לרגל ההשקה, כאל תעניק 10% החזר על הקניות של חודש ספטמבר למשלמים ב-CalPay
- על פי סקר שערכה כאל באמצעות מכון המחקר 'גיאוקרטוגרפיה', 32% מהציבור שקלו להימנע, וחלקם אף נמנעו, מרכישה בבית עסק בשל החשש ממגע בכרטיס אשראי/מזומן והידבקות בקורונה
כאל משיקה את CalPay – שירות תשלום באמצעות הטלפון הנייד באופן קל, נוח, מהיר ובטוח וללא צורך בכרטיס אשראי פיזי נוכח.
הפעלת השירות תעשה באמצעות כניסה לאפליקציית כאל, בחירה של כרטיס האשראי וצירופו בשניות ספורות לשירות התשלום בנייד – CalPay. לצורך התשלום בבית העסק מבצעים הזדהות בטלפון הנייד באמצעות שיטת הזיהוי שהוגדרה במכשיר (טביעת אצבע/ זיהוי פנים/ קוד נעילה), מצמידים אותו למסוף בקופה והתשלום מתבצע בקלות ובנוחות וללא צורך בהקלדת קוד סודי.
התשלום באמצעות CalPay מבוצע תחת פרוטוקולים מחמירים של אבטחת מידע, מה שמעניק ביטחון מלא ללקוחות כאל.
לרגל ההשקה, כאל תעניק 10% החזר על הקניות במהלך חודש ספטמבר למשלמים באמצעות CalPay. ההחזר יינתן כזיכוי בכרטיס האשראי עד לסכום כולל של 100 ₪.
התשלום בנייד יתאפשר בבתי עסק בישראל ובחו"ל להם מסופי תשלום התומכים בטכנולוגיית EMV. מסופים אלו כבר פרוסים בבתי עסק רבים וברשתות מובילות, ובחודש נובמבר הקרוב יצטרפו עשרות אלפי בתי עסק נוספים בהתאם להוראות בנק ישראל ועד לפריסה כלל ארצית בדומה למקובל בעולם.
עם ההשקה, CalPay יהיה זמין באפליקציית כאל ללקוחות בעלי מכשיר אנדרואיד המחזיקים בכרטיס אשראי של כאל מסוג ויזה ובקרוב גם למחזיקי כרטיס מסוג מאסטרקארד. עם כניסתה של Apple Pay לישראל, כאל תתמוך בתשלום בנייד גם במכשירים בעלי מערכת הפעלה iOS.
על פי סקר שערכה כאל באמצעות מכון המחקר 'גיאוקרטוגרפיה', נמצא כי הציבור בשל ומוכן למעבר לתשלום באמצעות הנייד, כחלק מהאצת תהליכי הדיגיטל שהביאה עמה תקופת הקורונה. בהתאם לממצאי הסקר, 32% מהציבור שקלו להימנע, וחלקם אף נמנעו, מרכישה בבית עסק בשל החשש ממגע בכרטיס אשראי או במזומן והידבקות בקורונה. 46% מהציבור הצהירו כי בהנחה והשירות יהיה זמין עבורם, הם יעדיפו לשלם בנייד, ללא מגע, עבור רכישות בבתי עסק פיזיים ו-75% מהציבור שכחו בעבר את הקוד הסודי של כרטיס האשראי שלהם, כאשר כשליש מהם אינם זוכרים אותו כעת.
לוי הלוי, מנכ"ל כאל, אמר: "CalPay הינו אמצעי תשלום דיגיטלי מתקדם שיאפשר ללקוחות כאל ליהנות מתשלום באופן פשוט, נוח ובטוח המונע בימים אלו צורך במגע מיותר. תשתית הטוקניזציה ומעבר השוק ל-EMV, יאפשרו להציע ללקוחותינו חווית לקוח יוצאת דופן ופתרונות חדשניים ומתקדמים בהמשך הדרך".
ברק מלניק, מנכ"ל Visa בישראל אמר: "חברת Visa שמחה לשתף פעולה עם כאל בהשקת שירות התשלום בניידCalPay . ההשקה מהווה עוד חלק במגמת המעבר לדיגיטציה בעולם התשלומים, תוך שהיא מספקת פלטפורמה קלה ובטוחה למשתמשי התשלומים ללא מגע במיליוני בתי עסק בישראל וברחבי העולם".