הרמת כוסית בהשתתפות עולים חדשים התקיימה במשרד העלייה והקליטה

שניים במחיר אחד: לפצות על הזמן האבוד ולטייל בשני יעדים בו-זמנית. סקירה דוסיז צרכנות

הרמת הכוסית התקיימה בלשכת שרת העלייה והקליטה בירושלים בהשתתפות השרה פנינה תמנו שטה, נשיאת הקרן לידידות, יעל אקשטיין, עשרה עולים חדשים שעלו לישראל בשנה האחרונה ועוד מעל 100 עולים שהצטרפו דרך ה-ZOOM

משרד העלייה והקליטה בשיתוף הקרן לידידות, קיימו אירוע הרמת כוסית חגיגי לכבוד ראש השנה. את האירוע הובילו שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו-שטה ונשיאת הקרן לידידות, יעל אקשטיין ובהשתתפות עולים חדשים שעלו ארצה בשנה האחרונה בסיוע המשרד והארגון. האירוע נערך בלשכת השרה בירושלים בנוכחותם של עשרה נציגי עולים שעלו ארצה בשנה האחרונה מכלל מדינות העולם ומעל 100 עולים נוספים שהיו עדים לאירוע באמצעות ה-ZOOM. עוד השתתפו באירוע מנכ"ל משרד העלייה והקליטה רונן כהן, מנכ"ל הקרן לידידות יגאל בן שלום ועוד. השרה פנינה תמנו שטה ונשיאת הקרן לידידות יעל אקשטיין נשאו דברים ובירכו את העולים החדשים, ונציגי העולים שהשתתפו באירוע בלשכת השרה בירכו ושיתפו מסיפור עלייתם וקליטתם בישראל.

בין העולים שהשתתפו באירוע: יקטרינה וטומש פופוב, מנהלת קידום רשתות חברתיות והוא מתאגרף מקצועי שעלו מאוקראינה; פאולה בנישו, שעלתה לפני שבועיים מצרפת יחד עם בעלה כדי להתאחד עם שלושת ילדיהם שחיים בארץ; בר דוד מוריס מטין שעלה מטורקיה; ג'סיקה קליימן שעלתה ממקסיקו; מוניקה אורמן, מפיקת אירועים שעלתה מברזיל ואלון אידלמן, פיזיותרפיסט שעלה מברזיל.

רומינה גלטשטיין שעלתה כילדה בגיל 4 עם משפחתה לישראל ובגיל 14 חזרו לארגנטינה. מאז התחתנה והקימה את משפחתה, ולא זנחה את החלום לשוב לישראל כדי לנהל אורח חיים יהודי ללא המשבר הכלכלי שפוקד את ארגנטינה והמתחים שם. כעת בזכות תמיכת הסוכנות היהודית והקרן לידידות, הצליחה להגשים את החלום ולעלות מחדש לישראל עם משפחתה. גם היא השתתפה במפגש ואמרה: "המפגש הזה הוא מרגש. אנחנו שמחים מאד על התמיכה הרבה לה אנחנו זוכים. הקרן לידידות זמינה לנו גם בדברים הקטנים של חיי היום-יום, כמו בדברים הגדולים ואנשיה תמיד יחפשו איך ניתן לעזור. עלינו לישראל לא רק בגלל המצב הקשה בדרום אמריקה, אלא מתוך ציונות. עם הזמן שעובר אנחנו מסתגלים יותר".

פנינה טמנו שאטה, שרת העלייה והקליטה: "אין דבר מרגש יותר מלפתוח את השנה החדשה בהרמת כוסית יחד עם עולים חדשים מכל רחבי העולם. אנחנו שוב עדים לכך שהעלייה היא הלב הפועם של העם היהודי. משרד העלייה והקליטה יחד עם השותפים מכלל הארגונים הביאו במאמץ אדיר לתנופת עלייה כאשר בשלוש שנים האחרונות הגיעו למעלה מ 80,000 עולים ועולות חדשים – כגודל עיר גדולה בישראל. מאחלת לכולנו שתהיה שנה טובה מקודמתה וקליטה חלקה ומהירה לכלל עולים".

יעל אקשטיין, נשיאת הקרן לידידות: "בשנה האחרונה זכיתי לקבל את פניהם של אלפי עולים שהגיעו ארצה מכל קצוות העולם. הקרן לידידות בשיתוף פעולה הדוק עם משרד הקליטה, סייעה לחמשת אלפים ושש מאות עולים כאלה רק בשנה האחרונה. העלייה הייתה מאז ומעולם עמוד תווך של היהדות ושל הציונות,  זה ערך עליון,  העיסוק בעליה והסיוע לעולים היא מצווה וזכות ענקית. אני בעצמי עליתי ארצה, גם השרה שטה ואנחנו  יודעות כמה זה לא פשוט להגיע למדינה חדשה עם תרבות חדשה ושפה חדשה. אני מודה לשרה שטה שעושה ימים כלילות בשביל העולים בארץ ואלה שטרם הגיעו. אני מאחלת לכולם קליטה מהירה ומוצלחת בישראל. אני גם מתחייבת בשם הקרן ומעל 600 אלף תורמיה, כי נמשיך בכל הכוח לסייע ליהודים בכל העולם להגשים את חלומם וזכותם לעלות לישראל. "

הקרן לידידות עוסקת כבר יותר משלושים שנה בסיוע בהעלאת יהודים לישראל והשקיעה במהלך השנים מעל ל-800 מיליון שקלים שסייעו לעלייתם של כ-750,000 עולים. הקרן היוותה במהלך השנים תורמת מרכזית לסוכנות היהודית ואף סייעה בהקמתו של ארגון "נפש בנפש". בשנת 2014 החלה הקרן לפעול עצמאית בתחום העלייה ומאז הגיעו בעזרתה לישראל מעל ל-24,000 עולים מ-30 מדינות ברחבי העולם.

תגובות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דוסיז
לוגו דוסיז צרכנות
העסקים שנפתחו השבוע
ריאיון השבוע
מבצעים
אופנה
בילוי
נופש-ותיירות
בריאות
בריאות
בתוך הבית
בתוך-הבית
גברים
גברים
גדג'טים וחדשנות
גדגטים
חגים
חגי-ישראל
טיפוח
טיפוח
יודאיקה
יודאיקה
יין ואלכוהול
יין
ילדים
ילדים
לימודים
לימודים
לכבוד שבת
לכבוד שבת
מוצרי תינוקות
מוצרי-תינוקות
מוסיקה
מוזיקה
מזון
מסעדות
מסעדות
מזון
משפחה
משפחה
נדל''ן
נדלן
ספרים
ספרים
פיננסים
פיננסים