תוצאות חזקות ברבעון הרביעי: בשנת 2020 – שיא בכל הפרמטרים התפעוליים
ההכנסות בשנת 2020 הסתכמו בכ-506 מיליון ש"ח, גידול של כ-7%
ביחסלשנת 2019. ברבעון הרביעי צמחו ההכנסות ב-25% לעומת רבעון מקביל והסתכמו בסך של 145 מיליון ש"ח
גידול של כ-22% ברווח הגולמי בשנת 2020 שהסתכם לסך של כ-139 מיליון
ש"ח בהשוואה לסך של כ-114 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד
עליה של 114% ברווח התפעולי בשנת 2020 שהסתכם לסך של כ-52 מיליון ש"ח, לעומת 24.3 מיליון ש"ח ברבעון המקביל.
הרווח הנקי בשנת 2020 הסתכם בסך של 39 מיליון ש"ח
גידול של 168% לעומת שנת 2019
החברה מציגה תזרים מזומנים חזק מפעילות שוטפת בשנת 2020 שהסתכם
בכ-86 מיליון ש"ח לעומת 4 מיליון ש"ח בשנת 2019
פיני כהן, מנכ"ל החברה, מסר: "אנו מסכמים את שנת 2020 עם תוצאות מצוינות ושיא בכל הפרמטרים
התפעוליים כאשר אנו מציגים בשנה זו רווח נקי הגבוה מאי פעם. תוצאות אלה הושגו בזכות יישום
אפקטיבי של שורת מהלכים משמעותיים לרבות צעדי התייעלות אשר סייעו לנו להציג את התוצאות
החזקות על אף אתגרי התקופה וממצבים אותנו היטב גם אל מול האתגרים בהמשך. מאזן החברה מעיד על
איתנות פיננסית חזקה מאוד. בתחילת השנה השקנו את 'מטרו', רשת שיווק קמעונאית עצמאית ואנו שבעי
רצון מקצב ההתקדמות בהתאם לתוכנית העבודה ומהעמידה ברמת הציפיות שלנו ברמת ההקמה
והתפעול. היום פועלים ברחבי הארץ 10 סניפים ועד סוף השנה הרשת צפויה לכלול מעל ל-20 חנויות.
הרשת צפויה לחזק משמעותית את הזיקה של ברימאג לצרכן הסופי והקשר ליצרנים, תוך הרחבת ערוצי
המכירה וחיזוק מותגי החברה ומוצריה ולפי התכניות עתידה בשנים הקרובות להגיע ל-100 חנויות בפריסה
ארצית רחבה."
דגשים לתוצאות שנת 2020
ההכנסות ממכירות וממתן שירותים בשנת 2020 הסתכמו בכ-506.2 מיליון ש"ח, גידול של כ-6.6%
לעומת כ-474.7 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. בתחום המוצרים הביתיים חל גידול של כ-
30.9 מיליון ש"ח ובתחום המערכות המסחריות חל גידול בסך של כ-0.6 מיליון ש"ח.
הרווח הגולמי בשנת 2020 הסתכם לסך של כ-139.2 מיליון ש"ח (כ- 27.5% מהמכירות), גידול של כ-
22% לעומת כ- 113.9 מיליון ש"ח (כ-24% מהמכירות) בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול נובע
מתחום המוצרים הביתיים כאשר עיקרו נובע משינוי בתמהיל המוצרים הנמכרים, התייעלות בהיקפי
המלאי שהביאה לירידה בהוצאות האחסנה. בנוסף, החברה ביצעה עליית מחירים סלקטיבית כחלק
מהתמודדות עם התפשטות נגיף הקורונה.
הוצאות המכירה בשנת 2020 הסתכמו לסך של 62.1 מיליון ש"ח לעומת 64.4 מיליון ש"ח ברבעון
המקביל. קיטון בסך של כ-2.3 מיליון ש"ח הנובע בעיקרו מירידה בעלויות שכ"ע בסך של כ-1.8 מיליון
ש"ח, קיטון בעמלות מכירה בסך של כ-0.8 מיליון ש"ח ומנגד, גידול בהוצאות פרסום וקידום מכירות
נטו בסך של כ-0.9 מיליון ש"ח.
הוצאות הנהלה בשנת 2020 הסתכמו לסך של כ-25.3 מיליון ש"ח לעומת 26.1 מיליון ש"ח ברבעון
המקביל אשתקד.
הרווח התפעולי בשנת 2020 הסתכם בכ-52.1 מיליון ש"ח (כ-10.3% מהמכירות) לעומת כ-24.3
מיליון ש"ח (כ-5.1% מהמכירות) בתקופה המקבילה אשתקד. גידול של כ-114%.
הוצאות המימון, נטו בשנת 2020 הסתכמו לסך של כ-8.8 מיליון ש"ח לעומת 6.7 מיליון ש"ח בתקופה
המקבילה אשתקד. בתקופת הדוח חלה ירידה בהכנסות מעסקאות גידור מטבעיות בסך של 1.8 מיליון
ש"ח בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח הנקי בשנת 2020 הסתכם בכ-39 לעומת כ-14.6 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה. גידול של כ-
168% .
ההון העצמי של החברה ל-31.12.2020 הסתכם בכ-223.6 מיליון ש"ח לעומת 186.3 מיליון ש"ח ליום
31.12.2019. השינוי בהון העצמי נובע מהרווח הכולל לתקופה בסך של כ-37.3 מיליון ש"ח.
תזרים המזומנים שנבע מפעילות שוטפת בשנת 2020 הסתכם לסך של 86 מיליון ש"ח לעומת
תזרים מזומנים שנבע מפעילות שוטפת בתקופה המקבילה שהסתכם לסך של כ-4.2 מיליון ש"ח.
למותגים DELONGHI, BRAUN, BEKO, KENWOOD ו-LG (אשר מהווים מעל 80% ממחזור
הקניות והמכירות של החברה) לא קיים שווי מאזני בספרים.
דגשים לתוצאות הרבעון הרביעי לשנת 2020
ההכנסות ממכירות וממתן שירותים ברבעון הרביעי לשנת 2020 גדלו בכ-25% הסתכמו בכ-145.1
מיליון ש"ח, לעומת כ-115.9 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח הגולמי ברבעון הרביעי הסתכם לסך של כ-44.6 מיליון ש"ח (כ- 30.7% מהמכירות), גידול של
כ- 59% לעומת כ-28 מיליון ש"ח (כ-24.2% מהמכירות) בתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח התפעולי ברבעון הסתכם בכ-20.1 מיליון ש"ח (כ-13.8% מהמכירות) לעומת כ-6.3 מיליון ש"ח
(כ-5.4% מהמכירות) בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ- 219%.
הוצאות המימון, נטו ברבעון הסתכמו לסך של כ-3.4 מיליון ש"ח לעומת 2 מיליון ש"ח ברבעון המקביל
אשתקד.
הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ-15.4 מיליון ש"ח לעומת כ-3.9 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה
אשתקד, גידול של כ-291%.