Epson משיקה בישראל את משקפי המציאות הרבודה Moverio BT-35E שנועדו להפוך יישומי סיוע מרחוק
לקלים ואינטואיטיביים הרבה יותר. המשקפיים מיועדים למגוון יישומים מסחריים כגון סיוע מרחוק, הדרכה
טכנית והדגמות מכירה מרחוק ובעיקר מיועדים לתחומי מפעילי הרחפנים המקצועיים, לענפי הבידור, הנדסה
ושירותי הבריאות.
המשתמשים במשקפיים בטכנולוגיית Si-OLED מבוסס הסיליקון שפיתחה החברה יכולים לספק מבחר
תכנים בהשהיה קצרה ממגוון מכשירים באמצעות קישוריות HDMI או USB-C ותצוגת HD (720p)
ובהירות גבוהה מבטיחות תמונה חדה וצבעים מלאי חיים.
הבקר החדש של המשקפיים החדשים מבוסס אנדרואיד וכולל מסך מגע משולב עם ממשקי משתמש הניתנים
להתאמה אישית עם רמקול ומיקרופון. האחסון שלו ניתן להרחבה של עד 2 טרהבייט, והוא כולל GPS מובנה
וחיישני תנועה לפתרונות מבוססי מיקום. הוא כולל גם מצלמת 13 מגה-פיקסל עם פוקוס אוטומטי ופנס,
ומספק עד ארבע שעות של ביצועי סוללה.
לדברי קובי כהן, מנהל התחום ב-Epson ישראל, החברה מזהה מגוון יישומים מסחריים שימושיים במספר
שווקים, דוגמת סיוע מרחוק והדרכה טכנית מרחוק. ״המשקפיים יכולים גם לספק תוכן תלת מימד והעובדה
שהם כוללים גם מצלמה קדמית, מעבר למצלמה שבבקר, מסייעת בעת עבודה במקומות צרים, צפייה בפרטים
קטנים, או הפעלה באזורים חשוכים במהלך משימות סיוע מרחוק״.
פתרונות התוכנה לסיוע מרחוק, המיועדים למשקפי ה- Moverio הזמינים כיום בשוק, מקשרים בין מהנדסי
שטח וטכנאים למומחים הנמצאים רחוק מהם. כך ניתן להעביר מידע והוראות בצורה ויזואלית ומילולית
באמצעות תקשורת דו-כיוונית חיה כדי לתקן בעיות מורכבות. ארגונים רבים במגוון מגזרי תעשייה משתמשים
כיום במשקפיים חכמים שהוכיחו את עצמם כמגבירים את היעילות התפעולית ומפחיתים את זמן ההשבתה
של ציוד תקול״.
כהן אומר כי המשקפיים גם מפחיתים את ההשפעה הסביבתית בכך שהם מציעים סיוע, הדרכה, תחזוקה
ותיקון מרחוק וכי השימוש בהם מפחית משמעותית את טביעת הרגל הפחמנית מכיוון שמומחים טכניים אינם
צריכים עוד לנסוע למרחקים ארוכים כדי לספק סיוע, לתקן ציוד או להעביר הדרכה באתר.
ה-Moverio BT-35E ממשיך להיות זמין כמוצר עצמאי עבור לקוחות המעוניינים להתחבר לסמארטפונים
תואמים של אנדרואיד או למחשבי Windows, נתון שמאפשר לבחור את הפלטפורמה המתאימה והנוחה
ביותר ללקוח. מחיר הבסיס למשקפיים בישראל טרם נקבע, אך בארה״ב המחיר מתחיל מכ-800 דולר.