״המקרנים שלנו משתתפים כיום באופן פעיל באינספור כנסים, אירועי חוצות ומופעי
ענק ברחבי העולם ובמיוחד בישראל. כעת, עם היציאה משנת הקורונה נראה יותר ויותר אירועים ותצוגות
בהן יתבצע שימוש במקרנים שלנו״
במקביל לחגיגות 20 השנים כיצרנית המקרנים המובילה בעולם, הודיעה Epson, כי בפרק זמן של שמונה
שנים, החברה הפכה גם למובילה בשוק הקרנת התצוגות המקצועיות באזור אירופה, המזרח התיכון ואפריקה
–EMEA 2 – והוא עומד כיום בהובלה משמעותית על פני המתחרים – עם נתח שוק של 37% 3 .
״צמחנו בשוק מקרני התצוגות המקצועיות באזור ממצב של כמעט ללא נתח שוק לחברה המובילה בשוק.
בשמונה השנים האחרונות הפגנו גידול של 1199% בנפח הפעילות וגידול של 1228% בהכנסות 4 ״, אומר
יעקב (קובי) כהן, מנהל תחום ההקרנה בחברת Epson ישראל.
קפיצת המדרגה של החברה להובלת התחום כללה מספר אבני דרך בולטות: בשנת 1989 החברה פיתחה
את הטכנולוגיה למקרן הווידאו הקומפקטי הראשון בעולם בצבע מלא המבוסס על liquid crystal. בשנת
2005, נכנסה החברה לשוק הקולנוע הביתי עם ה-EMP-TWD1 מקרן-נגן ה-DVD שלה. בשנת 2006,
Epson השיקה את ה-EMP-6100, מקרן עמיד בפני אבק ואילו הדגםEB-450Wi שהושק בשנת 2010,
היה המקרן הראשון של Epson עם עדשה להקרנה ממרחק אולטרה קצר במיוחד שמורכב על הקיר, המצויד
בפונקציונליות אינטראקטיבית.
לדברי כהן, הצלחתה של Epson נובעת מקריאה נכונה של השטח וצרכי המשתמשים המקצועיים וטכנולוגיית
ההקרנה 3LCD פורצת הדרך שפיתחה. ״נכנסנו לשוק בו שלטה טכנולוגיית ה- DLP מהדור הקודם, אך
למרות הסקפטיות בתעשייה, Epson הייתה בטוחה בחיוניות הצבעים ובבהירות הגבוהה של טכנולוגיית
33LCD , שהציעה תכונות הקרנה יוצאות דופן. לאחר שנים של ליטוש הטכנולוגיה, היא כעת הטכנולוגיה
הנבחרת עבור תעשיית מקרני התצוגות המקצועיות – והרחק הרחק משאר השחקניות בשוק״.
לדברי כהן, הצלחתה של Epson בהקרנת תצוגות מקצועיות נובעת לכל אורך הדרך מההקשבה ללקוחות
ולימוד התעשייה וצרכיה. ״המקרנים שלנו משתתפים כיום באופן פעיל באינספור כנסים, אירועי חוצות ומופעי
ענק ברחבי העולם ובמיוחד בישראל. כעת, עם היציאה משנת הקורונה נראה יותר ויותר אירועים ותצוגות בהן
יתבצע שימוש במקרנים שלנו״, אומר כהן. ״הם קלים ביותר בשימוש, מפגינים מקור אור עוצמתי במיוחד
ועמידים ביותר לכל פגעי הסביבה. מקרני הלייזר שלנו מסמנים כיום קפיצת מדרגה משמעותית מבחינת
הביצועים ומחזקים את מיצובה של החברה כמספר 1 בשוק ההקרנה העולמי״.
2001 to 2020, 500-lumen and above, excluding screenless TVs, Futuresource Consulting – Quarterly Projector Market Insights
– Worldwide Analyzer CY20Q4
2 2020, 6,000 lumen and above, Futuresource Consulting – Quarterly Projector Market Insights – Worldwide Analyzer CY20Q4
3 2020, 6,000 lumen and above, Futuresource Consulting – Quarterly Projector Market Insights – Worldwide Analyzer CY20Q4
4 2012 to 2020, 6,000 lumen and above, Futuresource Consulting – Quarterly Projector Market Insights – Worldwide Analyzer
CY20Q4