רווח שיא של כל הזמנים העומד על 49 מיליון ₪ בשנת 2021
המשקף שיעור רווח נקי של 9% מתוך מחזור הכנסות של 548
מיליון ₪, וזאת למרות תקופת הסגר של תחילת 2021
וביחס להפסד נקי מתואם של (2.7) מיליון ₪ בשנת 2020 עם
מחזור מכירות של 427 מיליון ₪ (שגם כן הושפע מן הסגרים).
קבוצת בריל, מפרסמת הבוקר (יום ד ה 30.3) את דוחות שנת 2021 ומציגה ביצועים מעולים ורווח שיא של כל
הזמנים העומד על 49 מיליון ₪ (מתואם ללא השפעות IFRS16), המשקף שיעור רווח נקי של 9% מתוך מחזור
הכנסות של 548 מיליון ₪, וזאת למרות תקופת הסגר של תחילת 2021. וזאת ביחס להפסד נקי מתואם של (2.7)
מיליון ₪ בשנת 2020 עם מחזור מכירות של 427 מיליון ₪ (שגם כן הושפע מן הסגרים).
ה-EBITDA (המתואם בנטרול השפעות IFRS16) בשנת 2021 הסתכמה ב-70 מיליון ₪ לעומת 17 מיליון ₪ בשנת
2020.
הקבוצה המתמחה בייצור, יבוא, רכש ושיווק של הנעלה, הלבשה ואביזרי אופנה. משווקת מעל ל-40 מותגים ומפיצה אותם בסיטונאות, ב-8 רשתות אותן היא מפעילה הכוללות 218 חנויות וב-5 אתרי הסחר שבבעלותה.
הקבוצה מציגה כבר תקופה ארוכה מגמת שיפור קבועה עם צמיחה יציבה בכל המדדים.
שחר תורג'מן, יושב ראש קבוצת בריל, ציין: "אנו שמחים עם ביצועי הקבוצה ברבעון 4 ובשנת 2021 כולה, הקבוצה
יישמה את התוכנית האסטרטגית הרב שנתית שתוכננה בשיתוף הדירקטוריון וההנהלה ואת פירות המהלכים אנו
קוצרים בשנת 2021 עם תוצאות מצוינות ושיא כל הזמנים ברווחיות. בשנה הקרובה תמשיך הקבוצה להתמקד
בהשקעה בצמיחה ובהתרחבות. דוגמא ראשונה לכך באה ליידי ביטוי עם הפרסום בדבר העסקה המתגבשת
בשותפות עם רשת".
כדבריו של שחר תורג'מן, הקבוצה פרסמה לאחרונה על הכוונה להקים חברה בשותפות (25%) עם רשת מדיה
בע"מ (רשת 13), חברה אשר תרכז את כל פעילות האונליין של הקבוצה בתמורה להקצאת מדיה מרשת אשר
תשמש לקידום פעילות האונליין ומותגי הקבוצה, על פי הפרסום שווי החברה שתוקם נאמד בכ-133 מיליון ₪.
עוד פרסמה החברה כי השלימה חתימת הסכם להמשך הפצה של מותגי נאוטיקה לעוד 20 שנים נוספות כולל
האופציות וכן האריכה את חוזה ההפצה של מותג טימברלנד לעוד שנים נוספות גם כן.
במהלך רבעון 2 רכשה חברת בריל 50% ממניות חברת הבת אס.בי.אן, יבואנית ומשווקת מותגי נאוטיקה וטימברלנד
בישראל תמורת 13.8 מיליון ₪. בכך השלימה להחזקה של 100% מהון המניות של אס.בי.אן.
על פי דוחות החברה, מכירות הקבוצה ברבעון 4 של 2021 עמדו על 162 מיליון ₪ לעומת 109 מיליון ₪ ברבעון
מקביל אשתקד. בהשוואה של שנה מול שנה סיימה החברה את 2021 עם מכירות של 548 מיליון ₪ לעומת 427
מיליון ₪ בשנת 2020. הצמיחה נבעה בין היתר מגידול במכירות בכלל, גידול במכירות החנויות הזהות ומהשפעת
הסגרים ששררו ברבעון 4 של 2020 ובשנת 2020.
השלמת המהלכים הפנימיים באים לביטוי גם במדדים התפעולים של הקבוצה, עם שיעור רווח גולמי ברבעון 4 של
2021 של 55.8% לעומת 46.7% ברבעון המקביל של 2020, בכל שנת 2021 עמד שיעור הרווח הגולמי על 56.8%
לעומת 49.1% בשנת 2020.
רווח ה-EBITDA המתואם (בנטרול השפעות IFRS16) ברבעון 4 של 2021 עמד על 21.3 מיליון ₪ המהווים 13.1%
לעומת 12.6 מיליון ₪ המהווים 11.6% ברבעון המקביל של 2020, בכל שנת 2021 עמד רווח ה-EBITDA המתואם
על 70.2 מיליון ₪ המהווים 12.8% לעומת 17.3 מיליון ₪ המהווים 4.1% בשנת 2020.
בשורה התחתונה, מציגה קבוצת בריל ברבעון 4 של 2021 רווח נקי מתואם לאחר מס של 15.0 מיליון ₪ המהווים
9.2% לעומת רווח נקי מתואם של 5.2 מיליון ₪ המהווים 4.8% ברבעון המקביל של 2020, בכל שנת 2021 עומד
הרווח הנקי המתואם על 48.9 מיליון ₪ המהווים 8.9% לעומת הפסד של (2.7) מיליון ₪ המהווים (0.7%) בשנת
2020.