים
גדג'טים וחדשנות
גדגטים
חגים
חגי-ישראל
טיפוח
טיפוח
יודאיקה
יודאיקה
יין ואלכוהול
יין
ילדים
ילדים
לימודים
לימודים
לכבוד שבת
לכבוד שבת
מוצרי תינוקות
מוצרי-תינוקות
מוסיקה
מוזיקה
מזון
מסעדות
מסעדות
מזון
משפחה
משפחה
נדל''ן
נדלן
ספרים
ספרים
פיננסים
פיננסים