הישג משמעותי ליו"ר הוועדה לפניות הציבור ח"כ יעקב טסלר:

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter
הישג משמעותי ליו"ר הוועדה לפניות הציבור ח"כ יעקב טסלר. סקירה דוסיז צרכנות


באישון הלילה: ברוב של 52 וללא מתנגדים מליאת הכנסת אישרה
בקריאה ראשונה את הצעת החוק לקיצור זמני המענה לפניות ציבור ח"כ טסלר:

"הצעת החוק מהווה צעד גדול וחשוב במאמצים לשיפור השירות לאזרח" מליאת הכנסת אישרה באישון ליל בקריאה ראשונה את הצעת החוק לתיקון סדרי המינהל (החלטות
והנמקות) (תיקון מספר 5) (קיצור זמן התשובה לפניות ציבור), התשפ"א-2020, שיזם יו"ר
הוועדה לפניות הציבור, ח"כ יעקב טסלר. ההצעה אושרה ברוב גדול של 52 וללא מתנגדים. "אנו
צועדים לשדרוג וייעול מערך פניות הציבור ואישור הצעת החוק בקריאה ראשונה, מהווה צעד גדול
וחשוב במאמצים לשיפור השירות לאזרח", אמר טסלר בתום ההצבעה.


הצעת החוק באה לעגן את זכותו של פונה לקבל מענה לפנייתו תוך 14 יום. שיהוי במתן מענה בפרק זמן
סביר פוגע באימון הציבור, בשירות הציבורי ובנבחרי הציבור ולעיתים אף עלול לגרום לנזק של ממש
לאדם הממתין למענה.


החוק, כפי שנחקק לפני 60 שנה, נקב פרק זמן של 90 יום למענה. בשנת 1995 החוק תוקן והזמן למענה
קוצר ונקבע ל- 45 יום. מאז כבר חלפו למעלה מ- 25 שנים, במהלכן חלה התקדמות טכנולוגית של ממש
ונוצר צורך להתאים מחדש את המועדים למציאות הנוכחית.


ח"כ טסלר שנימק את ההצעה במליאת הכנסת הסביר: "הדיגיטציה של הפניות מקלה על בירור הפניות,
אבל במקביל העלתה את מספר הפונים בצורה משמעותית, כיוון והפנייה לרשויות הפכה נגישה וקלה. אני
ער לחששות של ממוני פניות הציבור במשרדי הממשלה.

עם זאת, לצד החששות, כולם מסכימים כי נדרש
לתת מענה לכל פונה באופן המהיר ביותר. אף אחד מאיתנו לא היה מקבל מציאות בה פנייה לחברה
מסחרית תיענה לאחר חודש וחצי. אם לא מקבלים תשובה, אנו עוברים מיידי לחברה מתחרה. מדוע אם
כן התקבעה נורמה שבמשרדי הממשלה ניתן להמתין למענה חודש וחצי. היחס חייב להיות זהה. הפונים
הם הלקוחות של משרדי הממשלה והמענה חייב להיות מהיר ומידיי".


בהמשך התייחס להערות ולחששות שהשמיעו ממוני פניות הציבור בדיוני הוועדה והתחייב כי במסגרת
הכנת החוק בוועדה לקריאה שנייה ושלישית יוסדרו בעז"ה כל נושאי פניות הציבור ויינתנו לממוני
הפניות כל הכלים הנדרשים כדי שיוכלו לעמוד בפרק הזמן המוצע בהצעת החוק, בהתחשב במספר
הפניות, מספר הממונים המטפלים בהן, אופי הפניות וסוגי הטיפול. "תיעשה אבחנה בין הפניות לסוגיהן
וזמן התשובה עליהן. אבחנה בין פניות חוזרות, פניות הנוגעות לצד ג', פניות מורכבות ותלונות הדורשות
בירור ועוד".


עקב קביעת הייעוץ המשפטי של הוועדה כי מדובר בהצעת חוק תקציבית, נדרשו 50 חברי כנסת לצורך
אישורה. כאמור, ח"כ טסלר הביא להישג משמעותי והצליח לאחר הדרמה הלילית אמש בכנסת לגייס 52
חברי כנסת מכל סיעות הבית שהצביעו בעד הצעת החוק בקריאה ראשונה והיא הועברה לוועדת חוקה
להמשך שלבי החקיקה.


יצוין כי עקב הצפי להתפזרות הכנסת, העברת הצעת החוק בקריאה ראשונה תאפשר להחיל עליה דין
רציפות בכנסת הבאה ולהמשיך לדון בה מהנקודה בה תופסק בכנסת הנוכחית.

תגובות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ריאיון השבוע
001-microphone
מבצעים
מבצעים
אופנה
אופנה
בילוי
נופש-ותיירות
בריאות
בריאות
בתוך הבית
בתוך-הבית
גברים
גברים
גדג'טים
גדגטים
חגים
חגי-ישראל
טיפוח
טיפוח
יודאיקה
יודאיקה
יין ואלכוהול
יין
ילדים
ילדים
לימודים
לימודים
לכבוד שבת
לכבוד שבת
מוצרי תינוקות
מוצרי-תינוקות
מוסיקה
מוזיקה
מזון
מסעדות
מסעדות
מזון
משפחה
משפחה
נדל''ן
נדלן
ספרים
ספרים
פיננסים
פיננסים
קהילה
קטגוריה קהילה
רכב
רכב