EMI: אוטומציה מודולרית מפיתוח ישראלי

וטכנולוגיה קובוטית מספקות מענה למחסור בכח אדם

קובוטים (רובוטים שיתופיים) מגדילים את פרודוקטיביות מכונות ה-CNC המסורתיות ומשחררים את הלחץ על כוח אדם ההולך ומתכווץ

חברות רבות בתעשייה העולמית, כמו גם בזירה הישראלית, מצאו עצמן בשנים האחרונות בהתמודדות בלתי פוסקת של אתגר הגדלת הפריון כדי להישאר תחרותיות, תוך כדי מחסור בכוח אדם מקצועי. וזה בדיוק מה שקרה ב- EMI, חברת ייצור המתמחה בחלקים בעלי דיוק גבוה ומורכבים לתעשיות ההייטק, הרפואה והתעופה והחלל. עם התקדמות המשבר, הבין הצוות הניהולי ב- EMI שאוטומציה היא הדרך היחידה להתמודד עם האתגר – כדי לשחרר את העובדים המיומנים שלהם ממשימות פשוטות שחוזרות על עצמן – והוא הכניס לתמונה את השימוש בקובוטים (רובוטים שיתופיים).

הפתרון שנבחר למשימה החשובה כלל שימוש בפתרון של חברת acubez הישראלית, העוסקת בתחום ייצור אוטומציה ואחת השחקניות המובילות בזירה בתחום האוטומציה המודולרית. החברה פיתחה, תוך חיבור לטכנולוגיית הקובוטים של חברת Universal Robots, פתרון אוטומציה קומפקטי וגמיש למגוון רחב של מכונות ויישומים תעשייתיים המייעל משמעותית את הזנת המכונות.  מאז ש-EMI (שמייצרת בעיקר קבוצות קטנות עד בינוניות של עשרות עד אלפי חלקים בכל אצווה) פרסה את פתרון האוטומציה המודולרי אצלה, לטיפול במכונות CNC כרסום וחיתוך, מכונות CMM ומכונות סימון לייזר, היא הוסיפה מאות שעות ייצור לקיבולת שלה מדי שנה. התוצאה: הקובוטים החזירו את העלות של עצמם תוך 12-18 חודשים תוך הגברת היעילות הכוללת (OEE) באופן משמעותי מ–70% ל-95%.

"היכולת להגדיר פלטפורמות אוטומציה מותאמות אישית עבור הצרכים והיישומים השונים של מכונות ה-CNC שלנו הייתה משנת משחק עבורנו ב-EMI", אומר יהושע אולמר, מנכ"ל EMI Integrated Systems. "גם אם התחלנו עם פלטפורמה בעלת קיבולת נמוכה, האפשרות להוסיף בצורה חלקה מודולים נוספים בהמשך על סמך משימות או דרישות משתנות הייתה עבורנו השקעה מוגנת עתידית".

לדברי חיים זכרמן, מנהל אוטומציה ורובוטיקה בחברת סו-פאד (המייצגת בישראל גם את חברת UR), באוטומציה מודולרית ובשימוש במודולים סטנדרטיים, משתמשי הקצה נהנים מכל העולמות. ״מצד אחד, היכולת להתאים מערכת אוטומציה בדיוק לדרישות ׳ביום הראשון׳ ומצד שני, איכות מוצר של מערכת סדרתית היות והמערכת מורכבת ממגוון גדול של מודולים סטנדרטיים אמינים ומוכחים. בנוסף לכל זאת, הלקוח שומר לעצמו את האפשרות לשינוי והתאמת המערכת לצרכים שונים בהמשך בעלויות ובזמני הטמעה קצרים ביותר״.

דוסיז
לוגו דוסיז צרכנות
העסקים שנפתחו השבוע
ריאיון השבוע
מבצעים
אופנה
בילוי
נופש-ותיירות
בריאות
בריאות
בתוך הבית
בתוך-הבית
גברים
גברים
גדג'טים וחדשנות
גדגטים
חגים
חגי-ישראל
טיפוח
טיפוח
יודאיקה
יודאיקה
יין ואלכוהול
יין
ילדים
ילדים
לימודים
לימודים
לכבוד שבת
לכבוד שבת
מוצרי תינוקות
מוצרי-תינוקות
מוסיקה
מוזיקה
מזון
מסעדות
מסעדות
מזון
משפחה
משפחה
נדל''ן
נדלן
ספרים
ספרים
פיננסים
פיננסים