לקראת פסח הקרוב: כיצד יתיישרו המגמות הגלובליות עם השוק המקומי, ומה מעריכים בעלי הרשתות שיחפשו הישראלים מתנה לחג?
חג פסח הקרוב תופס את הישראלים בנקודת ממשק מעניינת: מחד, המשבר הגלובלי טרם דעך, אך מאידך: מבצע החיסונים ופתיחת המשק הזריקה אופטימיות לקמעונאים ולצרכנים גם יחד. "ההתעוררות של השוק כבר הורגשה לקראת חג הפורים, עם ריבוי הזמנות בקטגוריית הבר הביתי, משחקי השתייה והאלכוהול, אך לקראת חג הפסח אנחנו מצפים להתרחבות המגמה האופטימית – עם חזרה לקנית מתנות בחנויות הפיזיות לצד הזמנות מתנות בצורה מקוונת", מספר טל רז מבעלי רשת המתנות ג'נטלמן. כאשר נתונים מהשנים האחרונות מצביעים על השקעה ממוצעת של 274 שח' במתנה לחג הפסח,
מה צפויים הישראלים להעניק השנה?
בזירה הגלובלית התחזקו בעקבות הקורונה מגמות המתנה בעלת המשמעות האישית: כזאת שעומד מאחוריה סיפור, שמכילה בדיחה אישית שעומדת מאחוריה מחשבה. "אנחנו ערים להתרחבות מגמת המתנות בעלות הגוון האישי בשנים האחרונות, מגמה שצפויה להתעצם לאחר הקורונה: אנשים מחפשים להעניק מתנה שיותר מעלות כספית מייצגת משמעות עמוקה. תחום ההקדשות האישיות של הרשת שבעבר הסתכם בהקדשות גנריות כמו 'בהוקרה ובהערכה', הפך בשנים האחרונות לתוספת היצירתית לשעון, לפסל לעט או אפילו למחזיק המפתחות עם הקדשות שמכילות שמות חיבה, משפטים מסרטים מוכרים ובדיחות אישיות", מרחיב רז.
כמו כן, עולה הביקוש למתנות בעלות גוון נוסטלגי ובמראה רטרו. למרות או דווקא בגלל המציאות המורכבת שבחוץ, בבחירת מתנה מחפשים הצרכנים באופן גובר והולך פריטים שמסמלים עולם פשוט ואופטימי יותר, כאלו שמתקשרים לזיכרונות ילדות, או מחזירים לקדמת הבמה פריטים שכבר שכחנו מקיומם.
בין הפריטים הנוסטלגיים המבוקשים ברשת בתקופה האחרונה מיניאטורות כסף וזהב בעבודת יד של קרוסלות קלאסיות, ביצות פברז'ה, וסוסי נדנדה. דגמי רכבים קלאסיים משנות ה60'-70' או מעמדי עץ ליין במראה עתיק המשלבים גרמופון דקורטיבי, צ'לו או משאית וינטג'. מארזי שתיה של כוסות ובקבוקי קריסטל, או שייקר לקוקטיילים במראה שנות ה-20 העליזות.