פטור ממע"מ על תרופות מצילות חיים

ההורים לילדים חולי סרטן דורשים מהכנסת: "פטור ממע"מ על תרופות מצילות חיים, כדי שלא נצטרך למכור את הבית"

אנסטסיה אברמוב, אמו של איתן, ריגשה את חברי וועדת הבריאות והנוכחים בדיון בכנסת, כששיתפה בקושי אותו חווים הורים לילדים חולי סרטן. את הדיון יזם ח"כ אוריאל בוסו בנושא סל התרופות לשנת 2023.

אנסטסיה, נציגת פורום הורים של עמותת "רחשי לב", עמותה המלווה ילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם, ביקשה מהוועדה להעלות לסדר היום את נושא הפטור ממע״מ על תרופות מצילות חיים שאינן כלולות בסל הבריאות. אומנם מדובר באחוזים קטנים מכלל הילדים החולים, אבל עבור ילדים אלו, זה לעיתים ה-100% סיכוי להחלים ולנצח את המחלה.

הורים לילדים אלו נאלצים לעיתים למכור את הבית ולקחת הלוואות ענק על מנת להבטיח סיכוי לחיים לילדם. פטור ממע״מ, שיכול להגיע במקרים אלו למאות אלפי שקלים, יוכל להקל עליהם את ההוצאות הגדולות ולאפשר להם להבטיח לילדם את הסיכוי לחיים.

שימי גשייד מנכ״ל רחשי לב: ״אנו מודים ליו"ר הוועדה ח״כ בוסו על הדיון החשוב והאפשרות להשמיע את קולם של החולים. בשנים האחרונות סייענו במימון תרופות שאינן מכוסות בסל הבריאות לעשרות ילדים. חלקם החלימו, נישאו ואף הביאו ילדים לעולם. כשאנחנו רואים את הילדים האלו, את דור העתיד, אנחנו מרגישים שזו הזכות והחובה שלנו לאפשר לכל ילד במלחמה הזו סיכוי לחיים. הורדת המע״מ על התרופות ייקל ולו במעט על העול הכלכלי ויעניק להם עוד סיכוי להילחם ולנצח״.

תמונת אילוסטרציה

תגובות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דוסיז
לוגו דוסיז צרכנות
העסקים שנפתחו השבוע
ריאיון השבוע
מבצעים
אופנה
בילוי
נופש-ותיירות
בריאות
בריאות
בתוך הבית
בתוך-הבית
גברים
גברים
גדג'טים וחדשנות
גדגטים
חגים
חגי-ישראל
טיפוח
טיפוח
יודאיקה
יודאיקה
יין ואלכוהול
יין
ילדים
ילדים
לימודים
לימודים
לכבוד שבת
לכבוד שבת
מוצרי תינוקות
מוצרי-תינוקות
מוסיקה
מוזיקה
מזון
מסעדות
מסעדות
מזון
משפחה
משפחה
נדל''ן
נדלן
ספרים
ספרים
פיננסים
פיננסים